تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798669743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور نظامی پررنگ آمریکا در منطقه و نگرانی چین


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حضور نظامی پررنگ آمریکا در منطقه و نگرانی چین پکن - ایرنا - همزمان با افزوده شدن بر شمار نظامیان، تجهیزات و تسلیحات آمریکا در منطقه بخصوص در کشورهای همسایه چین، نگرانی های پکن از این حضور پررنگ نظامی واشنگتن در اطرافش افزایش یافته است.


به گزارش ایرنا، چینی ها دیگر مانند گذشته نگرانی خود را از این مساله پنهان نمی کنند و آمریکا را عامل برهم خوردن توازن در منطقه می دانند.
مقام های چین چندی پیش در دیدار با چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا واهمه خود را به گونه ای نشان دادند و به این مقام بلندپایه نظامی آمریکا اعلام کردند که روابط واشنگتن با کشورهای اطراف دریای جنوبی چین و ورود آمریکا به منازعات پکن و همسایگانش برای کاخ سفید سودی نخواهد داشت.
رسانه های چین از آمریکا خواسته اند از بازی با آتش پرهیز کند و مسوولان چینی می گویند که آمریکا با آوردن نظامیانش به منطقه در حال برهم زدن توازن و به خطر انداختن صلح است.
در کره نیز وضع به همین منوال است. آمریکا هزاران نظامی خود را در دو ماه گذشته از پایگاه های مختلف به شبه جزیره کره منتقل کرده است تا در رزمایش مشترک دوجانبه شرکت کنند.
جنگنده ها و ناوهای آمریکایی در شبه جزیره کره در کنار بیش از 28 هزار نظامی آمریکایی آرایش داده شده اند و هر از چند گاهی ناوهای هسته ای این کشور نیز وارد منطقه می شوند.
اما نگران کننده ترین موضوع اخیر این است که آمریکا و فیلیپین در حال گفت وگو در باره توافقنامه همکاری نظامی هستند که این موضوع چین را بسیار نگران کرده است.
واشنگتن و مانیل تا چند سال پیش روابط نظامی نزدیکی داشتند اما اگر توافقنامه جدید امضا شود آمریکا در هر نقطه ای از فیلیپین می تواند برنامه های نظامی داشته و طرح های نظامی اجرا کند.
این اتفاق در حالی می افتد که روابط پکن - مانیل به دلیل اختلافات دو کشور بر سر مالکیت بر جزایر دریای جنوبی تیره شده و فیلیپین از چین به دادگاه بین المللی شکایت کرده و خواستار داوری در این باره شده است.
آمریکا امیدوار است که این توافقنامه موسوم به پیمان همکاری دفاعی (آی یی دی سی) را در جریان دیدار باراک اوباما رییس جمهور این کشور در روزهای پایانی ماه جاری میلادی از فیلیپین با مانیل امضا کند.
شین هوا خبرگزاری رسمی چین گزارش کرده است که این توافقنامه مورد اختلاف احزاب در فیلیپین است.
خبرگزاری چین گزارش داد برخی از مخالفان گفته اند این یکی از افتضاح ترین رسوایی ها برای دولت فیلیپین خواهد بود. این درست مانند سگی است که برای صاحبش دم تکان می دهد.
اگر این پیمان نظامی بین فیلیپین و آمریکا امضا شود واشنگتن بدون هیچ محدودیتی می تواند از تمام تسهیلات نظامی در فیلیپین استفاده کند.
اگرچه بر اساس این پیمان آمریکا پایگاه نظامی ایجاد نمی کند، اما حضور همه جانبه ای از لحاظ نظامی در فیلیپین خواهدداشت که شباهت زیادی با روابط نظامی فعلی این کشور با استرالیا و سنگاپور دارد.
در این میان چین بیشتر از هر کشوری نگران این حضور فزاینده نظامی آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوس آرام است و بتدریج به این نتیجه رسیده است که آمریکایی ها می خواهند عملا طرح اعزام 60 درصد از نیروی نظامی خود به آسیا و اقیانوس آرام را اجرایی کنند.
روزهای آینده شاید ایام تیره و ناخوشایندی برای رهبران نسل جدید چین باشد که نمی خواهند در شرایط اجرای سیاست های اصلاحات و درهای باز وارد رویارویی های نظامی شوند، اما اختلافات چین با ژاپن از یک سو و اعزام نظامیان آمریکایی به منطقه و حضور نظامیانش در فیلیپین شاید برای چینی ها پیام های نامطلوبی داشته و آنها را به سمت افزایش فعالیت های نظامی در منطقه سوق دهد.
آساق ** 2100 **1611
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




29/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن