تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819819869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در منطقه بلوچستان دو رویکرد امنیت و توسعه را باید دنبال کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رایزن فرهنگی سابق ایران در پاکستان: در منطقه بلوچستان دو رویکرد امنیت و توسعه را باید دنبال کنیم تهران - ایرنا- رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: ما باید در منطقه بلوچستان دو رویکرد امنیت و توسعه را موازی با هم دنبال کنیم.


«منصور افراسیابی» روز سه شنبه در نشست بررسی مسایل و چالش های مناطق مرزی جنوب شرقی کشور، چالش های ایران در منطقه بلوچستان را مساله امنیت، رویکردهای استقلال طلبانه، تروریسم، طالبانیسم و قاچاق مواد مخدر دانست.
وی افزود: ایران فرصت های منطقه بلوچستان را نمی شناسد و به آن بی اعتنا است.
رایزن فرهنگی سابق ایران در پاکستان معتقد است: ایران در این منطقه از فرصت های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین الملل برخوردار است.
افراسیابی ادامه داد: شاید برخی فکر کنند پاکستان فقیر است و هیچ فرصتی برای ایران ندارد اما واقعیت خلاف این است.
وی یادآور شد: بزرگ ترین شرکت های پوشاک و فرش منطقه که انحصارا محصولات خود را به اروپا صادر می کنند، پاکستانی هستند.
وی تصریح کرد: ایران ترجیح می دهد در پاکستان سرمایه گذاری نکند چون فرصت ها را نمی شناسد.
رایزن فرهنگی سابق ایران در پاکستان یادآور شد: اگر پاکستان به مرز ایران بی اعتنا است علت آن را باید در رفتار خودمان ببینیم، چون ایران هم فرصت های آن منطقه را نمی شناسد و به آن بی اعتناست.
افراسیابی، پاکستان را به لحاظ فرهنگی بهترین فرصت برای ایران دانست و گفت: هیچ کشوری به اندازه پاکستان به ایران نزدیک نیست، ولی ایران از این فرصت خوب استفاده نمی کند.
وی تصریح کرد: به لحاظ اقتصادی پاکستان دوست خوبی برای ایران است چرا که این کشور در هیچ کدام از تحریمهای ضد ایرانی سازمان ملل و تحریم های دیگر علیه ایران شرکت نکرده است. وی با بیان این که این یک فرصت است، گفت: هند و چین که بزرگ ترین شرکای تجاری ایران هستند همواره در تحریم ها علیه ایران مشارکت کرده اند، البته این مساله برای پاکستان هزینه هم داشه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مشکلات ایران در نوار مرزی شرق کشور را شناسایی افراد دانست و اظهارداشت: در حادثه تاسوکی یکی از مسایل وزارت کشور پاکستان موضوع شناسایی بود. آنها مطرح می کردند 4 نفر از افرادی را که در این رابطه دستگیر کرده اند ایرانی هستند اما ما می گوییم ریشه آنها در پاکستان است.
وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب چند سال است بحث توسعه شرق را مطرح می کنند ولی ما توسعه شرق را صرفا در دیوار و کانال کشی منحصر کرده ایم.
رایزن سابق فرهنگی ایران در پاکستان ادامه داد: نگاه ایشان به توسعه شرق بسیار جامع است، ما باید برای منطقه طرح اقتصادی داشته باشیم.
نشست بررسی مسایل و چالش های مناطق مرزی جنوب شرقی کشور امروز با حضور دانشجویان و کارشناسان در سالن حوزه ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.
سیام(3)**ج.م
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن