تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820311902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشته شدن 19 عضو طالبان/ تاخیر دو روزه در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


بین الملل > آسیا اقیانوسیه تحولات افغانستان/
کشته شدن 19 عضو طالبان/ تاخیر دو روزه در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات
کشته شدن 19 عضو طالبان، درگیریها در ولایت غزنی و تاخیر دو روزه در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌ جمهوری از جمله تحولات افغانستان به شمار می رود.



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، وزارت دفاع افغانستان امروز چهارشنبه اعلام کرد ارتش ملی افغانستان دو عملیات پاکسازی را در ولایتهای پکتیکا و فاریاب انجام داد که در جریان آن 19 عضو طالبان کشته و هشت فرد دیگر بازداشت شدند.

در این بیانیه به تلفات نیروهای امنیتی اشاره نشده است و ارتش افغانستان نیز 42 بمب و مین کنار جاده را کشف و ضبط کرد.

خبر دیگر اینکه در جریان درگیریها در ولایت غزنی در 125 کیلومتری جنوب شهر کابل 12 عضو طالبان از جمله چندین سرکرده کشته شدند.

بر این اساس گروهی از اعضای طالبان به یک ایست بازرسی در ولایت غزنی حمله کرده و در جریان این حمله یکی از سرکردگان شبه نظامیان موسوم به ملانور محمد کشته شد.

خبر دیگر اینکه سریر احمد برمک عضو کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در گفتگو با بی بی سی با اشاره به تاخیر دو روزه در اعلام نتایج ابتدایی 100 درصد آرای انتخابات ریاست‌ جمهوری افغانستان اعلام کرد که نتایج به جای فردا پنجشنبه، شنبه اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد آرای انتخاباتی در روز پنجشنبه اعلام می شود، دلیل تاخیر در اعلام نتایج را ادامه بررسی‌ اسناد انتخاباتی و تعطیل بودن افغانستان در روز جمعه خواند. بر این اساس در پی اعلام ابتدایی مجموع آرای انتخابات ریاست جمهوری، کمیسیون شکایات انتخاباتی 20 روز برای رسیدگی به شکایت‌ های انتخاباتی وقت دارد و نتیجه نهایی 24 اردیبهشت اعلام می شود و اگر هیچ کدام از نامزدها بیش از 50 درصد آرا را کسب نکنند، انتخابات به دور دوم کشیده می شود.

عبدالله شیرزی رئیس دفتر محلی کمیسیون شکایات انتخاباتی در هرات از قرنطینه شدن آرای 277 محل رای گیری در پی دریافت 150 شکایت انتخاباتی خبر داد.


۱۳۹۳/۲/۳ - ۱۱:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن