تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815491907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دنیای اقتصاد در یک نگاه تهران- ایرنا- روزنامه دنیای اقتصاد به موضوع های «عقبگرد به یک چالش کهنه»، «پشت پرده سکوت آلمان در بحران اوکراین» و «تحلیل نوسان طلا و دلار» در شماره روز دوشنبه پرداخت.


روزنامه دنیای اقتصاد تیتر نخست را به موضوع عقبگرد به یک چالش کهنه اختصاص داد و نوشت: هفته های اخیر در محافل اقتصادی بحث هایی درخصوص کاهش نرخ سود با هدف خروج از رکود و حمایت از بورس مطرح شده است.
این درحالی است که در 8 سال گذشته دو تجربه مشهود پیش روی اقتصاد ایران است. در سال های 85 و 90 با چنین هدفی نرخ سود بدون توجه به وضعیت نرخ تورم کاهش یافت. بررسی های کارشناسی و رسمی نشان می دهد: در تجربه اول بازار مسکن دچار جهش قیمتی شد و در تجربه دوم نیز بازار ارز با تلاطم روبه رو شد و نظام یکسان ارزی از دست رفت.
پشت پرده سکوت آلمان در بحران اوکراین تیتر دیگر این روزنامه است.
برخورد با روسیه در خصوص بحران اوکراین کشورهای غربی را بر سر یک دو راهی قرار داده است. در شرایطی که آمریکا سعی می کند نقش پلیس بد را بازی کند، آلمان سعی در کم کردن تنش های موجود در بحران اوکراین و سکوت در مورد مقابله با روسیه دارد و به همین دلیل سایت تحلیلی فارن پالیسی به این کشور لقب «پلیس خوب» را داده است.
روزنامه دنیای اقتصاد عنوان تحلیل نوسان طلا و دلار را بازتاب داد و نوشت: درحالی که روند نوسان ارزی در داخل افزایشی است، بهای اونس از چشم انداز کاهشی برخوردار است.
روز گذشته دلار مجددا وارد کانال جدید قیمتی شد. کارشناسان و فعالان بازار داخلی در یکی از معدود دفعات در تحلیل روند نوسان ارز با یکدیگر هم نظر هستند.
آنها بازگشت نوسان های شدید به بازار ارز را منتفی می دانند و اعتقاد دارند شیب حرکت ارز پس از کم اثر شدن آثار روانی برخی عوامل (مانند هدفمندی یارانه ها) کند می شود. در بازار جهانی نیز پیش بینی بیشتر کارشناسان از ثبات بهای اونس حکایت دارد.
رونق اقتصاد با تحریک مسکن، تیتر دیگر این روزنامه است.
معاون اسبق وزارت مسکن، حداقل زمان قابل پیش بینی برای ظهور رونق را ابتدای نیمه دوم سال عنوان می کند و با احتساب چهار عامل بیرونی اثرگذار بر تعیین مسیر بازار قیمت مسکن می گوید: برنامه دولت برای رشد اقتصادی در کنار نوسانات بورس و اجرای فاز دوم هدفمندی باعث خواهد شد قیمت مسکن حداکثر به اندازه تورم تغییر کند؛ اما پیش بینی می شود با توجه به حجم نقدینگی و مالیات های مصوب بخش مسکن به عنوان عامل پنجم زمینه قوی برای کاهش بیشتر قیمت فراهم نشود.
خواجه دلویی توصیه می کند: خریداران مصرفی بیش از این تاخیر نکنند.
روزنامه دنیای اقتصاد به موضوع تداوم روند افزایشی در بازار نفت پرداخت و افزود: طی هفته گذشته به دنبال انتشار آمارهای مثبت از شرایط اقتصادی آمریکا، افزایش قابل توجه واردات روزانه نفت خام آمریکا، استمرار نگرانی ها درباره بحران اوکراین و سرنوشت مبهم ازسرگیری تولید نفت میدان های نفتی تعطیل شده لیبی از یک سو و همچنین توافق کشورهای گوناگون درگیر در بحران اوکراین برای پایان دادن به خشونت ها در این کشور، افزایش 10 میلیون بشکه ای سطح ذخیره سازی های نفت خام آمریکا و کاهش تقاضای نفت خام چین در 3 ماهه نخست سال ٢٠١٤ از سوی دیگر، بهای نفت خام در بازارهای جهانی از یک روند افزایشی همراه با نوسان برخوردار بود.
**2002**9131
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




01/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن