تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814668454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلنگ حسینه بزرگ شهرستان گالکیش بر زمین زده شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گلستان
کلنگ حسینه بزرگ شهرستان گالکیش بر زمین زده شد
گالیکش – خبرگزاری مهر: یکی از اعضای هیئت امنای حسینه گالیکش گفت: حسینه بزرگ شهرستان گالیکش با حضور نماینده ولی فقیه، معاون پشتیبانی و امور انسانی استانداری، امامان جمعه برخی از شهرستان ها و فرماندارن شهرستان‌های گالیکش و کلاله و همچنین اعضای شورای شهر و شهرداران شهرستان های گالیکش و کلاله بر زمین زده شد.



به گزارش خبرنگار مهر، حسن سندزایی عصر یکشنبه در در مراسم کلنگ‌زنی حسینه بزرگ شهرستان گالیکش ابراز داشت: از سال 85 به دنبال احداث حسینه‌ای برای این شهرستان بودیم چرا که خلاء‌های فضاهای مذهبی در این شهرستان حس می‌شد، مجوز ساخت این حسینیه در سال 88 مصوب شد و توانستیم با توجه به مکان یابی‌هایی که در ارتباط با خرید زمین این حسینه انجام دهیم 1275 متر را در سال 90 خریداری کرده که تاکنون این مقدار زمین به دو هزار متر افزایش یافته است. وی افزود: برای ساخت این حسینیه 1260 متر فضایی ساختمان حسینیه را در نظر گرفته‌ایم و 350 متر نیز برای ساخت شبستان در نظر گرفته می‌شود و بر اساس طراحی نقشه ای که انجام داده اند می توان یک ساختمان منحصر به فرد را برای این حسینیه بسازیم. سندزایی اعتبار ساخت این پروژه را دو و نیم میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: قطعا این بودجه از توان مردم گالیکش خارج است و آنچیزی که به ما در ساخت این حسینیه کمک کرده و خواهد کرد عنایت خداوند و ائمه اطهار(ع) است. وی افزود: ساختمان این حسینیه به گونه‌ای طراحی شده‌است که می‌تواند برای 100 سال آینده فضای مناسبی را داشته باشد و تلاش داریم تا این حسینیه را به گونه‌ای بسازیم که بر اساس فرهنگی غنی اسلامی ساخته شود. یکی از اعضای هیئت امنای حسینه گالیکش اذعان داشت: برای این حسینیه فضای کتابخانه‌ای برای برادران و خواهران در نظر گرفته شده و همچنین برای حوزه آموزش نیز فضاهایی برای ارائه مسائل دینی و معنوی و برگزاری کلاس‌های قرآنی برای نوجوانان و جوانان در نظر گرفته شده است. وی افزود: برای اولین‌بار در استان در این حسینیه فضایی حدود 400 متر برای احیای تعزیه‌خوانی سنتی در نظر گرفته شده تا بتوانیم به این گونه این سنت را برای نسل های آینده نگه داریم. سندزایی خاطرنشان ساخت: همچنین حدود 130 متر مربع نیز برای فضای آشپزخانه این حسینیه در نظر گرفته شده است.


۱۳۹۳/۱/۳۱ - ۱۹:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن