تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820985712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرپل ذهاب و طنين نواهاي حماسي مرزداران غيور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۸:۵۹ب.ظ)
اختتاميه جشنواره منطقه‌اي مرزداران غيور؛ سرپل ذهاب و طنين نواهاي حماسي مرزداران غيور آيين اختتاميه جشنواره منطقه‌اي مرزداران غيور با شرکت گروه‌هاي هنري و حضور گسترده علاقه‌مندان به هنر و موسيقي اصيل و سنتي ايراني در شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ آيين اختتاميه جشنواره منطقه‌اي مرزداران غيور صبح امروز با شرکت گروه‌هاي هنري و حضور گسترده علاقه‌مندان به هنر و موسيقي اصيل و سنتي ايراني در شهرستان سرپل‌ذهاب برپا شد.
دو گروه در بخش‌هاي مقامي و سنتي محلي به اجراي برنامه پرداختند و اجراي هوره، نوازندگي و خوانندگي مقام‌هاي ساز سنتي تنبور توسط دو کودک دبستاني و نواختن ساز کوبه‌اي توسط يک هنرمند پيشکسوت از ديگر برنامه‌هايي بود که در اين مراسم به اجرا درآمد.
14 گروه در اين جشنواره شرکت کردند و دو گروه نتوانستند آثار خود را براي شرکت در جشنواره مذکور ارائه کنند. در پايان از گروه‌هاي برتر، تنظيم‌کننده، خواننده، آهنگ‌ساز، پديده جشنواره و کمک‌نواز در بخش‌هاي مختلف نيز در صورت انتخاب توسط داوران تقدير صورت مي‌گيرد.
گروه‌هاي هنري آراد، سينا، رو چيار، دف‌نوازان کرد کرمانشاه، سرانه سرپل‌ذهاب، کردمال کرمانشاه دالاهو و باستان کرمانشاه روز گذشته در اين جشنواره به اجراي کارهاي هنري خود پرداختند.
موسيقي لري، آذري و کردي در سبک سنتي، مقامي و محلي در اين جشنواره به اجرا درآمد و اجراهاي گروهاي هنري توسط داوران ارزيابي و گروه‌هاي برتر امروز معرفي مي‌شوند.
مراسم شاهنامه‌خواني کردي، اجراي هوره، ضرب باستاني و موسيقي محلي در افتتاحيه اين جشنواره انجام پذيرفت و گروه‌هاي هنري نواي دل از خراسان‌رضوي، نواي سيمره از کرمانشاه، هم‌راز از همدان، رها از همدان، ارغوان از کرمانشاه و روان از کرمانشاه به‌ترتيب در نخستين روز از اين جشنواره به اجراي کارهاي هنري خود پرداختند.
فراخوان اين جشنواره از پاييز سال گذشته به مراکز هنري و هنرمندان غرب و شمال‌غرب کشور ارسال شد و 73 گروه هنري آثار خود را به دبيرخانه جشنواره مرزداران غيور ارسال کردند.
لازم به ذکر است کليپ تصويري با کيفيت «اچ.دي» از تمام اجراهاي اين جشنواره توسط گروه‌هاي مختلف هنري تهيه مي‌شود و در اختيار هنرمندان شرکت‌کننده قرار خواهد گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن