تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815704905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قيمت بنزين در امارات 800 تومان است نه 1800 تومان/بنزين را آزاد و با قيمت 600 تومان عرضه کنيد!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۶:۱۳ب.ظ)
رئيس اتحاديه جايگاه داران سوخت کشور؛ قيمت بنزين در امارات 800 تومان است نه 1800 تومان/بنزين را آزاد و با قيمت 600 تومان عرضه کنيد! رئيس اتحاديه جايگاه داران سوخت گفت: ما در ايران زندگي مي کنيم و درآمدمان به ريال محاسبه مي شود اما هزينه هاي زندگي را به دلار پرداخت مي کنيم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، افزايش قيمت حامل هاي انرژي از جمله بنزين و گازوئيل يکي از دغدغه هاي مهم جامعه ايران است.
البته اينکه قيمت چيزي افزايش پيدا کند مهم نيست چون اين اتفاق آنقدر عادي شده است که اگر در يک ماه قيمتي ثابت بماند مرد شک مي کنند!
اما افزايش قيمت سوخت، بحث ديگري است و اساسا با تمام گران شدن ها فرق مي کند.
متاسفانه در کشور ما ملاک بازار براي گراني، افزايش قيمت بنزين است! حال اين دو مقوله چه ربطي به هم دارند برما نيز پوشيده است.
هر سال و با نزديک شدن به زمان بودجه نويسي، دولتي ها از گراني قريب الوقوع قيمت سوخت و ساير حامل هاي انرژي سخن مي گويند که اين خود دليلي مي شود براي تنش در بازار.
گاهي اين تنش با کمبود يک جنس خاص در بازار نمود مي کند و گاهي هم با گران شدن بي دليل!
بهانه دولتي ها براي گران کردن سوخت شده است قيمت فوب خليج فارس!
اين عبارت چنان پر طمطراق است که همه را مجذوب خود مي کند وکسي نمي پرسد اين فوب خليج فارس به چه معني است؟!
فوب به معني قيمت جنس مورد نظر تا لحظه تحويل بر روي کشتي است.
البته بنابر قوانين بين‌المللي در شرايط فوب فروشنده وظيفه دارد تمامي هزينه‌هاي کالا را تا محل حمل اصلي (با کشتي يا هواپيما يا راه آهن) متقبل شود و تمامي هزينه‌هاي بعد از اين مرحله اعم از کرايه حمل، بيمه، تعرفه‌هاي وارداتي و ... را خريدار متقبل مي‌شود.
همچنين مفهوم قيمت‌گذاري بر پايه فوب خليج فارس به معناي قيمتي است که زمان تحويل به کشتي در اين منطقه پرداخت مي‌شود.
سال هاست که اين فوب معروف شده است بلاي جان ايرانيان و به هر بهانه اي که بالا و پائين برود گوئي قلب و جان ايرانيان است که به خطر افتاده است.
البته به علت اينکه معني فوب خليج فارس براي مردم غير کارشناس مفهومي ندارد، از ميان ايشان هيچ کس سوال نمي کند که چرا قيمت خدمات را با فوب مي سنجيد ولي نوبت به مزد و حقوق که مي رسد، نه از فوب خبري مي شود و نه از خط فقر!
اين سوالي است که مدت هاست از سوي کسي پرسيده نشده و البته فکر هم نمي کنيم که اگر کسي بپرسد، به جواب مشخصي دست پيدا کند.
بيژن حاج محمد رضا شايد يکي از تنها ترين افرادي باشد که در مورد اين فوب مخوف صحب مي کند.
رئيس اتحاديه جايگاه داران سوخت ايران در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري موج، گفت: مردم ايران مدت هاست که خود را براي گران شدن بنزين آماده کرده اند و در اين سال ها نشان داده اند که تحمل سختي را دارند.
وي در مورد دلايل گران شدن بنزين و نظر حاميان اين گراني چنين گفت: آقايان در مجلس و دولت عقيده دارند که يکبار براي هميشه بايد قيمت گذاري بنزين با يک جهش بزرگ حل شود.
حاج محمد رضا با اشاره به اين مطلب که اين بزرگواران بايد ابتدا وضع مملکت را در نظر بگيرند و سپس اقدام کنند، افزود: ابتداي اسفند سال 92 شرکت ملي نفت اعلام کرد که از اين تاريخ قيمت بنزين افزايش خواهد يافت و ما نيز تمام جايگاه هاي کشور را در حالت آماده باش قرار داديم اما بعد از گذشت چند روز، آقايان گفته خود را تکذيب کردند.
وي خاطرنشان کرد: يکي بايد پيدا شود و به اين سوال جواب دهد که چرا 3 هزار جايگاه براي اول اسفند در حالت آماده باش بودند؟ مگر نه اينکه اين کار به علت اعلام شرکت ملي نفت مبني بر گران شدن بنزين در اولين روز اسفند ماه بود؟
رئيس اتحاديه جايگاه داران سوخت کشور با اعلام اين مطلب که در شرايط فعلي که بنزين دو نرخي 400 و 700 توماني عرضه مي شود نيز فروش جايگاه هاي ما بيش از 40 درصد کاهش يافته است افزود: متاسفانه مدت ها است که جايگاه هاي بنزين چيزي با عنوان مشتري باک پر ندارند و بيشتر مشتريان ما باک خودروي خود را با 3، 5 و 10 ليتر بنزين پر مي کنند.
وي با انتقاد از ارقام احتمالي اعلام شده از سوي مسئولين به عنوان قيمت احتمالي بنزين گفت: آقايان فکر کرده اند که درآمد مردم مانند خودشان است و نرخ هايي همچون 1050 و 1800 تومان براي بنزين آزاد مطلوب مي دانند.
اين جايگاه دار سوخت ادامه داد: قيمت هاي بالا 4 برابر قيمت فعلي است و اين يعني فشار بسيار زياد بر جامعه و البته فشار غير قابل قبول به جايگاه داراني که حتي براي تنخواه فعلي خود مشکل دارند.
وي تاکيد کرد: در حال حاضر جايگاه دار يک تانکر بنزين را با قيمت 15 ميليون تومان خريداري مي کند ولي اگر اين قيمت 4 برابر شودبايد 60 ميليون بپردازد و اين امکان ندارد.
حاج محمدرضا افزود: از همين فرصت استفاده کرده و اعلام مي کنم که زيرساخت هاي لازم براي تغيير قيمت و اضافه شدن قيمت هاي جديد به سخت افزارها و نرم افزار هاي جايگاه هاي بنزين وجود ندارد ما حتي دستگاه کارت خوان مناسب در جايگاه هاي سوخت نداريم.
وي ادامه داد: مشکل نبود زيرساخت که اساسا به ما ربطي ندارد بهانه اي شده است براي توهين مشتريان به ما، که اساسا نبايد اين گونه باشد.
رئيس اتحاديه جايگاه داران سوخت در مورد پيشنهاد قيمت بنزين که توسط جايگاه داران به وزارت پيشنهاد شده است نيز گفت: ما قيمت 600 تومان بدون محدوديت را پيشنهاد کرديم و اين قيمت براي دولت 50 درصد درآمد به دنبال دارد که مي تواند منبع اعتباري خوبي براي يارانه هاي پرداختي به مردم باشد.
وي از پيشنهاد قيمت 1050 و 1800 تومان براي بنزين آزاد انتقاد کرد و افزود: اين قيمت ها با هيچ جاي دنيا شباهت ندارد و در مقايسه با کشورهاي خليج فارس نيز بسيار بالاست زيرا امارات، بنزين را به قيمت 800 تومان به مردم خود ارائه مي کند نه 1800 تومان!
حاج محمد رضا تصريح کرد: ما در ايران زندگي مي کنيم و درآمدمان به ريال محاسبه مي شود اما هزينه هاي زندگي را به دلار پرداخت مي کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن