تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817161197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصادره اصول، دست افزاری برای تاختن بر دولت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سید محمد موسی کاظمی مصادره اصول، دست افزاری برای تاختن بر دولت تهران-ایرنا- اتهام پراکنی، بداخلاقی سیاسی و رسانه ای وسیاه نمایی از جمله دست افزارهای هیاهوگرانی انگشت شمار است که زیر پرچم دفاع از اصول و ارزش ها، دولت برآمده از اراده ملت را آماج هجوم خود قرار داده اند.


در روزهای گذشته، باز هم فضای سیاسی و رسانه ای کشور شاهد هجوم هماهنگ و سازماندهی شده برخی محافل، بنگاه های خبرپراکنی و تارنماهای گروهی خاص به دولت یازدهم بوده است.
با توجه به ویژگی های بازه زمانی کنونی، گویی مناسب ترین بهانه برای کلید زدن این تهاجم، برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) و روز زن بوده که بر پایه ادعاهای مطرح شده از طرف تعدادی از تندروها و رسانه های آن ها، این جشن زمینه های بازگشت «اشرافی گری»، آغاز «بدعت» و حرکت به سمت «غربگرایی» را فراهم ساخته است.
همچنین، اقلیت تندرو و رسانه هایشان، گردهمایی همسران سفیران کشورهای خارجی و شماری از مدیرانِ نظام جمهوری اسلامی و نیز جمعی از بانوان فرهیخته ایران برای گرامیداشت سالروز تولد یگانه دخت پیامبر اسلام را به مراسم «دور همی زنانه» تشبیه کرده اند. این اقلیت، «بی حجاب» بودن بانوان نزد یکدیگر را نیز در زمره مهمترین گناهان شرکت کنندگان در مراسم یاد شده به شمار آورده اند.
به گفته ی این مدعیان دفاع از اصول و ارزش ها، اصلی ترین دستورکار گردهمایی روز زن، به رخ کشیدن فاصله طبقاتی همسران دولتمردان و مسوولان زن دولتی با عموم زنان جامعه و به عبارتی «چشم و هم چشمی های زنانه» بوده است.
طرفه آنکه، این مدعیان، مراسم مولودی خوانی را آشکارا به «جشن های 2500 ساله» و حتی «جشن هنر شیراز» تشبیه کرده اند که به زعم آن ها می تواند به «هرزه گی» منتهی شود.
در ادامه، شادمانی چند کودک، استفاده شماری از میهمانان از لباس های سنتی ایرانی- اسلامی و «حیف و میل بیت المال» مهمترین دلایل ترکتازی به دولت در این ارتباط عنوان شده است.
این در حالی است که «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری در یادداشتی با عنوان «یک بام و دو هوا» به جریان سازی و شایعه ی ساخته شده در باره ی مراسم جشن روز زن در ساختمان حافظیه در تهران پاسخ داد و نوشت: ساکتان و دعاگویان دولت قبل، امروز به دروغ متوسل می شوند.
جهانگیری به نقل از همسرش که در مراسم جشن حضور داشته است می نویسد: «برنامه ی جشن به مناسبت روز زن را تشریفات ریاست جمهوری تدارک دیده بود و سرکار خانم دکتر روحانی و سرکار خانم دکتر الهی قمشه ای سخنران جلسه بودند. از لباس ها پرسیدم که گفت آنها هم لباس های محلی ایرانی بوده و در واقع نشانگر تنوع فرهنگی در ایران و به نوعی نشانه غنای فرهنگی کشور بزرگ ایران بوده است».
معاون اول رییس جمهوری افزود: آخر سر هم به چهار پنج نفر از بانوان خیر که خدمات شایسته ای در زمینه های مختلف از جمله درمان کودکان سرطانی داشته اند با اهدای سکه ای قدردانی به عمل آمده است. به مدعوین هم هیچ هدیه یا سکه ای داده نشده است.
جهانگیری می نویسد: پیش خودم گفتم منتقدین ما که اینطور رگ های گردن را به حجت، قوی کرده اند کجا بودند وقتی که در دولت قبل جلساتی با دعوت از ایرانیان مقیم خارج کشور و استقرار در هتل پنج ستاره، با پرداخت کلیه هزینه ها از جمله هزینه بلیت و گاهی تا 10 هزاردلار برای هر نفر با آن همه ریخت و پاش برگزار می کردند؟
وی ادامه داد: جالب است که در آن زمان آرام و خاموش و حتی دعاگوی دولت بودند ولی امروز به یک برنامه رسمی اینطور با توسل به دروغ، گیر می دهند. واقعا نیروی سیاسی برای زدن رقیب و جا انداختن گفتمان ˈاشرافیتˈ مجاز به دروغ بافی است؟ آیا خانم ها در شعار فقط نصف جامعه ما هستند ولی اجازه ندارند یک جلسه کوچک 150 نفره برای خودشان داشته باشند؟ پیش خود گفتم: «قربان برم خدا را، یک بام و دو هوا را».»
هر چند روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری نیز با رد شایعه ها و اخبار یاد شده، دست اندرکاران جریان تخریبی علیه دولت را به رعایت موازین اسلامی و اصول اخلاقی همچون راستگویی، دوری از افترا، شایعه پراکنی و نگرش های ابزاری- سیاسی و نیز عمل به اصول حرفه ای اطلاع رسانی فراخوانده و جمعی از شرکت کنندگان در مراسم، ادعاهای طرح شده را در مصاحبه های رسانه ای دروغ انگاشته اند، اما یادآوری چند نکته ضروری به نظر می رسد.
1- کسانی که خزانه خالی کشور و حیف و میل بیت المال را دغدغه ای مهم برای ایراد انتقادهای بی محابای خود عنوان می کنند باید در وهله نخست به این پرسش پاسخ گویند که خزانه آکنده از درآمدهای نفتی با چه مجوز یا هدفی، چگونه و به دست چه کسانی این چنین خالی شد؟ همچنین این سوال مطرح است که در اعتراض به رخدادهایی چون سفرهای جمعی دوستان، آشنایان و بستگان گروه های خاص به مقاصدی چون نیویورک، چرا داد از نهاد جریان سازان امروز را برای تاراج بیت المال بلند نکرد و چرا مانند امروز گریبان چاک نکردند؟
اتهام پراکنان باید روشن سازند که بر چه مبنایی قدردانی ناچیز از شماری بانوان فرهیخته را با کارت هدیه پراکنی های سال های گذشته همرده و حتی فاجعه بارتر قلمداد می کنند؟
در ادامه باید پرسید، آیا هزینه های مولودی خوانی و پذیرایی از شمار مشخصی از میهمانان برای مراسم میلاد یگانه فرزند پیامبر، سرسام آورتر از ریخت و پاش های میلیارد تومانی جشن های تبلیغاتی ورزشگاه آزادی یا «استقبال از بهار» و نیز پرونده های تخلفات مالی همچنان گشوده سال های گذشته بوده است؟
2- شرایط کنونی را می توان نقطه عطف یا به تعبیر مقام معظم رهبری، «پیچ تاریخی» توصیف کرد که پس از سال ها کشمکش، دستگاه تازه نفس سیاست خارجی موفق شده تنگناهای بین المللی را با هنر دیپلماسی و تعامل سازنده با جهان در نوردد و نگهدارنده حقوق ملی ایرانیان باشد.
همچنین دولت در ابتدای مسیری قرار گرفته که هدف نهایی آن بسامان کردن اقتصاد توفان زده و دستیابی به چشم اندازهای بلند مدت کشور است.
اکنون که بسیاری از نیروهای ریشه دار و متعهد انقلاب از جناح ها و طیف های سیاسی گوناگون، گوش به فرمان رهبری دست به دست هم داده و اراده خود را بر رفع مشکلات خارجی و داخلی قرار داده و نیز مسیر تحقق اهدافی چون شعار سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» را می پویند، آشکارا دیده می شود شماری با انگیزه های خاص، منافع گروهی را بر منافع ملی مقدم می شمرند و هر از چند گاهی با بهانه ای سر به کارشکنی و بهانه جویی نهاده، بر سیمای وفاق و اراده ملی چنگ می کشند.
این دسته که در اقلیت اند و با پنهان شدن پشت مفهوم اصول گرایی، خود را داعیه دار دفاع از ارزش های انقلابی و اسلامی می خوانند، چگونه می توانند بر ادعای خود پای بفشارند در حالی که فرمان های رهبری همچون بایسته های وفاق، اتحاد و همدلی بین نیروهای انقلابی برای گذر از پیچ تاریخی را در عمل نادیده می گیرند.
3- اکنون که دولتی دیگرگون بر پایه خواست و رای مردم بر سرکار آمده و قانونمداری، شفافیت، راستگویی، پاسخگویی، بازگرداندن حرمت های شکسته شده و زدودن ادبیات غیر متعارف از فضای سیاسی کشور را در دستور کار خود قرار داده است، باید پرسید کارشکنی در مسیر تکاپوی این دولت چه سودی می تواند به دنبال داشته باشد؟
4-همزمانی تذکر به دولت در ارتباط با مراسم میلاد حضرت زهرا (س) و درخواست نمایندگان محترم مجلس از وزیر دادگستری برای رسیدگی به موضوع های مطرح شده در باره ی زندان اوین، شائبه سیاسی بودن اتهام هاعلیه دولت را تقویت می کند.
با توجه به آنچه گفته شد، مدعیان دفاع از اصول و ارزش ها باید به این پرسش پاسخ دهند که چرا همزمان با کلید خوردن طرح های دولت همچون لایحه حقوق شهروندی و رسیدگی به مسایلی که به طور مستقیم با ابهام زدایی پیوند می یابد، کارشکنی هایی از قبیل اتهام زنی های چند روز گذشته به راه می افتد؟
در پایان باید خاطر نشان کرد که حافظه تاریخی مردم آنچنان که مدعیان می انگارند سست و ضعیف نیست و گفتار و کردار همگان در پیشگاه قضاوت مردمی و از آن بالاتر میزان عدل الهی به بوته آزمون گذاشته خواهد شد.
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن