تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815018749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توقف ارسال دارو از سوی صلیب سرخ، بحران کمبود دارو در غزه را تشدید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

توقف ارسال دارو از سوی صلیب سرخ، بحران کمبود دارو در غزه را تشدید کرد تهران - ایرنا - اقدام کمیته صلیب سرخ در متوقف کردن ارسال دارو و ملزومات پزشکی به نوار غزه، بحران دارو در این منطقه تحت محاصره رژیم صهیونیستی را عمیق تر کرد.


شبکه المیادین روز شنبه اعلام کرد: توقف ارسال دارو از سوی صلیب سرخ بین الملل به نوار غزه، مردم تحت محاصره در این منطقه را با مشکل جدی دارو و تجهیزات پزشکی مواجه ساخته است.
بحران کمبود دارو که طی بیش از 8 سال محاصره نوار غزه از سوی اشغالگران صهیونیست، بیش از یک و نیم میلیون نفر غیر نظامی را با خطر جدی مواجه ساخته، اخیرا با تصمیم صلیب سرخ حادتر شده است.
نبود و یا کمبود بسیاری از انواع دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی در غزه امر جدیدی نیست اما طی سال های اخیر کمیته صلیب سرخ برخی ملزومات پزشکی را در اختیار وزارت بهداشت دولت منتخب فلسطین در غزه قرار می داد که این کمک ها اخیرا متوقف شده است.
صلیب سرخ اعلام کرده است به جای کمک دارویی، طرح های آموزشی برای کادر پزشکی در غزه اجرا می کند.
وزارت بهداشت دولت منتخب فلسطین همواره تلاش کرده ذخیره دارویی را در حد قابل قبولی نگه دارد اما ادامه محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی و بسته شدن گذرگاه مرزی رفح بین غزه و مصر، تلاش های این وزارتخانه را بی نتیجه ساخته است.
یک مسئول وزارت بهداشت در غزه گفت: در گذشته 30 درصد از داروها و 50 درصد از ملزومات پزشکی غزه از سوی حامیان حقوق فلسطین تامین و از گذرگاه رفح به غزه ارسال می شد.
این مقدار دارو و ملزومات پزشکی برای یک سوم بیماران در غزه کافی بود.
وی افزود: 10 ماه است که گذرگاه رفح بسته شده است در حالی که پیش از این عده ای از بیماران ساکن غزه برای درمان از خاک مصر عبور می کردند اما اکنون باید در داخل غزه با امکانات محدود درمانی آن درمان شوند.
تونل های ارتباطی بین مصر و نوار غزه هم یکی دیگر از راه های ارسال دارو، مواد غذایی و دیگر مایحتاج فلسطینی ها از طریق خاک مصر بود اما مصر طی چند ماه پیش این تونل ها را به طور کامل تخریب کرد.
نوار غزه هر ماه به بیش از 4 میلیون دلار برای خرید دارو و ملزومات پزشکی نیاز دارد.
گرچه تولید دارو جایگاهی در اقتصاد نوار غزه ندارد اما تلاش ها برای ایجاد یک جایگزین محلی برای برخی ملزومات پزشکی هر چند به صورت محدود ادامه دارد.
تنها کارخانه تولید داروی غزه با وجود ادامه محاصره و بسته بودن گذرگاه رفح، تولیداتی با استانداردهای جهانی داشته است.
یکی از موانع فعالیت این کارخانه داروسازی، تاخیر در دریافت مواد اولیه است. این مواد تا پیش از بسته شدن گذرگاه رفح به آسانی و با بهای ارزان وارد غزه می شد اما اکنون هم باید بهای زیادی برای آنها پرداخت شود و هم ارسال آن به داخل غزه بسیار دشوار شده است.
کارخانه تولید داروی غزه در گذشته هم دارو برای کرانه غربی رود اردن ارسال می کرد و هم قراردادی برای فروش با الجزایر داشت اما اشغالگران صهیونیست اجازه این معامله را ندادند.
پس از تشدید حملات گروه های مسلح به نیروهای نظامی و امنیتی مصر در شبه جزیره سینا مقام های مصری اعلام کردند به دلایل امنیتی گذرگاه رفح را می بندند و بنا به همین دلایل تونل های ارتباطی بین منطقه رفح مصر با رفح غزه را تخریب می کنند.
خاورم 1491 *1446
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




30/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن