تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820818003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شوراي سالمندان در آذربايجان غربي تشکیل شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان غربی
شوراي سالمندان در آذربايجان غربي تشکیل شود
ارومیه – خبرگزاری مهر: مديركل بهزيستي آذربايجان غربي با اشاره به روند روبه افزايش جمعيت سالمندان و نياز اين جامعه به خدمات بيشتر بر ضرورت تشكيل شوراي سالمندان در استان تاكيد كرد.



به گزارش خبرنگار مهر، راضیه خدادوست پیش از ظهر دوشنبه در آیین بزرگداشت روز مادر در سراي سالمندان الزهرا (س)اظهارداشت: به منظور هماهنگي فعاليتهاي ارگانهاي مرتبط و نيز لزوم گسترش فرهنگ سازي و خدمات به اين جامعه نياز است تا شوراي سالمندان استان تشكيل شود. وی ادامه داد: در حال حاضر 11 مركز شبانه روزي و 2 مركز روزانه نگهداري از سالمندان در استان فعاليت مي كنند كه ماهيانه بيش از 100 ميليون تومان يارانه به اين مراكز پرداخت مي شود. خدادوست گفت: يكي از مهمترين چالش هاي حوزه سالمندي ضرورت فرهنگ سازي خانواده ها براي نگهداري از والدين سالخورده در محيط خانواده است كه متاسفانه اين امر به شكل مطلوبي انجام نمي پذيرد. وی همكاري ارگانهاي مرتبط از جمله سازمانهاي شهري با بهزيستي و مراكز نگهداري از سالمندان، آگاه سازي جامعه و مسئوللن در خصوص افزايش رشد جمعيت سالمندي و نيز بيماري هاي مزمن و فراگير سالمندي بويژه آلزايمر را از جمله نيازهاي امروز جامعه سالمندي دانست. مديركل بهزيستي استان اظهار داشت: هشدار پيري جمعيت كشور جدي است و انتظار مي رود تا برنامه ريزي هاي دقيق تري براي خدمات به جمعيت سالمندي صورت پذيرد. احترام به والدين رزق و روزي را افزايش مي دهد نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه نیز در این مراسم با اشاره به تاكيدات دين مبين اسلام در خصوص احترام به والدين گفت: در روايات مختلف يكي از اعمالي كه موجب افزايش رزق و روزي مي شود احترام به والدين است . حجت الاسلام دكتر سيد مهدي قريشي اعلام كرد: در قرآن كريم آمده كه آنقدر بايد به والدين خدمت كرد حتي نبايد به آنها كوچكترين كم احترامي بكنيم . وي ادامه داد: احترام به والدين و نيز حتي بعد از مرگ آنها نيز به يادشان بودن و زيارت قبور آنها از جمله موضوعاتي است كه مي بايست مورد توجه باشد. حجت الاسلام قريشي افزود: نگهداري والدين در سراي سالمندان افتخار نيست و مايه شرسماري است. امام جمعه اروميه گفت: اگر چه خانه هاي سالمندان از جهتي براي مراقبت از سالمندان خوب است اما بهتر از آن نگهداري والدين سالخورده در جمع خانواده است. وي بر ضرورت تجهيز اين مراكز به امكانات مناسب و نيز تكريم بيشتر جايگاه سالمندان در جامعه تاكيد كرد.


۱۳۹۳/۲/۱ - ۱۳:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن