تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812901545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیشتر مردم آگاهی های لازم را در خصوص بیماری های روانی ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیشتر مردم آگاهی های لازم را در خصوص بیماری های روانی ندارند زنجان- ایرنا- رییس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی استان زنجان، گفت: بیشتر مردم از علایم بیماریهای روانی شناخت و آگاهی کافی ندارند.


علیرضا آرمانی کیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: متاسفانه بسیاری از افراد از نشانه های اولیه بیماری های روانی اطلاع چندانی ندارند و هنگام مبتلا شدن به این بیماریها در مراحل پیشرفته تری به متخصص مربوطه مراجعه می کنند.
وی یادآورشد: خود مراقبتی روشی مناسب برای توانمندسازی افراد است که این مهم تا 80 درصد هزینه های درمانی ناشی بیماری ها را کاهش می دهد.
آرمانی کیا افزود: مراجعه عموم مردم به ویژه افراد در معرض خطر برای اطلاع و اطمینان خاطر از سلامت روان خود راهکاری مهم در پیشگیری از ابتلا به این نوع بیماری ها محسوب می شود.
وی اظهار کرد: اضطراب از جمله اختلالات بسیار شایع در جامعه است و عدم تشخص به هنگام آن موجب می شود این بیماری پیشرفت داشته و درنهایت به بیماری وسواس تبدیل می شود و علاوه بر فرد، خانواده را با مشکلات و معضلاتی مواجه می کند.
رییس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی استان زنجان گفت: گسترش زندگی شهرنشینی امروزه موجب شده بیماری ها و اختلالات روانی در بین مردم به ویژه سالمندان و بانوان بروز بیشتری داشته باشد.
وی یادآورشد: آموزش مهارت های لازم به عموم افراد و اطلاع رسانی رسانه های جمعی سهم بسزایی در کاهش ابتلا به بیماری های روانی دارد.
آرمانی کیا، افزود: وجود مراکز مرتبط برای ارایه آموزش و مهارت های لازم بسیار مفید و تاثیر گذار است.
وی با اشاره به اینکه خود مراقبتی در سه سطح قرار می گیرد، اظهار کرد: در سطوح اول و دوم آموزش های قبل و چگونگی مدیریت بیماری و در نهایت کاهش عوارض ناشی از بیماری انجام می شود.
596/7320
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن