تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802707828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف آب در فارس مدیریت نمی شود/ خطر جدی زیست محیطی در صورت عدم مدیریت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > فارس کارنامی مطرح کرد:
مصرف آب در فارس مدیریت نمی شود/ خطر جدی زیست محیطی در صورت عدم مدیریت
شیراز - خبرگزاری مهر: مدیر کل محیط زیست استان فارس با تاکید بر اینکه در استان فاس مدیریت مصرف آب صورت نمی گیرد، افزود: در صورت که به مدیریت مصرف آب توجه نشود، خطرات زیست محیطی جدی منتظر استان خواهد بود.



به گزارش خبنگار مهر، حسینعلی ابرهیمی کارنامی ظهر دوشنبه در نشستی خبری افزود: مدیریت آب در استان صحیح نیست یعنی مصرف در خانه، در حوزه کشاورزی، در بخش خدمات و.. باید اصلاح شود ضمن اینکه به طور حتم  باید سیستمهای آبیاری نیز مورد اصلاح قرار گیرد. وی ادامه داد: 10 میلیارد متر مکعب مصرف آب سالیانه ما در استان فارس است که 75 درصد از منابع زیرزمینی صورت می گیرد و این ارقام، اعداد نگران کننده ای هستند. مدیر کل محیط زیست استان فارس ادامه داد: اکنون تالابهای فارس با خشکی دست و پنجه نرم می کنند و فرونشستهای مختلفی نیز در سطح اراضی استان شاهد هستیم که اینها همه در راستای عدم مدیریت صحیح مصرف آب است. وی با اشاره به موضوع زباله های عفونی استان نیز گفت:  در سال 89 تعداد سه بیمارستان اتوکلاو داشتند که الان به 47 بیمارستان رسیده و از نظر درصدی بخش اعظمی از زباله ها بی خطر سازی می شوند مثل بیمارستان نمازی که حجم عظیمی از زباله هایذ عفونی مربوط به این بیمارستان می شود که بی خطر سازی را انجام می دهند. ابراهیمی کارنامی ادامه داد: از 14 تن در روز زباله عفونی که داریم 12.5 تن بی خطر سازی می شود، تعدادی بیمارستان نیز وجود دارد که البته حجم زباله آنها کم است که البته برای آنها زمان بندی ارائه شده است. وی گفت: در رابطه با پسماندهای عادی نیز در فارس تا سال گذشته در 75 شهر سایتهای دفن بهداشتی طرحی شده که اکنون به 94 شهر رسیده است ضمن اینکه  نزدیک به دو هزار و 800 تن زباله عادی در روز در استان داریم که یک هزار و 50 تن آن در شیراز تولید می شود  البته در شیراز نیز سایت دفن زباله بهداشتی، سورتینگ و استحصال برق را داریم.

مدیر کل محیط زیست استان فارس با اشاره به اینکه نقش مردم نیز در این خصوص بسیار مهم است، افزود: اولین موضوع اصلاح الگوی مصرف زیرا سرانه 650 گرم زباله در روز برای شیراز عدد زیادی است. وی گفت: باید ضمن اینکه زباله ها را کاهش می دهیم و مصرف را اصلاح می کنیم، تفکیک از مبدا نیز داشته باشیم زیرا خیلی از زباله های تولیدی قابل استفاده مجدد بعد از بازیافت است. ابراهیمی کارنامی با اشاره به  مدیریت مصرف کود و سم نیز گفت: در مدیریت مصرف سم و کود نیز توفیق چندانی نداشتیم  ضمن اینکه در بحث تصفیه پسابها نیز خیلی عقبیم البته خیلی کارها انجام شده اما خیلی کار نیز هنوز صورت نگرفته است. وی با بیان اینکه در این رابطه باید همه دستگاه ها وارد کار شوند، ادامه داد: حث تغییر الگوی کشت مغفول مانده است. در کشتهای ارگانیک در یک دوره زمانی خوب کار کردیم اما فقط در حد چند پروژه که بعد هم متوقف شدیم. کارنامی توضیح داد: 75 هزار هکتار توسعه کشت ارگانیک در استان فارس صورت گرفته و رتبه اول در کشور داریم  این نباید یک ملاک باشد و کار باید ادامه یابد.

وی متذکر شد: کودهایی که مصرف می کنیم مثل اوره  باعث رشد گیاه می شود اما اثرات سرطان زایی آن نیز وجود دارد  که در تمام این موضوعات مردم باید پاری کار باشند و خودشان برای اصلاح این شرایط  مشارکت کنند. مدیر کل محیط زیست استان فارس گفت: امروز دیگر در فارس شلتوک کاری و ذرت کاری با آب زیرزمینی یعنی خودزنی، یعنی تیشه به ریشه اقتصاد کشاورزی زدن است، شاید چندصباحی  این کشتها جواب بدهد اما بعد از آن جوابگو نخواهد بود. وی با بیان اینکه جنگلها و مراتع  نیز در حال تغییر کاربری در وسعت چشمگیر است، افزود: از طرفی با حمله آفات  نظیر حمله  سوسک چوب خوار بلوط مواجه هستیم. کارنامی ادامه داد: این آفات قبلا کنترل کننده داشت اما ما جوندگان، علف خواران و... را از بین بردیم و اکنون این آفات هجوم آورده اند به عنوان نمونه دارکوب  فواید زیادی دارد و حشرات را می خورد اما آنچنان به زمین سم زدیم که دارکوبی دیگر وجود ندارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکل تخصیص حقابه بختگان نیز گفت: 50 میلیون مترکعبی  که قرار بود تخصیص شود، تامین نشد و فقط در یک مرحله رها سازی 35 میلیون متر مکعبی در سال 92 داشتیم. وی همچنین با اشاره به ارزشگذاری اقتصادی پروژه ها نیز گفت:  یکی از دغدغه های که داشتیم  در توسعه عمرانی و پروژه های بزرگ بود که ارزش گذاری اقتصادی انجام نمیشد و اثرات تخریب محاسبه نمی شد اما دولت جدید مصوبه ای با عنوان بند ب ماده 12 قانون افزایش بهره وری دارد که در آنجا می گوید باید تمام خسارات طرح ها و پروژه های عمرانی برآورد و محاسبه و در پروژه دیده شود و با همکاری منابع طبیعی و محیط زیست کارهای احیایی صورت گیرد که این کار خودش یک قدم بسیار مهمی است. وی همچنین با اشاره به کشتارگاه های دام نیز گفت: الان بزرگترین مشکلی که داریم با کشتکارهای دام است ، در استان فارس 26  کشتارگاه دام  داریم که از این تعداد چهار مورد  به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز هستند و مابقی  این سیستم را ندارند که غالب آنها تحت نظر شهرداری ها هستند و به رغم پیگیری جدی در این زمینه، اقدام عملی و خاصی مشاهده نکرده ایم و اگر این روند ادامه داشته باشد در سال 93 مجبور به پیگیری قضایی هستیم.

جعفر نژاد:  پیشگیری در حوزه آلودگی منابع آبی و خاکی ضروری است در ادامه جلسه معاون نظارت و پایش محیط زیست فارس با اشاره به فرا رسیدن هفته زمین پاک گفت:  آلودگی آب و خاک در کشور و فارس اهمیتی ویژه دارد که باید در این قضیه همگان باید کمک کنند و بتوانند با اراده ای ملی، زمین پاکی برای آیندگان داشته باشیم. محسن جعفرنژاد گفت: در بحث آب محدودیتهای زیادی در استان فارس داریم و آنچه در محیط زیست فارس مطرح شده این است که بتوانیم از حداقل منابع آبی استان حفاطت کنیم و مسئله کیفی آن را با کمک دستگاه های اجرایی مد نظر داشته باشیم. وی ادامه داد: باید تدبیری اتخاذ شدود که هزینه در مرحله پیشگیری بیشتر صورت گرفته زیرا ما همیشه وارد مرحله درمان می شویم اما ضرورت دارد همیشه در حوزه پیشگیری هزینه کنیم.


۱۳۹۳/۲/۱ - ۱۳:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن