تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 3 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812350422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتظارات و وعده های روحانی در سفر به سرزمین نخل و آفتاب


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انتظارات و وعده های روحانی در سفر به سرزمین نخل و آفتاب زاهدان- ایرنا- رییس جمهوری در سومین سفر داخلی خود به سرزمین نخل و آفتاب سیستان و بلوچستان رفت و با اعلام برنامه های دولت برای این منطقه، خواستار مشارکت مردم، نخبگان و علما در توسعه و امنیت این استان شد.


کاروان تدبیر و امید سه شنبه بیست و ششم فروردین ماه پهناورترین استان کشور را مقصد اولین سفر داخلی خود در سال جدید برگزید و حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در بدو ورود به زاهدان و درفرودگاه این شهر، دورنمای تصمیمات دولت برای این استان را در این جمله گنجاند که چهره استان تغییر خواهد کرد.
الف) برنامه ها و وعده ها
** اکتشاف و بهره وری از معادن استان هم از نظر رییس جمهوری می تواند به توسعه استان کمک کند که در این باره روحانی اظهار داشت: در مرحله اول کشف، شناسایی و استخراج منابع ذی قیمت مس، طلا، روی، قلع و آهن با هشت گروه شناسایی اقدام خواهد شد.
** گازرسانی آرزوی دیرینه این سرزمین محسوب می شود که روحانی خبر خوش حال کننده ای را به مردم منطقه داد و گفت: خط لوله گاز از منطقه ایرانشهر آغاز و به سمت زاهدان و خاش، چابهار و زابل می رود.
** رییس جمهوری با بیان این که گاز تا سال 94 به زاهدان خواهد آمد، وعده دیگری هم به مردم زابل داد و آن هم احداث نیروگاه گازی در این شهر بود.
** برنامه دولت برای شهرستان ایرانشهر هم آماده سازی مجتمع های پتروشیمی با سرمایه بخش خصوصی اعلام شد.
** از نظر رییس جمهوری، سیستان و بلوچستان استانی است که باید از محل ترانزیت شاهد یک تحول بزرگ باشیم تا منطقه دریای عمان و اقیانوس هند را نه تنها به شمال کشور که به سایر کشورهای همجوار و شمالی متصل کند و در این راستا بر ایجاد راه آهن و توسعه بندر چابهار تاکید کرد.
** در این برنامه ها، راه آهن از چابهار به سمت زاهدان یا فهرج و اتصال آن به راه آهن سراسری و در نهایت اتصال این راه آهن به افغانستان و آسیای مرکزی پیش خواهد رفت.
** رییس جمهوری بر توجه ویژه ای به ورزش استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: به ویژه در زمینه والیبال که مهارت بیشتری و تلاش و افتخار بیشتری دارد برنامه ریزی کنید و دولت کمک خواهد کرد که نشاط بیشتری به ورزش استان برگردد.
** روحانی در عین حال به موضوع علم، فناوری و شکوفایی استعدادها توجه و بر رشد و شکوفایی شرکت های دانش بنیان در این استان تاکید کرد.
** آب وهوای گرم و خشک که آب وهوای غالب استان سیستان و بلوچستان است، این استان را با کمبود جدی آب مواجه کرده است، رییس جمهوری بارها در سخنان خود به این موضوع اشاره کرد و برای برطرف کردن این مشکل، جلسه دو جانبه خود با حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان را یادآور شد.
** روحانی با بیان این که رییس جمهوری افغانستان قول داد قراردادی را که در این زمینه داریم به طور دقیق اجرا کند، گفت: حق آبه از رودخانه هیرمند حق ماست و قراردادهایی که در این زمینه داریم باید عمل شود و فکر می کنم در این هفته ها هیاتی از افغانستان هم خواهد آمد.
** رییس جمهوری راه حل نخست مشکل کمبود آب را دیپلماسی آب و راه حل دوم را آبیاری تحت فشار بیان کرد و نوید داد: 46 هزار هکتار زمین کشاورزی را زیر شبکه آبیاری لوله ای برای استفاده بهره ورانه از آب قرار خواهیم داد که اعتبار لازم برای اجرای این طرح 1500 میلیارد تومان است.
** احیای بازارچه های مرزی دیگر وعده روحانی به مردم استان سیستان و بلوچستان بود و با اشاره به گزارش وزیر کشور به میرجاوه خاطر نشان کرد: همه مناطقی که بازارچه های مرزی اش تعطیل و نیمه تعطیل بوده، احیا خواهد شد تا تجارت در این استان رونق بگیرد .
** تثبیت شن های روان در این استان برنامه زیست محیطی دولت بود که رییس دولت تدبیر و امید بشارت داد: ما برای امسال حدود هزار هکتار را تحت پوشش تثبیت شن قرار خواهیم داد و ان شاء الله دولت این طرح را گسترش خواهد داد.
** تسهیل سرمایه گذاری در استان هم رویکرد دیگر دولت یازدهم بود که در این زمینه روحانی اعلام کرد: صندوق توسعه ملی برای هر کس که بخواهد در این استان سرمایه گذاری کند، با تخفیف 4 درصد نسبت به استان های دیگر، وام در اختیار کارآفرینان قرار می دهد.

ب) انتظارات
** روحانی که اعتدال را سرلوحه کار خود قرار داده است، خطاب به مردم استان سیستان و بلوچستان گفت: شما بزرگترین صادر کننده فرهنگ اسلام، مدارا، اعتدال و فرهنگ ایرانی به سراسر منطقه بودید.
** رییس جمهوری افزود: من از شما مردم غیور استان سیستان و بلوچستان می خواهم که واسطه فرهنگی و اتصال قوی تر بین ملت ایران و ملتهای شرقی، جنوبی و حتی شمالی این سرزمین باشید.
** رییس دولت تدبیر و امید در این رابطه آشتی با همه منطقه و جهان را از برنامه های این دولت بر شمرد.
** رییس شورای عالی اشتغال برای رفع بیکاری به عنوان مشکل بزرگ این استان به جمع سرمایه گذاران بومی داخلی و خارج نشین رفت و با دعوت آن ها به سرمایه گذاری در استان گفت: دولت در حال فراهم کردن شرایط بین المللی برای فعالیت بهتر کارآفرینان بوده و معتقد است، اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران با تلاش، کوشش، صبر و حوصله قدم به قدم می تواند برطرف شود.
** روحانی همچنین خاطر نشان کرد: اگر مذاکرات هسته ای با همین روند ادامه پیدا کند، می توان ظرف مدت شش ماه به توافق نهایی رسید و این به معنای رفع همه تحریم ها و ایجاد مناسبات پولی و مالی با دنیا خواهد بود.
** وحدت، یکپارچگی، انسجام و برادری موضوعی بود که رییس جمهوری در جای جای این استان بر اهمیت آن تاکید کرد و گفت: فعالیت و رقابت احزاب و تشکل ها آزاد است اما از برادری و اخوت، وحدت و انسجام مردم خدای ناکرده کسی نخواهد کم بگذارد یا سوءاستفاده کند.
** روحانی هم چنین تصریح کرد: هیچ کس نباید برای منافع حزبی از نام سیستانی و بلوچ و زابلی استفاده کند.
**رییس شورای عالی امنیت ملی، سیستان و بلوچستان را پاره تن ایران دانست و بر این نکته تاکید کرد که ˈ تمام اقوام، طوایف و پیروان مذاهب اعم از سنی و شیعه، همه باید برای امنیت این سرزمین دست به دست هم بدهیم.ˈ
** اولین نکته درباره سیستان و بلوچستان از نظر عالی ترین مقام اجرایی کشور، امنیت این سرزمین بود که روحانی در این باره خطاب به مردم گفت: امنیت بر دوش و عهده شماست و نیروهای مسلح در ایجاد امنیت پایدار در این سرزمین کمک شما خواهند بود.
**رییس جمهوری همچون دو سفر گذشته، حقوق شهروندی را یادآور شد و تصریح کرد: همه ما تابع قانون اساسی و زیر پرچم رهبر معظم انقلاب هستیم و در قانون اساسی تفاوتی بین اقوام وجود ندارد، ما در این کشور شهروند درجه دو نداریم.
**روحانی در آغازین سخن خود در جمع مردم به خبرسازترین موضوع دو ماه گذشته این استان یعنی ربایش مرزبانان توسط گروهک تروریستی اشاره کرد و از علمای شیعه و سنی، تمام ریش سفیدان این استان و همه آنهایی که برای آزادی مرزبانان تلاش کردند با اهدای سلام مردم ایران تشکر کرد.
به طور کلی می توان انتظارات رییس جمهوری اسلامی ایران از مردم استان سیستان و بلوچستان را در سه محور مهم مشارکت در توسعه پایدار، مشارکت در امنیت پایدار و تقویت برادری و وحدت بین اقوام و مذاهب دسته بندی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سه شهر زاهدان، زابل و چابهار با مردم این استان سخن گفت و این در حالی بود که استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهل سنت مسجد مکی او را همراهی می کردند که این اقدام خود گواهی بر وجود انسجام و وحدت میان مذاهب و مسوولان استانی است.
آرزوی رییس جمهوری که در این سفر به مردم اعلام شد، آبادانی استان سیستان و بلوچستان توام با نشاط و توفیق بیشتر مردم در سال های پیش رو بود.
سیام(5)1429 ** 1552
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




28/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن