تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820825471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکرار حرف های گذشته دردی از کشاورزی قزوین دوا نمی کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار قزوین: تکرار حرف های گذشته دردی از کشاورزی قزوین دوا نمی کند قزوین-ایرنا- استاندار قزوین گفت: طرح تکراری مشکلات دردی را از کشاورزی قزوین دوا نمی کند، بلکه هنر ما در این بخش باید تدبیر برای رفع این معضلات باشد.


به گزارش ایرنا، ˈمرتضی روزبهˈ بعدازظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی استاندار با تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی قزوین افزود: نباید مشکلات را به یکدیگر پاس داده و مسوولیت رفع آنها را متوجه دیگران کنیم.
وی خطاب به کشاورزان گفت: ما و شما مسوول حل مشکلات این بخش هستیم و نباید از بیرون منتظر باشیم تا کسی آنها را رفع کند.
استاندار قزوین هشدار کم آبی در دشت قزوین را مسبوق به 100 سال پیش دانست و اظهارکرد: اکنون که کم آبی از مرز هشدار گذشته و به مرحله بحران رسیده، باید با تلاش، همت و مشارکت، این معضل را مدیریت کنیم.
روزبه از کشاورزی به عنوان یک موضوع فوق العاده مهم یاد کرد و گفت: توجه به این بخش می تواند بخشی از سیاست های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده را تحقق بخشیده و امنیت غذایی کشور را تامین کند.
وی، دشت قزوین را یک امانت الهی دانست که باید احیا و از وجب به وجب آن حفاظت و به طور درست بهره برداری شود و سپس خاطرنشان کرد: کشاورزی در بخش های مختلف خود حق بزرگی بر گردن ما مسوولان دارد که باید برای ادای آن تلاش کنیم.
مقام عالی اجرایی استان قزوین از کشاورزان به عنوان تامین کنندگان امنیت غذایی کشور یاد کرد و گفت: حل مشکلات و دغدغه های این قشر یکی از وظایف مهم مسوولان است.
روزبه با بیان اینکه 90 درصد مشکلات کشاورزی قزوین در داخل استان قابل حل است، بسیج دست اندرکاران و بدنه مدیریتی مربوطه را برای رفع این موانع خواستار شد و اظهارکرد: کشاورزان نیز باید برای رفع مشکلات و مسایل خود همدل و متحد شوند و وضعیت نباید به گونه ای باشد که برای ایجاد یک تشکل به دلیل اختلافات با یکدیگر، ناتوان باشند.
استاندار قزوین با تاکید بر استفاده مناسب از ظرفیت های بخش کشاورزی استان، گفت: اگر این ظرفیت ها که هر کدام آنها مانند یک چاه نفت ارزش دارند، به خوبی مورد استفاده و بهره برداری قرار بگیرند، بسیاری از مشکلات این حوزه مرتفع خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه ملت پرمصرفی هستیم، بر تلاش برای اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد و افزود: نباید هر زمان دچار مشکل شدیم به فکر حل آن باشیم، بلکه باید واقعه را قبل از وقوع علاج کنیم.
روزبه در پایان برگزاری نشست های هم اندیشی با کشاورزان را بسیار مهم دانست و بر استمرار آنها تاکید کرد و افزود: مباحث طرح شده در این نشست ها برای پیگیری و بررسی مشکلات و حل آنها و انجام برنامه ریزی ها در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت.
قزوین دارای نزدیک به 500 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و 86 هزار نفر بهره بردار در این استان در این بخش مشغول فعالیت هستند.
استان قزوین در حالی که تنها نزدیک به یک درصد از مساحت خاک ایران را در بردارد اما سالیانه بیش از 3 درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند.
7392/ 614
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن