تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821112155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت آمریکا تصمیم گیری برای ساخت خط لوله نفت جنجالی را به تعویق انداخت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دولت آمریکا تصمیم گیری برای ساخت خط لوله نفت جنجالی را به تعویق انداخت نیویورک، ایرنا- دولت باراک اوباما تصمیم گیری نهایی برای صدور مجوز خط لوله جنجال برانگیز انتقال نفت کانادا به تگزاس، موسوم به کیستون اکس ال را به تعویق انداخت.


به گزارش ایرنا وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که برای بررسی ابعاد ساخت این خط لوله که مخالفت شدید گروه های محیط زیستی را به دنبال داشته، زمان بیشتری اختصاص خواهد داد.
به این ترتیب تصمیم گیری در این باره تا ماه نوامبر زمان برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره به تاخیر خواهد افتاد.
به گفته ناظران هدف از این تصمیم جلوگیری از ضربه به اعتبار دموکرات ها در افکار عمومی پیش از برگزاری انتخابات میانه دوره ای کنگره آمریکا در ماه مهر سال جاری است.
پیشتر نمایندگان طرفدار ساخت این خط لوله در کنگره و همچنین شرکت های نفتی، باراک اوباما را به تعلل درباره صدور مجوز ساخت این خط لوله نفتی متهم کرده و گفته بودند وی به منافع اقتصادی این طرح بی توجه است.
دولت آمریکا که نگران از مخالفت های گسترده عمومی است، چندی پیش بررسی درخواست شرکت کانادایی ترنسکنادا برای صدور مجوز ساخت این خط لوله را به تأخیر انداخت و سبب خشم مسئولان دولت کانادا شد.
با توجه به آلودگی های بالای ناشی از تولید نفت خام ماسه ای در کانادا، اتحادیه اروپا این نوع نفت خام را مخرب برای محیط زیست توصیف کرده است و بسیاری از طرفداران محیط زیست در آمریکا نیز به همین دلیل، با ساخت خط لوله کیستون ایکس.ال مخالفند.
شرکت های نفتی در آمریکا که نفوذ گسترده در دولت و کنگره دارند، انتقادهای فعالان محیط زیست را رد کرده و می گویند با ساخت این خط لوله 20 هزار شغل جدید در این کشور ایجاد خواهد شد.
خط لوله کیستون ایکس.ال قرار است نفت خام تولیدی کانادا را به جنوب آمریکا رسانده تا در پالایشگاهی در ایالت تگزاس تصفیه شود.
اروپام 2251 **1908
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




31/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن