تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805748426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم اردبیل از افزایش وکلای مجلس/ نماینده ای که با یک دوره وکالت ماندگار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > اردبیل گزارش مهر/
سهم اردبیل از افزایش وکلای مجلس/ نماینده ای که با یک دوره وکالت ماندگار شد
نمین – خبرگزاری مهر: طرح معرفی نماینده مستقل برای یکی از شهرستان های نمین یا بیله سوار در مجلس شورای اسلامی در حالی سال گذشته در دستور کار مجلس قرار گرفت که شهرستان نمین سالها قبل تجربه حضور نماینده مستقل در مجلس را داشته است.



به گزارش خبرنگار مهر، مطابق اصل 64 قانون اساسی کشور تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر ده سال با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و... می تواند افزایش یابد، در این قانون افزایش حداکثر 20 نماینده در نظر گرفته شده است. براین اساس از سال گذشته با مطرح شدن دو شهرستان اردبیل برای معرفی نماینده مستقل، طرح افزایش تعداد نمایندگان به یکی از اخبار داغ استان تبدیل شد و با در نظر گرفتن تنها یک گزینه رقابت برای برخورداری از نماینده مستقل در بین دو شهرستان بیله سوار و نمین شکل گرفت. دو شهرستانی که هر یک به دلیل شرایط ویژه اقلیمی، اقتصادی، جمعیت و موقعیت سیاسی می تواند با برخورداری از نماینده مستقل مطالبات خود را هر چه بیشتر به گوش مهمترین مرجع قانونگذار کشور برساند. هم اکنون شهرستان نمین جزو حوزه انتخابیه مشترک با شهرهای اردبیل و نیر بوده و سه نماینده مشترک در مجلس دارند و شهرستان بیله سوار نیز جزو حوزه انتخابیه پارس آباد بوده و از این دو شهرستان یک نماینده در مجلس حضور داردد. نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از زاویه دیگری به این بحث نگاه می کند و معتقد است افزایش تعداد نمایندگان می تواند موجب بالا رفتن توان و ظرفیت عملکرد نماینده های فعلی شده و مطالبات مردمی را با فراخ بال بیشتری دنبال کند.

نمایی از شهر نمین و اولین خیابان احداث شده مصطفی افضلی فرد با بیان اینکه در انتخاب نماینده طبق اصل 64 قانون اساسی سه شاخص عوامل انسانی، سیاسی و جغرافیایی دخیل است، اضافه کرد: در هر سه شاخص این دو شهرستان وضعیت مطلوب و استانداردی را داشته و با حضور نماینده می توانند به توسعه دست یابند. "اقبالی" نماینده ای که در یک دوره ماندگار شد در این خصوص بررسی اسناد تاریخی نشان داد که تجربه شهرستان نمین در برخورداری از یک دوره نمایندگی و عمران و آبادانی که تنها در همین یک دوره حاصل شد، می تواند دوباره تجربه شده و برای هر کدام از این دو شهرستان پرثمر باشد. براساس اسناد موجود در سال 1342 نماینده مشترکی برای آستارا و نمین از شهر نمین با نام سید ابوالفضل اقبالی نمین انتخاب شد تا با حضور در یک دور نمایندگی به درجه ای در عمران و‌ آبادانی این منطقه کوشا باشد که خدمات وی تاکنون در اذهان شهروندان نمینی ماندگار است. اقبالی نمین متولد 1285 هجری شمسی بود که در شهریور 42 از مجموع 13 هزار و 298 رای در حوزه های انتخابیه آستارا و نمین توانست با کسب 11 هزار و 483 رای به عنوان نماینده این دو شهر انتخاب شود.  

اقبالی نماینده مردم نمین و آستارا در مجلس احداث راه ارتباطی مستقیم از نمین به اردبیل پژوهشگر تاریخ نمین در این خصوص طی گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: با بررسی اسناد و مدارک از وضعیت فعالیت این نماینده مشاهده می شود که یکی از مهمترین خواسته های مردم بهبود راه های ارتباطی بوده است. یحیی عسگری نمین تاکید کرد: در اوایل دهه چهل گردنه حیران در محور اردبیل – آستارا از وضعیت تردد نابسمانی برخوردار بوده و با بارش برف عملا تردد در این محور متوقف می شده است. وی با یادآوری آن دوران بویژه در زمینه تردد در مسیر اردبیل – آستارا  افزود: شهروندان اردبیلی در آن زمان به خصوص فصل زمستان، برای رسیدن به مرکز استان در آستارا متوقف و برای ادامه مسافرت باید وضعیت‌ آب و هوایی را سوال می کردند. به گفته عسگری نمین راه ارتباطی اردبیل به نمین نیز مستقیم نبوده و مسافران از اردبیل به "سولار" و سپس روستای "آرتا تپه" و سپس گردنه مسافرت می کردند. اقبالی نماینده وقت مردم نمین و آستارا در مجلس شورای اسلامی با توجه به این شرایط و با پیگیری و انجام مکاتبات مکرر با دستگاه های مسئول فرصتی فراهم کرد تا راه ارتباطی گردنه حیران بهبود یافته و اولین جاده مستقیم از مرکز شهر نمین به اردبیل احداث شود.

ساخت جاده اردبیل - آستارا (گردنه حیران) تاسیس اولین درمانگاه نمین فعالیت اقبالی نمین به راه های ارتباطی محدود نمانده و به گفته عسگری نمین این نماینده زمینه احداث اولین درمانگاه نمین را که همچنان دایر است، فراهم می کند. علاوه بر این لوله کشی آب نمین، تشکیل ثبت احوال، تاسیس سیکل دوم متوسط و ششم طبیعی برای جلوگیری از مسافرت دانش آموزان به اردبیل و آستارا، احداث مدارس، کناره بندی سد مرداب آستارا، راه سازی و لوله کشی آب و تامین برق، احداث خیابان و معابر، تامین اعتبار راه جاده اردبیل- سرعین و تامین برق سرعین  از جمله اقدامات این نماینده است که حتی در دو مورد آخر فراتر از حوزه انتخابیه نیز پیش رفته است. جالب اینکه حتی برادر این نماینده بنام نجفقلی اقبالی نمین در پیگری امور عمرانی و شهری مشارکت جدی داشته و بسیاری از اسناد دولتی و حتی نامه وزرا و وزارت خانه ها نیز به نام برادر وی ارسال می شده است. ایجاد منطقه آزاد تجاری؛ مطالبه مردم از نمایندگان فعلی شهرستان نمین در 25 کیلومتری مرکز استان اردبیل با جمعیت 62 هزار نفری از جمله مناطقی است که  با تحویل چهره های شاخص فرهنگی، علمی، هنری و سیاسی به مهد فرهنگ و دانش شهره است.

استاندار اردبیل در اظهارات اخیر خود یکی از برنامه های شاخص توسعه استان را ایجاد منطقه آزاد تجاری در این شهرستان عنوان کرده است. طرحی که سال ها روی میز مدیران مختلف جابجا شد و امروز نیازمند برنامه ریزی منسجم و هدایت مسئولان ارشد استانی است. باید اذعان داشت که ایجاد منطقه آزاد تجاری نه تنها زمینه ساز آبادانی شهرستان نمین خواهد بود، بلکه به دلیل واقع شدن در مسیر یکی از شاهراه های اصلی می تواند توسعه استان را به دنبال داشته باشد. یکی از شهروندان نمین در این زمینه تاکید دارد که با وجود استقرار شهرک صنعتی شماره دو، ناحیه صنعتی، کارخانه سیمان، کارخانه ذوب آهن، کارخانه نساجی و نزدیکی به فرودگاه این شهرستان سهم خود از توسعه کسب نکرده است. اسدی معتقد است با توجه به وضعیت اقلیمی و جغرافیایی نمین، حضور یک نماینده مستقل می تواند سهم توسعه یافتگی این شهرستان را ارتقا داده و علاوه بر این زمینه رشد و شکوفایی آن را فراهم کند.      


۱۳۹۳/۱/۲۷ - ۱۲:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن