تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815589445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 20 میلیون جمعیت کشور بیسواد و کم سواد هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: بیش از 20 میلیون جمعیت کشور بیسواد و کم سواد هستند خبرگزاری پانا : معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی گفت: بر اساس آمار سال 1390 در کشور ما نه میلیون و 700 هزار بی سواد و 11 میلیون کم سواد داریم که 360 هزار نفر آنها از اولیا دانش آموزان مدارس می باشند
۱۳۹۳ شنبه ۳۰ فروردين ساعت 10:14



به گزارش خبرگزاری پانا ،معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی گفت: بر اساس آمار سال 1390 در کشور ما نه میلیون و 700 هزار بی سواد و 11 میلیون کم سواد داریم  که 360 هزار نفر آنها از اولیا دانش آموزان مدارس می باشند و باسواد کردن این گروه نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی است.
محمد مهدی زاده در سالن اجتماعات آموزش و پرورش کاشان افزود: آموزشیاران نهضت سواد آموزی باید لذت سواد و آموزش را به سواد آموزان بچشانند و با توجه به سلیقه آنها آموزش بدهند و فرصت صحبت کردن و اعلام نظر به آنها بدهند.
وی است اظهار داشت: آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان دراولویت ومحور برنامه های سال جاری نهضت سوادآموزی است و با همکاری مدیران مدارس درشناسایی وجذب افراد بیسوادمی توانیم  ایران را مدرسه کنیم یعنی اینکه در همه نقاط کشور مان، همه خانه ها را به محلی برای یادگیری و آموزش تبدیل کنیم و همه افراد جامعه به نوبه خود فراگیرنده و آموزش دهنده شوند.
 وی خطاب به آموزش دهندگان تاکید کرد:  تکریم و احترام متقابل باعث تقویت اعتماد به نفس سواد آموزان می شود و آثار چشمگیری می تواند داشته باشد و در صورت عدم یادگیری بزرگسالان باید روش آموزش را مطابق خواست و سلیقه آنها به کار ببریم.
به گفته وی، فرآیند سواد آموزی باید به گونه ای باشد که به جای املای تحمیلی، انشای داوطلبانه را تقویت کنید، به فراگیران بگویید کارهای روزانه خود را یادداشت کنند ، شماره تلفن ها را با نام بنویسند.
وی تصریح کرد: فراگیران را با مطلب و کارهای تکراری و حفظی خسته نکنید، اجازه دهید آنها در کلاس درس احساس لذت کنند و مطمئن شوند که درس و آموزش برای زندگی آنها و خانواده آنها مفید است.
مهدی زاده گفت: سواد آموزی بالاتر از خدمت اجتماعی، یک اجر معنوی دارد چرا که آموزش دهنده، در ثواب باسوادکردن یک انسان شریک خواهد بود.
مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: جای تاسف است که با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، هنوز افراد بی سواد در کشور داریم و ما باید با مدیریت جهادی و عزم ملی، فرهنگ سواد آموزی را گسترش دهیم.
"حسین حنطه" افزود: از مجموع 10 هزاراولیای بیسواد و کم سواد استان اصفهان ، 367 نفر از آنها مربوط به اولیای دانش آموزان شهرستان کاشان هستند که در سال جاری برای جذب این گروه و آموزش آنها برنامه ریزی شده است.
به گفته وی، در هر مدرسه کمیته سواد آموزی تشکیل شده و مدیر هر مدرسه به عنوان رییس این کمیته باید مطابق دستور العمل تا پایان سال 1393 برای باسواد کردن اولیا دانش آموزان اقدام کند.
وی تصریح کرد: در سال جاری 21 آموزش دهنده در دوره های سواد آموزی و انتقال مشغول به فعالیت هستند و 230 سواد آموز در دوره انتقال، 59 نفر در دوره سواد آموزی و 52 نفر در دوره تحکیم سواد مشغول به تحصیل و سواد آموزی هستند.
حنطه اظهار داشت: در طرح جدید،  باسواد کردن بیسوادان در سه مرحله انجام می شود که مرحله سواد آموزی معادل سوم ابتدایی، دوره انتقال معادل ششم ابتدایی است و دوره تحکیم نیز برای اوقات فراغت سواد آموزان در فاصله دو دوره سواد آموزی و انتقال برای پایدار شدن آموخته های فراگیران می باشد .











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن