تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820798280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوریه خواستار توقف دخالت های اتحادیه اروپا در امور داخلی خود شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سوریه خواستار توقف دخالت های اتحادیه اروپا در امور داخلی خود شد بیروت - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه ، مواضع اخیر وزیران خارجه اتحادیه اروپا را دخالتی آشکار در امور داخلی کشورش و تجاوز به حقوق ملت سوریه دانست و خواستار توقف این دخالت ها شد.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سخنگوی وزارت خارجه این کشور روز چهارشنبه تاکید کرد که تنها ملت سوریه حق دارد سرنوشت خود و کشورش را رقم بزند و این حق قابل معامله و سازش نیست.
وی اظهار داشت: مواضع وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در بیانیه پایانی نشست اخیر آنان در لوکزامبورگ آمده، تکرار سیاست های خصمانه ای بود که این اتحادیه از ابتدای بحران سوریه اتخاذ و اعلام کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه سوریه که سانا به نام او اشاره نکرده است، گفت که اتحادیه اروپا با این مواضع و سیاست های خصمانه در جنگی که نظام و ملت سوریه را هدف گرفته ، شریک است.
وی افزود: برخی کشورهای اروپایی براساس ذهنیت استعماری خود می پندارند که حق دخالت در امور سوریه را دارند و براساس همین ذهنیت با اجرای هرگونه انتخابات در سوریه از جمله انتخابات ریاست جمهوری در مهلت قانونی آن مخالفت کرده اند.
سخنگوی وزارت خارجه سوریه تصریح کرد: ملت سوریه که هرگونه اقدامات مداخله جویانه و تحمیل قیمومیت بر خود را نمی پذیرد ، بیش از هر زمان دیگری بر حاکمیت و استقلال کشورش تاکید دارد.
وی با بیان اینکه ملت سوریه نقاق سیاسی و اخلاقی اتحادیه اروپا را برنمی تابد، خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا از یک سو مدعی نگرانی در قبال رنج های ملت سوریه می شود و همزمان اعلام می کند که قصد دارد تحریم های یکجانبه غیرقانونی تحمیل شده بر سوریه را بدون توجه به پیامدهای آن بر زندگی مردم آن تشدید کند.
سخنگوی وزارت خارجه سوریه گفت: برخی از اعضای اتحادیه اروپا سیاست های خود در حمایت مالی ، تسلیحاتی و پوشش رسانه ای وسیاسی از گروه های مسلح را که عامل اصلی ایجاد و افزایش نیازهای مردم سوریه در برخی از مناطق هستند، ادامه داده اند.
وی افزود: حمایت اتحادیه اروپا از سرقت منابع ملت سوریه ( خرید نفت از مخالفان نظام سوریه) با قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل متحد در خصوص تامین مالی تروریست ها و مبارزه با تروریسم مخالف است.
سخنگوی وزارت خارجه سوریه تصریح کرد که ادعای اتحادیه اروپا در حمایت از حل سیاسی بحران سوریه با اقداماتی که این اتحادیه برای دگرگون کردن حقایق و وارونه نشان دادن واقعیت ها از طریق تحمیل مسئولیت شکست دو مرحله گفت وگوها در ژنو به دولت سوریه صورت می دهد، متناقض است.
وی اظهار داشت: این اقدامات اتحادیه اروپا مخالف با آنچه در خلال مذاکرات نظام سوریه و مخالفان آن در دو مرحله مذاکرات ژنو رخ داد ، می باشد و تلاشی شکست خورده برای تحریف بیانیه ژنو است.
سخنگوی وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید این روش اشتباه را کنار بگذارد، حمایت از تروریسم را متوقف و از وضع تحریم های یکجانبه ضد سوریه که مخالف قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد است، خودداری کند.
وزیران خارجه اتحادیه اروپا در اقدامی مداخله جویانه و در بیانیه پایانی اجلاس اخیر خود در لوکزامبورگ با این ادعا که برگزاری هرگونه انتخاباتی اعم از ریاست جمهوری و یا انتخاباتی دیگر در سوریه « فاقد اعتبار» است، خواهان از سرگیری مذاکرات ژنو برای حل بحران سوریه شدند.
خاورم ** 1324 ** 1552
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




28/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن