تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820862794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم را باید نسبت به آینده امیدوار کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیت الله مکارم شیرازی: مردم را باید نسبت به آینده امیدوار کرد قم – ایرنا- آیت الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: باید مردم را نسبت به آینده امیدوار کرد چراکه همه مشکلات قابل حل است و ما مشکلاتی سخت تر از مشکلات کنونی را پشت سر گذاشته ایم.


به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر آیت الله مکارم شیرازی روز شنبه در دیدار دبیرکل و شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین کشور
افزود: عمر 35 ساله انقلاب با وجود توطئه های وحشتناک دشمنان شبیه معجزه است.
وی درادامه خواستار حفظ وحدت نیروهای داخلی شد و با بیان این که من نگران اختلاف جناح ها و گروه ها هستم، گفت: در حالی که دشمنان همه را می کوبند باید وحدت داشته باشیم.
وی اضافه کرد: انصاف نیست که اختلاف داشته باشیم و اختلاف سلیقه ها نباید به جنگ، نزاع و مخالفت تبدیل شود.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به شعار اعتدال، گفت: در هر جامعه ای تندروهایی هستند اما اگر اکثریت جامعه به سمت اعتدال بروند تندروها منزوی می شوند و نمی توانند کاری از پیش ببرند و باید در همه مسائل اعتدال داشته باشیم.
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که همه باید به اصول اسلام پایبند باشند، گفت: آنچه تا امروز کشور ما را سرپا نگاه داشته ارزش های دینی و اسلامی بوده است و آنچه ما را در برابر دشمنان حفظ می کند پایبندی به اصول اسلام است.
وی یادآور شد: آمریکایی ها اگر نیروی مذهبی در جوانان ما نبود بارها به ما حمله کرده بودند، ترس آنها از بسیجیان جان برکف است که از مرگ نمی ترسند، سربازان آمریکایی ها گرفتار بیماری های روانی می شوند و خودکشی می کنند، اما رزمندگان ما این گونه نیستند و باید بیش از پیش باورهای ایمانی و اعتقادی جامعه را تقویت کرد و اگر در این عرصه ضعف پیدا کنیم آینده ما خطرناک خواهد بود.
آیت الله مکارم شیرازی شرایط فعلی کشور را خطیر، حساس و پیچیده عنوان کرد و افزود: از نظر خارجی هر روز دشمنان ما بهانه تازه ای می گیرند و اگر یک مساله را حل کنیم بهانه ای دیگر می گیرند.
وی ابراز امیدواری کرد: مذاکرات به جایی برسد اما نباید مطمئن باشیم و خود را از فریضه های دیگر و وظایفی که در قبال آن داریم غافل کنیم.
وی با بیان این که در داخل نیز مشکلات اقتصادی و فرهنگی فراوان است، گفت: ریشه مشکلات اقتصادی از سویی تحریم ها و فشارهای خارجی و از سویی دیگر اشتباهاتی بود که در گذشته انجام شد و کشور را در یک چالش برد، ان شاءالله که سؤ نیت نداشته اند.
آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: مشکلاتی نیز از ناحیه خود مردم وجود دارد که متاسفانه برخی بی انصافی می کنند و بی جهت قیمت اجناس را بالا می برند و بر مشکلات اقتصادی می افزایند.
وی با تاکید بر این که نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم و باید مشکلات اقتصادی را با تدبیر حل کنیم، گفت: مشکلات اخلاقی در زمان ما عوامل و سرمنشاهای بسیاری پیدا کرده است.
وی ادامه داد: 90 درصد ماهواره ها در خوشبینانه ترین فرض دعوت به فساد می کنند و متاسفانه با گسترش فناوری های روز نشر فساد امکان بیشتری پیدا کرده و همین تهدیدی جدی برای جوامع و خانواده ها است؛ شبهه افکنی دشمنان علیه اصل دین و اعتقادات مذهبی نیز در جای خود قابل بحث است.
آیت الله مکارم شیرازی نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب را بسیار هوشمندانه توصیف کرد و افزود: باید مسائل و مشکلات اقتصادی و مشکلات فرهنگی را در کنار هم با عزم ملی و مدیریت جهادی حل کنیم.
وی ابراز امیداواری کرد: همه باید دست به دست هم داده تا پایان سال بتوان نتیجه گرفت و شعار سال را به واقعیت رساند.
وی مشکل تورم در کشور را جدی عنوان و اضافه کرد: اگر مساله هدفمندی و قیمت حامل های انرژی مجلس و دولت به صورت جدا و غیر همزمان مورد اصلاح قرار می گرفت بهتر بود؛ اما به هر حال هیچ چیز در زندگی بن بست ندارد و می توان مشکلات را با اخلاص، درایت و وحدت حل کرد.
آیت الله مکارم شیرازی درادامه با تاکید بر این که باید جلوی حالت انفعالی و یاس و ناامیدی در جامعه را بگیریم، افزود: باید مردم را نسبت به آینده امیدوار کرد چرا که همه مشکلات قابل حل است و ما مشکلاتی سخت تر از مشکلات کنونی را پشت سر گذاشته ایم.
وی آیت الله مکارم شیرازی دربخش دیگری از سخنان خود توجه به علم را یک اصل مهم در دین مبین اسلام و مکتب تشیع دانست و گفت: تحصیل تمام علومی که نیاز جامعه به آن وابسته است، واجب کفایی به شمار می آید.
وی افزود: در دنیای امروز جوامعی که در علوم مختلف پیشرفت داشته اند داعیه حکومت بر همه دنیا را دارند و این وظیفه ما را سنگین تر می کند.
وی با تاکید بر این که هیچ فاصله ای بین حوزه و دانشگاه نمی بینیم، گفت: دشمنان ما همواره اصرار داشته اند که بین دانشگاه و حوزه های علمیه تضاد ایجاد کنند و آنها را به جان هم بیندازند و با پیروزی انقلاب هم ارتجاع سرخ و سیاه را مطرح کردند. ک/2
/7402/ 550/
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




30/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن