تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820763240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم تقويت بنيه فرهنگي و امنيت اقتصادي خانواده هاي نيازمند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۳:۵۳ب.ظ)
لزوم تقويت بنيه فرهنگي و امنيت اقتصادي خانواده هاي نيازمند سرپرست کميته ي امداد در ديدار با مراجع تقليد و علماي اعلام بر لزوم تقويت بنيه ي فرهنگي و امنيت اقتصادي خانواده هاي نيازمند تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين انواري سرپرست اين نهاد در ديدار با مراجع عظام تقليد و علماي اعلام در قم با اشاره به نامگذاري سال جديد از سوي مقام معظم رهبر ي به عنوان سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي"، گفت: کميته ي امداد همه ي امکانات خود را براي تحقق اين شعار بسيج کرده است.
سرپرست کميته ي امداد امام افزود: رهبر معظم ‏‏انقلاب از سال 88 به بعد مباحث اقتصادي را در شعارهاي سال مطرح فرموده‌اند و به همين دليل ما ‏‏نيز در راستاي استحکام اقتصاد خانواده‌ها، فعاليت‌هاي موثري را شروع کرديم که امسال دنباله آن‌ها ‏‏با قوت بيشتري ادامه مي‌يابد.
وي افزود: جهت عملياتي نمودن فرامين مقام معظم رهبري در سال جاري،سرمايه گذاري بر تعالي فکري و فرهنگي مخاطبان و کارگزاران اين نهاد،برخورداري خانواده هاي مورد حمايت از استحکام و ثبات اقتصادي در خانواده، توسعه ي مراکز نيکوکاري با محوريت مساجد و بهره مندي از سبک مديريت جهادي از راهبردهاي اجرايي در نهاد مقدس کميته ي امداد امام خميني(ره) با الهام از نقشه ي راه کشور با انگيزه ي الهي و عزم راسخ است.
سرپرست کميته امداد امام خميني(ره) با اشاره به پيشتازي کميته امداد در عرصه مديريت جهادي، گفت: کاري ديگري که به همت ائمه ي جمعه سراسر کشور انجام شد، ‌مسأله ي احياي زکات بود که در اين نهضت از کمک روحانيون بهره‌مند بوديم.
وي با اشاره به نقش موثر روحانيت در عرصه ي تبيين احکام زکات و تبليغ آن يادآور شد: در اين عرصه بيش از 1000 روحاني مشغول فعاليت هستند، که اين اقدام علاوه بر احياي اين فريضه ي الهي، موجب آباداني روستاها و جلوگيري از مهاجرت‌ها به شهر و تقويت توليد در اين عرصه مي‌شود.
‏سرپرست کميته امداد امام خميني (ره) با اشاره به اينکه در ‏سال 92 بيش از 160 هزار فرصت شغلي توسط کميته امداد ايجاد شده است عنوان کرد: 1500 ميليارد تومان نيز ‏از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و امداد به همين منظور مورد استفاده قرار گرفته شده است.
وي از برگزاري جشن خودکفايي 120 هزار خانواده زير پوشش در ‏آينده نزديک خبر داد و خاطرنشان کرد: درآمد اقتصادي اين خانواده‌ها بالاي 600 هزار تومان است ولي بايد دانست که صرفاً ايجاد استقلال اقتصادي کافي نيست و بايد از نظر فرهنگي و ‏اجتماعي، فعاليت‌هاي ديگري هم صورت بگيرد.
‏عضو شوراي مرکزي کميته امداد افزود: در کارگزاري امداد نمي‌توانيم از مدل‌هاي رايج و وارداتي تبعيت کنيم زيرا کارکنان ‏‏کميته امداد با دل‌هاي مردم سر و کار دارند و بايد بر قلوب مردم تاثير بگذارند؛ انسجام و موفقيت ما ‏‏در همدلي همگاني معنا مي‌يابد به همين دليل در شيوه‌هاي امدادرساني به مدل‌سازي‌هاي خوبي ‏‏رسيده‌ايم.‏
انواري خواستار کمک معنوي حوزه‌هاي علميه به کارکنان کميته امداد شد و افزود: اکنون همکاري خوبي ميان روحانيون و کميته امداد وجود دارد که از جمله مهمترين آنها بحث ‏‏احياي فريضه زکات است.‏
وي با اعلام اين خبر که آمار طلاق در خانواده‌هاي تحت پوشش کميته امداد امام خميني (ره) کمتر از نيم درصد است، تصريح کرد: در اين راستا برنامه‌هايي براي دانشجويان، دانش‌آموزان، ‏زنان سرپرست خانوار و دختران در قالب آموزش‌هاي زندگي و مهارتي تدوين کرده‌ايم.
حسين انواري نيز در اين ديدار با اشاره به اينکه توکل به خدا و تعهد به خدمت دو اصل مهم در خدمت رساني در کميته امداد است اظهار کرد: مبناي کار ما در کميته ي امداد گذاشتن مرهمي بر دل‌هاي آشفته و مضطر است تا آرامش ‏پيدا کنند؛ زيرا اين موضوع نيز نزد پروردگار بسيار با ارزش است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن