تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821174924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا با ارسال بالگرد آپاچی به مصر، کمک نظامی به قاهره را از سرگرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آمریکا با ارسال بالگرد آپاچی به مصر، کمک نظامی به قاهره را از سرگرفت تهران-ایرنا- آمریکا با لغو جزئی تعلیق کمک نظامی به مصر، اعلام کرد 10 فروند بالگرد آپاچی به مصر ارسال می کند.


به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، دریابان ˈجان کربیˈ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اشاره به رایزنی های ˈچاک هیگلˈ وزیر دفاع این کشور با سرهنگ ˈصدقی صبحیˈ همتای مصری اش در بیانیه ای گفت: باور داریم این بالگردهای جدید به دولت مصر برای مقابله با افراط گرایان کمک می کند که امنیت مصر، آمریکا و اسرائیل را تهدید می کنند.
ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا مسیر را برای تصویب قانونی در کنگره هموار کرده است که بر اساس آن مصر معیارهای لازم واشنگتن را برای ازسرگیری ارسال کمک های نظامی بار دیگر دارد. این معیارها شامل اجرای کامل تعهدات قاهره بر اساس توافق امنیتی اسرائیل و مصر است.
اما کری در تماسی با همتای مصری اش یادآور شد که نمی تواند تایید کند مصر اقداماتی را برای حمایت از دوران گذار به شکل دیپلماتیک صورت داده است.
یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت آمریکا غیر از ارسال بالگردهای آپاچی ساخت کارخانه ˈبوئینگˈ فعلا کمکهای دیگری برای مصر مطرح نیست. این امر یعنی ارسال سخت افزارهای دیگر نظامی از جمله جت های جنگنده اف 16 محصول کارخانه ˈلاکهید مارتینˈ هنوز مشخص نشده است.
ˈجن ساکیˈ سخنگوی وزارت امور خارجه کری در گفت و گویی با همتای مصری خود از وی خواست تا به تعهدات خود در راه دموکراسی از جمله برگزاری انتخابات شفاف، آزاد و روشن عمل کند.
این گفت و گو در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر که ˈعبدالفتاح السیسیˈ ژنرال پیشین ارتش مصر نامزد آن شده است، پیامی روشن به قاهره خواهد بود. کری همچنین از مصر خواست تا محدودیت ها در مورد آزادی بیان، اجتماعات و رسانه ها را کاهش دهد.
با وجود این گفت وگوی تلفنی و تاکیدها بر احترام بیشتر به حقوق بشر، ارسال بالگردهای آپاچی از اهمیت واشنگتن به روابط با مصر خبر می دهد که از چند دهه قبل یکی از مهم ترین دریافت کنندگان کمک های نظامی و اقتصادی آمریکا به دلیل توافق با اسرائیل در سال 1979 بوده است.
ˈکری گرنگرˈ عضو مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت تگزاس و رییس کمیسیون فرعی مجلس نمایندگان که وظیفه نظارت بر کمک ها را برعهده دارد این تصمیم را ستود و در بیانیه ای اعلام کرد: همواره خواستار ارسال کمک هایی به مصری ها بوده ام تا آنها از ابزارهای لازم برای تثبیت اقتصاد و ادامه امنیت کشور، از جمله تجهیزاتی که به عملیات ضدتروریستی در سینا برخوردار باشند.
این اقدام اخیر آمریکا نگرانی هایی را در بعضی سازمان های مدافع حقوق بشر برانگیخته است. سازمان دیده بان حقوق بشر اخیرا به واشنگتن در مورد کمک نظامی تا زمانیکه دولت مصر موارد نقض حقوق بشر و مسئول شناختن مسببان حوادث اینچنینی دارد هشدار داده بود.
اروپام**9157** 1337
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن