تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809931334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهران - ، بنگاه سخن پراکنی بی بی سی با انتشار هدفمند چند گزارش


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تهران - ایرنا، بنگاه سخن پراکنی بی بی سی با انتشار هدفمند چند گزارش تهران - ایرنا، بنگاه سخن پراکنی بی بی سی با انتشار هدفمند چند گزارش متفاوت از ادعای درگیری در بند 350 زندان اوین، تلاش ویژه و نخ نمایی ای را با هدف القای نقض حقوق بشر در ایران آغاز کرده است.


به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر گزارش های کذبی از وقوع درگیری هایی در زندان اوین بر روی خط خبری رسانه های بیگانه منتشر شد.
به ادعای این منابع خبری خارجی، صبح روز پنجشنبه (28 فروردین/17آوریل) تعدادی از ماموران به بند 350 اوین که ویژه زندانیان سیاسی است، رفته و دهها نفر از آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.
بنا بر همین مدعا، در این حادثه بیش از 30 نفر از زندانیان مجروح و دستکم چهار تن از زندانیان سیاسی به دلیل خونریزی و شکستگی اعضایی از بدنشان به بیمارستان خارج از زندان منتقل شده اند.
انتشار این اخبار در حالی ادامه یافت که مدیر کل زندان های استان تهران، از صحت نداشتن ضرب و شتم در بند 350 اوین خبر داد و ادعای رسانه های خارجی مبنی بر وقوع درگیری و ضرب و شتم در این زندان را تکذیب می کند.
ˈسهراب سلیمانیˈ یک روز پس از هیاهوی رسانه های خارجی در این خصوص طی گفت وگو با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) با اشاره به این که هیچ گونه درگیری و ضرب و شتمی بین ماموران و زندانیان روی نداده، اظهار داشت که موضوع تنها یک بازرسی ساده ماهانه و نوبتی بوده است.
اما به رغم شواهد بسیار در دروغ بودن ادعای رسانه های بیگانه، شبکه خبری بی بی سی همچنان سرگرم انتشار اخبار مربوط به موضوع و حاشیه پراکنی هایی با هدف القای رفتارهای غیر انسانی و نسبت به زندانیان سیاسی به ویژه اعضای وابسته به سازمان منافقین در ایران است.
با نگاهی به خط سیر گزارش های منتشره از سوی بی بی سی طی چند روز اخیر به سادگی می توان دریافت که این منبع خبری انگلیسی با سیاست آب زیرکاهانه و همیشگی خود به دامن زدن موضوعی پرداخته که از ریشه و بن صحت نداشته است.
بی بی سی با انتشار عناوینی چون ˈحمله به زندانیان بند 350 زندان اوینˈ، ˈ نگرانی عفو بین الملل از حمله به زندانیان اوینˈ و یا گفت وگو با تنی چند از خانواده های زندانیان سیاسی و یا افرادی که خود قبلا به جرم های منختلف محکوم شده بودند، به دنبال شایعه پراکنی و فضا سازی علیه کشورمان بوده است.
این منبع خبری غربی، گزارش های تحریک کننده، زیر عناوینی چون ˈروایت شاهد درگیری های اوینˈ، ˈصدای زندانی شاهد حمله به بند 350 زندان اوینˈ منتشر کرده است.
این تارنما که پیشتر با هیاهویی رسانه ای از انتقال 10 نفر از زندانیان اوین به مکانی نامعلوم خبر داده بود، در خبر تحریک آمیز دیگری می نویسد: بر اساس اطلاعاتی که به بی بی سی فارسی رسیده، 10 نفر از زندانیان اوین که بعد از درگیری روز پنجشنبه به مکان نامعلوم منتقل شده بودند، به بند عمومی بازگردانده شده اند.
البته بی بی سی عنوان نکرد که این خبر توسط چه شخص یا اشخاصی در اختیار آنان قرار گرفته است.
در ادامه گزارش بی بی سی می خوانیم: همچنین گزارش شده که پس از درگیری پنجشنبه، ماموران امنیتی با عریان کردن و نشاندن بیش از 30 زندانی بر زمین، موی سر و صورتشان را تراشیدند.
بی بی سی به گونه ای هدفمند از کلماتی همچون ˈعریان کردنˈ و ˈنشاندن و تراشیدن سر و صورتˈ، استفاده می کند تا با بستر سازی مناسب به هدف از پیش تعیین شده اش که القای نقض حقوق بشر در زندان های کشور است، نزدیک شود.
البته این رسانه بیگانه لابه لای اخبار منتشره خود کاملا کوتاه و مختصر به تکذیب موضوع از سوی مقام های قضایی ایران طی دو روز گذشته هم پرداخته است.
بی بی سی همچنین موضوع تجمع خانواده های زندانیان را نیز مطرح کرده و مدعی اعتراض آنها علیه مقامات قضایی کشورمان شده است.
بی بی سی همچنین با معرفی فردی به عنوان فعال ملی مذهبی که خود زمانی در بند 350 اوین زندانی بوده، به نقل از وی در گفت وگو با برنامه شصت دقیقه خود، مدعی می شود: حمله و هجوم نیروهای گارد به این شکل، ایجاد رعب و وحشت و فراتر از آن، حاوی پیام هایی برای نهادهای حقوق بشری و دولت آقای روحانی است.
در یکی دیگر از گزارش های این منبع خبری ادعا شده است: صدای یکی از زندانیان که شاهد اتفاقات روز پنجشنبه بوده در اختیار بی بی سی فارسی قرار گرفته است.
در این صدای ادعایی ˈشخص مزبور می گوید که بعد از وقوع درگیری روز پنجشنبه نیروهای گارد ضد شورش اوین و ماموران لباس شخصی، که بعضی از آنها عینک داشتند و صورتشان را پوشانده بودند، زندانیان را از یک تونل انسانی رد کردند و با باتوم کتک زدند.
به ادعای او آنان یک متهم به ارتباط با سازمان مجاهدین (منافقین) را بیشتر از همه می زدند.
این تارنما بدون اشاره به نام و نشانی راوی که شاهد عینی معرفی می شود، ادامه می دهد: درگیری زمانی شروع شد که زندانیان اتاق یک و سه که به گفته او عمدتا از متهمان ارتباط با سازمان مجاهدین هستند، بر اساس برنامه ای از پیش تعیین شده حاضر نشدند هنگام بازرسی ماهانه از اتاق خود خارج شوند.
به نظر می رسد بی بی سی خواسته با استفاده از این لحن، خودداری زندانیان برای خروج از اتاق به علت بازرسی ماهانه را نوعی اعتراض قانونی توسط زندانیان معرفی کرده و در مقابل رفتار عادی ماموران زندان را ˈقانون شکنیˈ معرفی کند تا شاید در پس این بزرگنمایی موفق به نشاندن نقاب مظلومیت بر چهره منافقان شود.
ایرانم/7074/1144
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




31/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن