تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820883557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیرخارجه انگلیس: باید برای روابطی متفاوت با روسیه آماده باشیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیرخارجه انگلیس: باید برای روابطی متفاوت با روسیه آماده باشیم لندن – ایرنا – وزیر خارجه انگلیس با انتقاد از سیاست های روسیه در قبال اوکراین، گفت: اگر مسکو در جهت موفقیت دیپلماسی و کاهش تنش در اوکراین حرکت نکند، ما باید برای روابطی متفاوت با روسیه آماده باشیم.


به گزارش ایرنا به نقل از وزارت خارجه انگلیس، ˈویلیام هیگˈ که شب گذشته در یک مهمانی رسمی در آستانه عید پاک (ایستر) در لندن سخنرانی می کرد، افزود: ما در مقطعی مهم قرار داریم و روسیه باید در مورد کاهش تنش در اوکراین و بازکردن درهای خود به روی دیپلماسی دست به انتخاب بزند.
وی اظهارداشت: اگر روسیه دست به انتخاب دیگری بزند ما باید آماده باشیم تا در دهه آینده روابطی متفاوت با آنچه که طی دو دهه اخیر برقرار بوده، با مسکو داشته باشیم.
وزیر خارجه انگلیس بحران اوکراین را ˈچالشی فوری و آشکارˈ خواند که نیازمند برخورد یکپارچه و محکم نه تنها از سوی کشورهای غربی بلکه بسیاری دیگر از کشورهای جهان است.
وی گفت: روسیه با الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود از طریق یک همه پرسی غیرقانونی در واقع اصول بنیادی حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور همسایه و همچنین حق دموکراتیک مردم آن برای تعیین سرنوشت خود را نقض کرده است.
ˈاین اصول طی 70 سال گذشته بنا شده تا مانع از تکرار منازعات وحشتناک قرن بیستم که باعث رنج و عذاب عمیق مردم اروپا و بویژه روسیه شد، بشود... اگر ما از این اصول در اوکراین و شبه جزیره کریمه دفاع نکنیم، آنها در دیگر نقاط اروپا و جهان نیز مورد تهدید قرار خواهند گرفت.ˈ
هیگ اظهارداشت: روسیه در روزهای اخیر بطور عمدی اوکراین را به سمت درگیری و بحران هل می دهد. ما از روسیه می خواهیم این گونه اقدامات را متوقف و اعمال غیرقانونی در مناطق شرقی اوکراین را محکوم کند.
وی تاکید کرد: ما خواستار این هستیم که دیپلماسی موفق شود و امیدواریم که در نشست هفته جاری گروه تماس درباره اوکراین، گام هایی در جهت کاهش تنش و بحران برداشته شود.
وزیر خارجه انگلیس گفت: اوکراین می تواند پلی میان شرق و غرب باشد و همزمان روابط خوبی نیز با روسیه برقرار کند. اما روسیه حق ندارد گروههای مسلح خود را به اوکراین بفرستد تا ساختمان های دولتی را در شهرهای مختلف آن کشور اشغال کنند. روسیه نباید بدنبال بی ثبات کردن دائمی اوکراین باشد تا شرایط خود را به آن کشور تحمیل کند.
وی افزود: پیام من به مسکو این است که اگر کسانی تصور کنند که می توانند این گونه اقدامات را بدون عواقب جدی و بلند مدت انجام دهند، سخت در اشتباه هستند.
وی اظهارداشت: روسیه پیشتر بهای سنگینی را برای اقداماتش پرداخت کرده و تا زمانی که به نقض استقلال و حاکمیت ملی اوکراین ادامه دهد، بهای سنگین تری نیز پرداخت خواهد کرد.
وزیر خارجه انگلیس که درباره آینده سیاست خارجی لندن سخنرانی می کرد، در بخش دیگری از سخنان خود از توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین، جنوب شرق آسیا و خلیج فارس و آفریقا استقبال کرد و گفت: از زمان روی کار آمدن دولت فعلی در سال 2010 میلادی، روابط انگلیس با این مناطق متحول شده است.
وی افزود: انگلیس در چهار سال گذشته 14 سفارتخانه و کنسولگری جدید در نقاط مختلف جهان افتتاح کرده و ارزش صادرات آن بیش از 50 میلیارد پوند افزایش یافته است.
هیگ همچنین با اشاره گذرا به موضوع هسته ای ایران، گفت: ما با همکاری دیگر کشورها توانستیم در مذاکرات هسته ای با ایران پیشرفت کنیم، پیشرفتی که حتی یک سال پیش غیرقابل تصور بود.
اروپام**345
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن