تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820469800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث 237 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
احداث 237 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در کشور
درسه سال نخست برنامه پنجم توسعه کشور، 198 هزار هکتار شبکه اصلی و 39 هزار هکتار شبکه فرعی آبیاری و زهکشی در کشور ساخته شده است.



به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سلماسی مدیرکل دفتر توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: از طی دو سال اخیر 237 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در کشور ساخته شده است.

وی  تصریح کرد:تکمیل سامانه آبیاری از شبکه اصلی (انتقال و توزیع) تا شبکه فرعی ورودی به مزرعه برای بهبود بازده آبیاری، جلوگیری از تلفات ناشی از نفوذ، تبخیر از سطح و خودکفایی در تولید محصول‌های مهم و راهبردی و ایجاد اشتغال، از ضرورت‌های ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی در کشور است.

مدیرکل دفتر توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی شرکت مدیریت منابع آب ایران درباره دستاوردهای ملموس این اقدام، گفت: ایجاد عمران و آبادانی، توسعه و رونق کشاورزی، بهره‌برداری بهینه از منابع آب و خاک، جلوگیری از مهاجرت روستاییان، ایجاد حدود 100 هزار شغل به صورت مستقیم و 100 هزار شغل به صورت غیرمستقیم و افزایش عملکرد محصول به میزان تقریبی دو برابر در هکتار، ازجمله دستاوردهای ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی در کشور است.

وی در ادامه درباره برنامه شاخص دفتر توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی شرکت مدیریت منابع آب ایران در دو سال آینده، اظهار داشت: تحقق برنامه استفاده از اعتبار فاینانس در سطح 134 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی اصلی و فرعی، برنامه شاخص این دفتر است.

سلماسی افزود: هدف بلندمدت ما، ساخت حدود 500 هزار هکتار شبکه اصلی و یک میلیون هکتار شبکه فرعی است و در کوتاه‌مدت نیز به‌دنبال ساخت حدود 134 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی از محل اعتبار فاینانس هستیم.

وی سپس گفت: با اجرای این طرح، برای حدود 50 هزار نفر به صورت مستقیم و برای 50 هزار نفر دیگر به صورت غیرمستقیم، شغل ایجاد می‌شود.

سلماسی افزود: صرفه‌جویی حدود 10 درصد در مصرف آب شبکه در سال و افزایش عملکرد محصول به میزان تقریبی دو برابر در هکتار، از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح خواهد بود.







تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن