تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815476016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درون سازي شخصيت بايد در دوران جواني انجام شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ فروردين ۱۳۹۳ (۱۹:۳۸ب.ظ)
آيت الله نوري همداني: درون سازي شخصيت بايد در دوران جواني انجام شود يکي از مراجع تقليد در قم گفت: در فرهنگ اسلام بسيار سفارش شده که درون سازي و شخصيت سازي بايد در دوران جواني انجام شود.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله حسين نوري همداني در ديدار با پاسداران علويون با اشاره به اينکه بايد به موضوع جواني در جامعه توجه کرد اظهار کرد: قرآن کريم در سوره روم به اين موضوع اشاره کرده و در آن دوران کودکي و جواني را به تصوير کشيده است.
اين مرجع تقليد با اشاره به اينکه دومين دوره در انسان دوره بالندگي و شکوفايي استعداد هاست افزود: اين دوره از بهترين دوران زندگي انسان‌ها است که بايد از ان به بهترين شکل ممکن استفاده شود.
درون سازي شخصيت بايد در دوران جواني انجام شود
استاد حوزه علميه قم دوره بعد از جواني را پيري دانست و تصريح کرد: در فرهنگ اسلام بسيار سفارش شده که درون سازي و شخصيت سازي بايد در دوران جواني انجام شود.
وي با تاکيد بر اينکه جواني و سلامتي دو موضوعي هستند که تا انسان آن را از دست ندهد قدر آن را نمي‌داند خاطر نشان کرد: انسان رسالت‌هاي بسيار زيادي را بر عهده دارد و براي تحقق اين موضوع بايد خود سازي کامل در دوران جواني در انسان شکل بگيرد.
آيت الله نوري همداني گفت: علم و آموختن آن در دوران جواني بسيار مهم و اساسي است زيرا در روايت‌هاي بسيار زيادي اشاره شده است که اگر کسي در دوران جواني نتواند علم را بياموزد نمي‌تواند در دوران پيري به درجه‌اي رفيع از علم دست پيدا کند.
اين مرجع تقليد با اشاره به اينکه دومين موضوعي که بايد در دوران جواني مورد توجه قرار داد ايمان است افزود: کسي که علم دارد ولي ايمان ندارد به هيچ دردي نمي‌خورد زيرا بايد هر فرد يک جهان بيني الهي پيدا کند.
استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينکه در اسلام سکولار هيچ جايگاهي ندارد تصريح کرد: اين موضوعي است که بايد جوانان مورد توجه قرار دهند زيرا در قرآن 2 هزار آيه به قيامت و کيفر و پاداش کي پردازد و تنها 750 آيه به خدا‌شناسي پرداخته است زيرا بايد شناخت خدا نيز در اين سن مورد بررسي قرار بگيرد.
آيت الله نوري همداني آفرينش جهان را بر اساس نظمي بسيار دقيق دانست و تصريح کرد: اگر جوان بتواند به همين نظم و ترتيبي که در عالم قرار داده شده است پي ببرد مي‌تواند مسير خدا‌شناسي را بدست بياورد.
وي با اشاره به اينکه تمام موجودات اين عالم بر اساس هدفي خاص آفريده شده‌اند خاطر نشان کرد: سومين موضوع در خدا‌شناسي تطابق است زيرا هر موجودي که در عالم ايجاد شده به صورت جفت آفريده شده است و اين نشان دهنده پروردگاري عالم است.
اين مرجع تقليد گفت: حرکت مهم‌ترين رويکردي است که جوانان مي‌توانند در اين مسير مورد نظر قرار دهند زيرا اين حرکت بر اساس يک اصول خاصي صورت مي‌گيرد و اين موضوع نيز نشان دهنده خالقي عظيم و توانا است و تمامي اين موضوعات در کنار هم مي‌تواند به خدا‌شناسي منجر شود.
استاد حوزه علميه قم گفت: سومين موضوعي که بايد جوانان مورد توجه قرار دهند عقل است زيرا عقل با علم متفاوت است زيرا انسان مي‌تواند با عقل خود حق را از باطل تشخيص دهد و بر همين اساس براي ريشه يابي موضوعات مختلف وجود عقل بسيار لازم و ضروري است.
اين مرجع تقلايد با اشاره به اينکه شناخت زمان براي جوانان بسيار لازم و ضروري است تصريح کرد: در زمان گذشته کرامت انسان‌ها از بين رفته بود و مردم از خود اراده‌اي نداشتند و نمي‌توانستند براي خود تصميم بگيرند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن