تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815271998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توییتر برخی از حسابهای کاربران را در ترکیه مسدود کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

در پی فشار دولت ترکیه/ توییتر برخی از حسابهای کاربران را در ترکیه مسدود کرد آنکارا – ایرنا - شبکه اجتماعی ˈتوییترˈ در پی فیلترینگ در ترکیه و اعمال فشار دولت آنکارا برخی از حساب های کاربران در این شبکه را مسدود کرد.


این تصمیم در حالی اتخاذ شده که مقامات شبکه اجتماعی توییتر و ترکیه هفته گذشته با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.
رسانه های خبری ترکیه امروز نوشتند که شبکه اجتماعی توییتر دو حساب کاربران به نام های ˈحرامزاده ها 333ˈ و ˈباشچالانˈ را مسدود کرد.
حرامزاده ها اشاره تلویحی به شماری از وزیران کلیدی کابینه سابق ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه و فرزندان اردوغان است.
باشچالان نیز به مفهوم دزد اصلی است که گویا هدف آنها شخص نخست وزیر ترکیه است و رهبر حزب مخالف نیز همواره در ذکر نام اردوغان از این واژه استفاده می کرد.
این دو حساب کاربری از سوی گروهی از مخالفان ناشناس دولت آنکارا در توییتر گشوده شده بود.
این دو حساب بعد از عملیات جنجالی ارتشا و فساد مالی 17 دسامبر گذشته علیه مقامات بلندپایه ترکیه گشوده شده و در این مدت همواره از طریق این دو حساب اتهامات، ادعاها و اطلاعاتی در خصوص کشف و انتشار نوارهای صوتی و ویدئویی مرتبط با فساد مقامات دولتی ترکیه منتشر شده است.
دولت ترکیه از شبکه های اجتماعی ˈتوییترˈ و ˈیوتیوبˈ خواست تا این حسابها را مسدود کنند.
توییتر با بیان اینکه هویت کاربران نزد این رسانه اجتماعی محفوظ است، از دادن اطلاعاتی در خصوص مشخصات آنها به دولت ترکیه امتناع کرد.
در پی این مخالفت ها دولت ترکیه این دو شبکه اجتماعی را مسدود کرد.
دادگاه قانون اساسی ترکیه به تازگی با صدور حکمی فیلترینگ کامل توییتر در این کشور را ناقض آزادی بیان خواند و به رفع مسدودبودن آن رای داد که با واکنش تند دولت اردوغان روبه رو شد.
دولت ترکیه پس از آن از شبکه اجتماعی توییتر خواست تا در ترکیه دفتر نمایندگی باز و مطابق با قوانین این کشور عمل کند که این خواسته در ملاقات هفته گذشته مسوولان تویتر با مقامات ترکیه رد شد.
وزارت دارایی ترکیه اعلام کرده است به آن دسته از شرکتهایی که از طریق توییتر آگهی های تجاری منتشر کنند، جریمه های سنگین اعمال خواهد کرد. این اقدام پیشگیرانه دولت موجب شد تا توییتر حسابهایی را که مورد اعتراض دولت ترکیه بود، مسدود کند.
شبکه اجتماعی یوتیوب در ترکیه به حکم دادگاه مسدود است و مجادله حقوقی در این زمینه بین طرفهای درگیر ادامه دارد.
خاورم/2011**230 *1446
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




31/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن