تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820576527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشن باشکوه گرامیداشت میلاد فاطمه زهرا(س) و روز زن در مالزی برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جشن باشکوه گرامیداشت میلاد فاطمه زهرا(س) و روز زن در مالزی برگزار شد کوالالامپور - ایرنا - جشن باشکوهی شنبه شب به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) دخت گرامی پیامبر اکرم (ص) و روز زن و مادر در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور برگزار شد.


به گزارش ایرنا، در این آیین خانواده ایرانیان مقیم کوالالامپور و چند تن از زنان مسلمان مالزی حضور داشتند.
رایزن فرهنگی ایران در این مراسم با اشاره به صفات و شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت که رفتارها و کردارهای آن حضرت، بالغ بر صدها نکته است و باید الگوی زندگی زنان جوامع اسلامی قرار گیرد.
علی اکبر ضیایی حدیث نبویˈ فاطمه تن من استˈ را تنها یک سخن عاطفی ندانست و گفت که این حدیث معانی و مفاهیمی بالاتر از درک ما دارد.
به گفته وی، حقیقت ذاتی حضرت فاطمه (س) متصل به نور پیامبر اکرم (ص) است و خاتم النبیین سرسلسله نور و نور حقیقت بودند و دخت نبی اکرم نیز متصل به نور ایشان است.
وی با اشاره به تعریف عرفا و ادبا از ذات و حقیقت، گفت که ادبا معتقدند ذات و صفات مونث هستند بنابراین مونث بر مذکر شرافت ذاتی دارد.
رایزن فرهنگی ایران در مالزی در ادامه گفت که مرد و زنی که در راه خدا تلاش کرده اند جایگاه والایی نزد پرودرگار دارند اما خداوند مزیت خاصی برای زن تلاش کننده در راه خدا قائل است.
وی گفت جایگاه زن در اسلام ویژه است و زنان مسلمان باید حضرت فاطمه (س) را که الگوی برجسته زنان عالم است الگوی خود برای زندگی قرار دهند.
ضیایی گفت که زن در اسلام نشانه قداست و پاکی است و از جایگاه ویژه و احترام فوق العاده ای برخوردار است.
بخش خانواده رایزنی فرهنگی ایران در کوالالامپور 10 روز قبل فراخوانی برای برگزاری مسابقات ادبی و هنری بزرگداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و مقام زن و مادر ارایه کرد که نتایج آن درجشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) اعلام شد.
در این آیین به سه شاعر و نقاشی که بهترین شعرها را در مدح حضرت زهرا (س)، مادر و زن سروده و نقاشی هایی ارایه کنند که مقام زن و مادر را به تصویر بکشند جوایز ارزنده ای اهداء شد.
همچنین به 10 نفر از شرکت کنندگان در مسابقات جوایزی اهداء شد.
در این آیین دانش آموزان دختر مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) کوالالامپور نیز سرودهایی در خصوص مقام و جایگاه زن اجرا کردند که با استقبال شرکت کنندگان مواجه شد.
آساق**د.م**1611
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




30/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن