تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821210703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افشاگری روزنامه تلگراف در مورد واریز پول به حساب دختر 10 ساله عضو سابق کمیته اجرایی فیفا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

افشاگری روزنامه تلگراف در مورد واریز پول به حساب دختر 10 ساله عضو سابق کمیته اجرایی فیفا تهران - ایرنا- روزنامه تلگراف چاپ انگلیس در گزارشی از واریز مبلغ 2 میلیون پوند به حساب دختر 10 ساله عضو سابق کمیته اجرایی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در سال 2011 خبر داد.


بر اساس این گزارش، وی دختر ریکاردو تیکسیرا عضو برزیلی سابق کمیته اجرایی فیفا و رییس قبلی فدراسیون فوتبال برزیل است که در انتخاب میزبان های جام جهانی 2018 و 2022 نیز کمک کرد.
ریکاردو تیکسیرا در سال 2012 از عضویت در کمیته اجرایی فیفا استعفا داد و اخیرا نیز به دلیل آغاز تحقیقات پلیس برزیل در مورد فعالیت های او، به میامی نقل مکان کرده است.
افشای واریز مبلغ 2 میلیون پوند به حساب دختر وی، پرسش های بسیاری را در مورد امور مالی برخی از مقامات فیفا که در انتخاب روسیه و قطر به عنوان میزبان های جام جهانی نقش داشتند، مطرح خواهد کرد.
گفته می شود در حال حاضر میشل گارسیا بازرس ارشد کمیته اخلاقی فیفا مشغول بررسی نحوه انتخاب این کشور به عنوان میزبان های جام جهانی و همچنین فعالیت های اقتصادی برخی از اعضای پیشین و کنونی کمیته اجرایی این فدراسیون است.
تصمیم برای انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 از همان ابتدا جنجال برانگیز بود و اگرچه قطری ها هرگونه تخلفی را انکار می کنند اما فیفا در این مدت با درخواست های مکرری برای بررسی نحوه این انتخاب کشور مواجه شد. همزمان نگرانی ها در مورد برگزاری جام جهانی در هوای بالای 40 درجه این کشور در حال افزایش است.
به نوشته تلگراف، ظاهرا پولی که به حساب دختر تیکسیرا منتقل شده است از سوی ساندرو روسل رییس سابق باشگاه بارسلونا بوده که به عنوان رییس سابق شرکت نایک در برزیل، روابط اقتصادی دیرینه ای با تیکسیرا داشته است.
با وجود این، منابع نزدیک به باشگاه بارسلونا می گویند هیچ اطلاعی از این موضوع ندارند. باشگاه بارسلونا در دسامبر 2010 قرارداد حمایت مالی را با بنیاد قطر امضا کرد که بعدا به یک قرارداد سه ساله با شرکت خطوط هوایی قطر تبدیل شد.
مقامات قطری با انتشار بیانیه ای اعلام کرده اند که پرداخت روسل به تیکسیرا هیچ ارتباطی با پیشنهاد این کشور برای میزبانی جام جهانی 2022 و تلاش برای خرید رأی او و همچنین قرارداد حمایت مالی بنیاد یا شرکت خطوط هوایی قطر با باشگاه بارسلونا ندارد.
تیکسیرا به مدت 22 سال عضو کمیته اجرایی فیفا بود و در این مدت با چندین اتهام مالی مواجه شد از جمله این که در سال 2013 به همراه برخی اعضای دیگر کمیته از سوی رییس اتاق قضایی فیفا از شرکت ISL شریک تجاری این فدراسیون رشوه دریافت کرده است.
مجله فرانس فوتبال نیز گزارش داده است، در هفته های منتهی به رای گیری سال 2010، برزیل و آرژانتین بازی دوستانه ای را در قطر برگزار کردند که گفته می شود قطر برای آن بازی دو برابر مبلغ معمول را به تیم ملی برزیل پرداخت .
قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که سرمایه گذاری های متعددی را در بسیاری از کشورها انجام داده است. این کشور از سال 2010 که به عنوان میزبان جام جهانی 2022 انتخاب شده است تا کنون سرمایه گذاری های دیگری را هم در کشورهای اعضای کمیته اجرایی فیفا انجام داده است.
روزنامه تلگراف ماه گذشته نیز گزارشی را منتشر کرد مبنی بر این که جک وارنر نایب رییس سابق فیفا و خانواده اش حدود 2 میلیون دلار از یک شرکت قطری برای انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022دریافت کرده است.
ورزشی(6)**9126**1581
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




30/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن