تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820758459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روند عمليات اجرايي 12 طرح مهم استان بررسي شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ فروردين ۱۳۹۳ (۱۲:۳۵ب.ظ)
با حضور استاندار خرسان رضوي؛ روند عمليات اجرايي 12 طرح مهم استان بررسي شد با حضور استاندار خراسان رضوي روند عمليات اجرايي 12 طرح مهم استان بررسي شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، عليرضا رشيديان در جلسه ي ستاد پيگيري ويژه ي طرح هاي مهم و محرک توسعه ي استان ،گفت: هدف از برگزاري اين جلسه بررسي ميزان پيشرفت فيزيکي و چگونگي روند اجرايي شدن مصوبات مي باشد.
وي به بررسي اقدامات صورت گرفته در خصوص تامين مالي پروژه ي راه آهن مشهد- گرگان پرداخت و افزود: 2.7 ميليارد يورو جهت اجراي اين پروژه مورد نياز است که علاوه بر پيش بيني رديف اعتباري در بودجه ي سال جاري، اقداماتي نيز به منظور تامين مالي از طريق فاينانس خارجي صورت گرفته است.
استاندار خراسان رضوي پيشرفت فيزيکي پروژه ي خط يک قطار شهري مشهد و اجراي خط دو آن را ارزيابي و خاطرنشان کرد: در قسمت عمده ي اعتبار مورد نياز آن از طريق انتشار اوراق مشارکت تامين مي شود.
رشيديان پيشرفت فيزيکي پروژه ي بهسازي و احداث محور درگز- خادمان لو- دوغايي را پنج درصد عنوان کرد و ادامه داد: با بهره برداري کامل از اين پروژه 40 درصد از طول مسير کاهش مي يابد.
وي ميزان پيشرفت فيزيکي طرح فولاد سبزوار را 31 درصد اعلام و تصريح کرد: با توجه به ذخاير قابل توجه سنگ آهن استان به ويژه در منطقه ي سنگان خواف، لزوم تامين زيرساخت هاي مورد نياز جهت تکميل اين پروژه ضروري است.
استاندار خراسان رضوي با بيان اين که مجتمع فولاد سبزوار توانايي توليد 800 هزار تن و ايجاد اشتغال براي 871 نفر را به طور مستقيم دارا مي باشد؛ بر تسريع در عمليات اجرايي آن تاکيد کرد.
رشيديان در ادامه به بررسي روند اجراي طرح توسعه ي فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد پرداخت و اظهار داشت: در زمينه ي توسعه ي ضلع غربي فرودگاه تاکنون اقدامات گوناگوني صورت گرفته که با 80 درصد پيشرفت فيزيکي ظرف دو ماه آينده به مرحله ي بهره برداري مي رسد.
وي پيشرفت پروژه ي برقي کردن قطار مشهد- تهران به طول دو هزار کيلومتر در دو خط را ارزيابي و خاطرنشان کرد: با واگذاري مجدد مسئوليت اجراي مراحل باقي مانده ي طرح به راه و شهرسازي و راه آهن و تامين مالي آن از طريق انعقاد قرارداد فاينانس با کشور چين اميد آن مي رود که شاهدپيشرفت بيشتري در پروژه باشيم.
وي پيشرفت فيزيکي پروژه ي کنار گذر شمالي مشهد را 93 درصد عنوان کرد و افزود: عمليات اجرايي طرح تامين آب مشهد از سد دوستي 98 درصد پيشرفت داشته که با اجرايي شدن اين طرح حق آبه ي ايران تثبيت و سهم آب کشور از 30 به 50 درصد افزايش مي يابد.
استاندار خراسان رضوي به لزوم توسعه ي کارخانجات کنستانتره و گندله سازي در منطقه ي سنگان خواف تاکيد و خاطرنشان کرد: با وجود مجموعا شش طرح فعال در حوزه ي بهره برداري از سنگ هاي معدني در استان ، توليد سالانه خراسان رضوي از 6.4 ميليون تن با عملياتي شدن 33 طرح در دست اجرا به 64.5 ميليون تن ارتقا يافته و براي 20 هزار نفر اشتغال مستقيم ايجاد مي شود.
رشيديان به ارزيابي پيشرفت فيزيکي پروژه هاي قطار مشهد- گلبهار، ساخت منطقه ي آزاد تجاري و صنعتي شمال شرق کشور و مشکلات حوزه ي فولاد خراسان که در جلسات گذشته ي ستاد پيگيري طرح هاي مهم استان بررسي و مصوب شده بود پرداخت و گفت: با توجه به اين که خراسان رضوي يکي از استان هاي مهم و استراتژيک کشور به شمار مي رود، بايستي زمينه ي اجراي طرح هاي مهم با اعتبارات ملي بيش از گذشته فراهم شود.
وي با اشاره به اينکه پيشرفت فيزيکي پروژه هاي مهم استان از آنچه در برنامه هاي پيش بيني شده کمتر بود، اظهار داشت: مقابله با مشکلات پيشرو نيازمند همت و اراده ي همه جانبه ي مديران استان و پيگيري مطالبات و اعتبارات در پروژه هاي ملي از وزارت خانه هاي متبوع مي باشد.
استاندار خراسان رضوي ادامه داد: همچنين در راستاي بهبود عملکرد و رفع مشکلات؛ هماهنگي بين مديران دستگاه هاي اجرايي با استانداري و مجمع نمايندگان استان به منظور برنامه ريزي دقيق در اين حوزه ضروري مي باشد.
وي استفاده از ظرفيت بخش خصوصي به منظور تامين زيرساخت ها و سرمايه گذاري به ويژه در حوزه ي آب و فاضلاب را مورد تاکيد قرار داد واظهار داشت: اجرايي شدن کامل اين 12 پروژه گامي به سوي توسعه و پيشرفت خراسان رضوي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن