تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815632818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی در جمع ایثارگران: امیدوارم برادری شما سرمشق همه کشورهای منطقه باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روحانی در جمع ایثارگران: امیدوارم برادری شما سرمشق همه کشورهای منطقه باشد زاهدان- ایرنا- رییس جمهوری خطاب به ایثارگران و منتخبان استان سیستان و بلوچستان گفت: امیدوارم صمیمیت، برادری و اتحاد شما سرمشقی برای همه کشورهای منطقه و اسلامی باشد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» عصر امروز در جمع ایثارگران و منتخبین استان سیستان و بلوچستان در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه همه ما موضوع وحدت را مطرح و آن را بیان می کنیم افزود: همه می دانیم در استان سیستان و بلوچستان مردم قرنها با وحدت و اتحاد کنار یکدیگر زندگی کردند و ما به وحدت و اتحاد شما افتخار می کنیم.

وی اظهار داشت: سخن گفتن در جمع فرهیختگان، شعرا، نویسندگان، صاحبنظران، اساتید، علما و به ویژه ایثارگران و خاندان معظم شهیدان، جانبازان و آزادگان آن هم در فرصتی کوتاه کار ساده ای نیست.

«روحانی» اضافه کرد: این خادم ملت افتخار می کند که در آغاز سال جدید خداوند این توفیق را داد تا در سرزمین غیورمردان و مرزداران باکفایت و مردم عزیز سیستان و بلوچستان باشیم.

وی ادامه داد: سخن را از ایثارگران شروع می کنم و بعد به رسالت بلند نخبگان می پردازم؛ به راستی اگر ایثار و مقاومت و آمادگی برای جانبازی و شهادت نبود آیا می توانستیم انقلابمان را در برابر آن همه دشمن شرق و غرب با دستی خالی از ابزار مادی و روحی متکی به خدای آسمان و زمین به پیروزی برسانیم؟

«روحانی» افزود: اگر در همان فروردین 1342 و کشتار مدرسه فیضیه عقب نشینی می کردیم، اگر آن روز که طلبه های جوان را از مدرسه فیضیه به حیاط پرت کردند و عده ای را مجروح و عده ای را کشتند ما عقب نشینی می کردیم، ایثار و شهامت و شهادت ادامه نمی یافت.

رییس جمهوری افزود: بعد از انقلاب و آن همه توطئه ما توانستیم در برابر توطئه قدرت های بزرگ و به ویژه آمریکا پیروز شویم ؛ آنچه ما را پیروز ساخت، روح مقاومت و ایستادگی بود.

وی ادامه داد: سرلوحه غیورمردان این سرزمین ایثارگران هستند؛ آنهایی که در فیضیه کشته دادند در 15 خرداد در خون غلطیدند، 17 شهریور، 21 بهمن، 22 بهمن، همه سال های 58 و 59 و به ویژه هشت سال دفاع مقدس در برابر توطئه همه جهان- که جنگ ما در برابر حزب بعث و یک کشور نبود، که جنگ ما در برابر همه آنهایی بود که پشت به پشت هم دادند تا این ملت را در برابر زور و فشار تسلیم کنند- اما این ملت ایستادگی کرد و پیروز شد.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: افتخار از آن خاندان بزرگ ایثارگران و به ویژه جانبازان و آزادگان و همه آنهایی است که مرزداران این سرزمین هستند؛ مرزدارانی که در صف مرابط ایستاده اند همانند جهادگران فی سبیل الله هستند.

روحانی افزود: دولت آنچه در توان دارد در خدمت ایثارگران و خانواده بزرگ آنها خواهد بود گرچه هر کاری ما بکنیم در برابر کاری که عزیزان شما کردند بسیار اندک است؛ آنها جان خود را تقدیم کردند و شما سالیان دراز صبر و استقامت را پیشه کردید؛ اجر شما با کسانی که اجر بی حساب می دهد، فقط لطف او و نگاه او می تواند جبران ایثار شما را بنماید.

روحانی تصریح کرد: اگر امروز ایستاده ایم و اگر دنیا از مقابله با این سرزمین یا پشیمان است یا پشیمان خواهد شد به خاطر ایثار، ایثارگران و شما خانواده های عزیز است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: استان سیستان و بلوچستان که می گویند استانی محروم، پر از رنج و محنت و استان ناامن است که من هیچکدام را نمی پذیرم؛ سرزمینی است که اقوام دلاوری چون بلوچ و سیستانی دارد، سرزمینی که جوانانی غیور و بااستعداد دارد که شما نمونه اش را در جمع دیدید، جوانی که آن همه مدال برای استان و سرزمینمان به ارمغان آورده بود و شاعر شیرین زبانی که گوشه ای از هنر استان شما بود.

رییس جمهوری با اشاره به قهرمانان دلاور ورزشی استان سیستان و بلوچستان گفت: من تاکید می کنم که توجه ویژه ای به ورزش استان به ویژه در زمینه والیبال که مهارت بیشتری و تلاش و افتخار بیشتری دارد برنامه ریزی کنید و دولت کمک خواهد کرد که نشاط بیشتری به ورزش استان برگردد.

وی با اشاره به اینکه همه ما موضوع وحدت را مطرح و آن را بیان می کنیم گفت: همه می دانیم که مردم در استان سیستان و بلوچستان قرن ها با وحدت و اتحاد کار یکدیگر زندگی کردند و ما به این وحدت و اتحاد شما افتخار می کنیم.

روحانی خطاب به مردم سیستان و بلوچستان ادامه داد: امیدواریم صمیمیت، برادری و اتحاد شما سرمشقی برای همه کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی باشد.

وی افزود: چرا همه آنهایی که در برابر خداوند تسلیم و اسلام را برگزیده اند و افتخارشان آن است که جزو امت محمد (ص) هستند و همه آنهایی که به خاندان پیامبر و رسالت و اهل بیت قرآن، نماز، روزه، حج و همه دستورات دینی شان افتخار می کنند و همه زیر یک پرچم قرار داریم چرا با هم نباشیم؟

رییس جمهور گفت: برای اینکه این وحدت بیشتر شود باید در مقام عمل شیعه و سنی در کنار یکدیگر باشند؛ در اداره کنار هم هستند، استاندار و معاون، معاون و فرماندار در کنار هم هستند؛ یکی از فضاهایی که وحدت می آفریند ورزش است.

روحانی افزود: آنجاست که مذاهب مختلف در کنار یکدیگر قرار می گیرند؛ توپ را به هم پاس می دهند و با خود نمی گویند ابتدا بپرسم مذهبش چیست و از کدام قوم است.

وی اضافه کرد: در همه انجمن ها و سازمان های مردم نهاد باید در کنار یکدیگر باشیم و وحدت را در مقام عمل ایجاد کنیم؛ در انجمن های شعر در جمع ادبا و در جمع ایثارگران در کنار هم قرار گیریم.

روحانی تصریح کرد: وقتی دو خانواده شهید یکی از اهل سنت و یکی شیعه، یکی از یک قوم و آن یک از قوم دیگر کنار هم بنشینند وحدت بیشتر شکل می گیرد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رشد و شکوفایی شرکت های دانشبنیان گفت: آقای ستاری می دانند که من تاکید ویژه ای بر شرکت های دانشبنیان دارم.

وی گفت: برای شرکت های دانشبنیان استان سیستان و بلوچستان طرح و برنامه و کمک ویژه ای مدنظر قرار خواهد گرفت.

روحانی تاکید کرد: همه ما باید به دنبال تقویت این شرکت های دانشبنیان باشیم که تقویت آنها توسعه استان و هم کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع نخبگان پرداخت و گفت: نخبگان رسالتی سنگین بر دوش دارند؛ نخبه کسی است که واقعیت ها را بیشتر لمس می کند و بیشتر به دنبال راه حل می رود؛ نخبه کسی است که می تواند صدا را به مسوولان برساند و برای مشکلات محل زیستش و استانش راه حل بدهد.

رییس جمهوری تاکید کرد: هر چقدر که نخبگان بیشتر همفکری کنند بهتر می توانند برای استان و کشورشان کمک کرده و خدمت کنند.

روحانی افزود: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت های خوبی دارد و ما در تهران قبل از سفر جلسات متعددی تشکیل داده ایم و به یکسری تصمیمات در جمع کارشناسان و وزرا رسیده ایم که برخی را امروز اعلام کردم و برخی را فردا اعلام می کنم.

رییس جمهوری افزود: ان شاء الله با حمایت شما مردم این برنامه ها و تصمیمات را عملی می کنیم؛ در این بخش هم برای بخش کشاورزی و هم برای منطقه سیستان و هم کل استان قدم هایی برداشته خواهد شد؛ قدم اصلی در کشاورزی ما آب است که اصولا کشور ما با کم آبی و بی آبی مواجه است و استان هایی مثل سیستان و بلوچستان شرایط ویژه ای در این زمینه دارند که ما باید از ظرفیت های موجود بهتر استفاده کنیم.

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: به آینده و توسعه کشور و استان سیستان و بلوچستان بسیار امیدوارم و انشاء الله همه چیز با آشتی درست خواهد شد.

روحانی با بیان این که بعد از آشتی با خدای متعال و خاندان رسالت باید با خودمان آشتی کنیم، افزود: ما باید تفرقه ها را کنار بگذاریم و فکر نکنیم که فلان قوم و مذهب باید برتری داشته باشد.

رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد:همه ما ایرانی و مسلمان هستیم و باید به ایرانی بودن و اسلام افتخار کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه آشتی با همه منطقه و جهان از برنامه های این دولت است، اظهار داشت: هر کشوری که به حقوق، کرامت و منافع ملی ما احترام بگذارد، ما هم دست دوستی به سمت او دراز می کنیم.

رییس جمهوری ادامه داد: هر دولت یا قدرتی که بخواهد علیه منافع، حقوق، ملت و مصالح ما قدم بردارد قاطع و محکم مثل گذشته تاریخ در برابر او ایستاده ایم.

روحانی، اضافه کرد: ایران همواره در برابر متجاوزین ایستاده و به ویژه دردوران بعد از انقلاب اسلامی ایران با قدرت، شکوه و توانمندی بیشترایستاده است.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: انشاء الله شاهد شکوه، سرزندگی، توسعه بیشتر ایران با وحدت، کمک یکدیگر و راهنمایی های مقام معظم رهبری خواهیم بود.

ادامه دارد...

9189/ 1449 / 653
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن