تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806670698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران معتقد به نظام حقوقي جامع و مبتني بر موازين حقوق بين الملل است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۵:۲۷ب.ظ)
ظريف در نشست وزراي خارجه کشورهاي ساحلي خزر: ايران معتقد به نظام حقوقي جامع و مبتني بر موازين حقوق بين الملل است ظريف تاکيد کرد: حقوق حاکمه و صلاحيت در اين دريا صرفا به پنج کشور ساحلي بايد هر چه سريعتر به نتيجه برسد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان اعلام کرد: رژيم حقوقي درياي خزر به شيوه اي تعيين خواهد شد که پاسخگوي انتظارات و نيازهاي مردم کشورهاي ساحلي اعم از نسل هاي حاضر و آتي باشد.
ظريف روز سه شنبه در نشست وزراي خارجه کشورهاي ساحلي خزر گفت: جمهوري اسلامي ايران اعتقاد دارد براي حل مسايل درياي خزر بايد شيوه هايي اتخاذ شوند که منافع بلندمدت، همه جانبه و جامعي را به ارمغان آورند و تفکيک ميان منافع زودگذر و پايدار لازم است.
وي با بيان اين که رژيم حقوقي درياي خزر بايد به شيوه اي تعيين شود که پاسخگوي انتظارات و نيازهاي مردم کشورهاي ساحلي اعم از نسل هاي حاضر و آتي باشد، اظهار داشت: بر اين اساس الگوي تعيين خطوط مياني بايد براي همه طرف ها قابليت دفاع در سطوح ملي را داشته باشد.
ظريف گفت: متاسفانه برخي بازيگران فرا منطقه اي، درياي خزر را مترادف با منابع انرژي نفت و گاز تعريف مي کنند و از زواياي ديگر مانند محيط زيست بسيار شکننده و از صلح و ثبات پايدار نيز غافل هستند.
وي افزود: تبديل درياي خزر به درياي صلح و دوستي و ثبات، پرهيز از رقابت هاي تسليحاتي، خودداري از کاربرد نيروهاي مسلح و عدم حضور نيروهاي مسلح کشورهاي غيرساحلي از پيش فرض هاي اساسي تضمين صلح و ثبات پايدار در منطقه محسوب مي شود.
وي اضافه کرد: اين امنيت نيز به خودي خود شکوفايي اقتصادي و رفاه مردم را در پي خواهد داشت.
وزير خارجه کشورمان افزود: خوشبختانه موافقت نامه امنيتي در درياي خزر به امضا رسيده است و مشتاق هستيم در آينده نزديک بتوانيم در خصوص ساز و کارهاي مربوط به ساخت و ساز و همکاري هاي نظامي نيز به توافق برسيم.
وي ادامه داد: خوشبختانه اراده سياسي رهبران پنج کشور ساحلي بر اين است که اين دريا همواره درياي صلح و دوستي، توسعه و شکوفايي پايدار، همکاري متقابل و حسن همجواري باشد.
ظريف گفت: همچنين کشورهاي ساحلي تاکيد دارند که تا زمان تعيين رژيم حقوقي جديد، رژيم هاي حقوقي توافق شده فعلي برگرفته از موافقت نامه هاي 1921 و 1940 در مواردي مانند آزادي دريانوردي تجاري، ماهيگيري، منع تردد کشتي ها و شناورها با پرچم هاي کشورهاي غيرساحلي و ايجاد کمربند انحصاري شيلاتي همان گونه که تا کنون اعمال شده اند در آينده نيز اعمال شوند.
وي افزود: ايران به عنوان يک طرف ذينفع اعتقاد دارد که مذاکرات ثمربخش براي تدوين نظام حقوقي جامع و پايدار مبتني بر اصول و موازين حقوق بين الملل، منصفانه بودن نتايج تحديد حدود، اتفاق آراي پنج جانبه و انحصار حاکميت، حقوق حاکمه و صلاحيت در اين دريا صرفا به پنج کشور ساحلي بايد هر چه سريعتر به نتيجه برسد.
وي اضافه کرد: درياي باشکوه خزر با موقعيت بي مانند و داشته هاي تحسين برانگيز موهبت خدادادي به مردم پنج کشور ساحلي است که روز به روز پيوندهاي آنان را منسجم تر مي سازد.
ظريف گفت: اين پهنه آبي منحصر به فرد فرصت بي مانندي فراهم کرده که ثروت، رفاه و آرامش روز افزون را نه تنها براي ساحل نشينان بلکه به تمامي شهروندان کشورهاي ساحلي ارزاني دارد.
وي ادامه داد: زيستگاه درياي خزر در بلنداي تاريخ خود هيچگاه اسير مرزبندي محدوديت ها نشده است و از اين رو همواره به عامل همبستگي متقابل فرهنگ هاي پيراموني شهرت دارد.
وي افزود: تلاش من و همکارانم در کشورهاي ساحلي اين خواهد بود که درياي خزر را همان گونه که به ما ارث رسيده است، زلال، شفاف پاک و ايمن به آيندگان بسپاريم و چنان نظام حقوقي جامع و کامل و مترقي تدوين کنيم که نه تنها پاسخگوي نيازهاي کنوني باشد بلکه تحسين نسل هاي آينده را نيز به دليل دقت و جامعيت مذاکره کنندگان بر انگيزد.
وي گفت: در ساليان اخير معاهداتي در زمينه حفاظت محيط زيست و همکاري هاي امنيتي در خزر به امضا رسيده است.همچنين مذاکرات مربوط به تدوين موافقت نامه هاي همکاري پيرامون آب و هواشناسي و حوادث غيرمترقبه مراحل نهايي خود را طي مي کنند.
وي ادامه داد: مذاکرات مربوط به بررسي موافقت نامه مديريت و حفاظت از منابع زنده درياي خزر نيز ادامه دارد.
وزير خارجه کشورمان درادامه خاطرنشان کرد: ايران با در نظر داشتن توافق و اتفاق آراي همه کشورهاي ساحلي خزر آمادگي خود را براي نهايي کردن اسناد مذکور به منظور امضا در اجلاس سران اعلام مي کند.
وي افزود: در نتيجه مذاکرات و تلاش هاي ارزنده چند سال اخير توافقات بسيار خوبي حاصل شده است. با اين حال برخي ابعاد مهم حقوق و تکاليف کشورهاي ساحلي به دليل ماهيت چند بعدي و پيچيده نياز به مذاکرات کارشناسي بيشتري دارد.
وزير امور خارجه ايران با بيان اين که اميدواريم اين نشست ها صرفا به مذاکره براي تدوين نظام حقوقي محدود نشود، اظهار داشت: توانمندي هاي اقتصادي و سياسي کشورهاي ساحلي خزر ايجاب مي کند که درعرصه هاي انرژي، بازرگاني و کريدورهاي حمل و نقل ترانزيت و جهانگردي، محيط زيست و اقتصاد و فرهنگ همکاري هاي بيشتري صورت گيرد.
وي افزود: اين همکاري ها در صورتي که با مديريت يکپارچه و برنامه ريزي بلندمدت همراه شود و به تاسيس نهادهاي دائمي منطقه اي مانند سازمان همکاري هاي اقتصادي منجر شود خواهد توانست کشورهاي ما را به الگويي در منطقه و جهان تبديل کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن