تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820858323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دومین مرحله برنامه از سرگیری روابط اندونزی و استرالیا آغازشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دومین مرحله برنامه از سرگیری روابط اندونزی و استرالیا آغازشد کوالالامپور – ایرنا – وزیر امور خارجه اندونزی از اجرای دومین برنامه اعلام شده توسط رییس جمهوری این کشور برای از سرگیری روابط با استرالیا خبر داد.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ˈمارتی ناتالیگاواˈ وزیر امور خارجه اندونزی به خبرنگاران، گفت که با ˈجولی بیشاپˈ همتای استرالیایی خود در مورد بسیاری از راهکارها به منظور از سرگیری روابط با کانبرا گفتگو کرده است.
خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) به نقل از وی اعلام کرد: مذاکرات اولیه با استرالیا در مورد اصول راهبردی به صورت جامع انجام شده اما تاکنون پیش نویسی در این مورد تهیه نشده است.
انتشار اخبار جاسوسی استرالیا از مقامات ارشد اندونزی از جمله سوسیلو بامبانگ یودهویونو رییس جمهور و همسرش، روابط جاکارتا – کانبرا را به شدت تحت تاثیر قرار داد و در نهایت روابط دیپلماتیک دو کشور قطع شد.
بازگرداندن پناهندگانی که از طریق اندونزی به استرالیا سفر می کنند و ورود کشتی های استرالیا به حریم آبی اندونزی نیز در تیره تر شدن این روابط موثر بوده است.
برای از سرگیری روابط دو کشور مراحل مختلفی برنامه ریزی شده است که دومین مرحله آن بحث و گفتگو و موافقت طرفین با اصول راهبردی است.
قرار است موضوعات مورد توجه دو کشور طی روزهای آینده مورد بحث قرار گیرد.
مارتی ناتالیگاوا وزیر امور خارجه اندونزی در مورد ماهیت موضوعات گفتگو جزئیاتی ارائه نداد.
وزیر امور خارجه اندونزی تاکید کرد که پایه اصلی روابط دیپماتیک اندونزی و استرالیا براساس پیمان لومبوک است که یک توافق همکاری امنیتی است.
پرهیز از بکارگیری خدمات جاسوسی و اطلاعاتی که باعث تخریب روابط دو کشور شود نیز از جمله دیگر بخش های عنوان شده است که در روند از سرگیری روابط دو کشور نقش مهمی دارند.
رییس جمهور اندونزی با ارائه برنامه شش مرحله ای خواستار از سرگیری روابط جاکارتا با کانبرا شده که نخستین مرحله این برنامه بررسی مسائل حساس مرتبط با دو کشور بود که به وزارت امور خارجه این کشور و یا سفیر ویژه سپرده شد.
دومین مرحله پس از شناسایی مسائل حساس بین دو کشور، گفتگوهای جامع در مورد پروتکل ها و اصول راهبردی است.
در مرحله سوم قرار است رییس جمهور اندونزی با مطالعه پیش نویس های آماده شده در مورد تناسب آنها با منافع و نگرانی ها اندونزی تصمیم گیری کند.
مرحله بعدی برنامه از سرگیری روابط اندونزی و استرالیا با حضور رییس جمهوری اندونزی و نخست وزیر استرالیا مورد تایید قرار خواهد گرفت و پس از آن نیز تایید پروتکل ها و اصول راهبری پنجمین مرحله خواهد بود.
در مرحله نهایی بعد از این که دو کشور به ویژه اندونزی، اعتماد از دست رفته خود به استرالیا را کسب کند روابط دو جانبه به ویژه در بخش همکاری های نظامی و پلیسی آغاز می شود.
انتشار اخبار جاسوسی از مقامات بلندپایه اندونزی توسط استرالیا برای مقامات آمریکایی، روابط جاکارتا – کانبرا را تحت تاثیر قرار داد به نحوی که اندونزی در آبان ماه سال گذشته سفیر خود را از کانبرا فراخواند و تمام روابط دیپلماتیک خود را با استرالیا به حالت تعلیق درآورد.
آساق**د.م**1611
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن