تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814747280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر نخست وزیر مونته نگرو به آمریکا با واکنش شدید روسیه مواجه شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفر نخست وزیر مونته نگرو به آمریکا با واکنش شدید روسیه مواجه شد بلگراد - ایرنا - وزارت امورخارجه روسیه اظهارات نخست وزیر مونته نگرو در دیدار با مقامات واشنگتن در هفته گذشته را غیردوستانه و پیوستن مونته نگرو به اتحادیه اروپا در اعمال تحریم علیه مسکو را ناامید کننده توصیف کرد.


به گزارش ایرنا ازمنابع خبری، وزارت امورخارجه مونته نگرو نیز اعلام کرد که گفت وگوی ˈمیلو جوکانوویچˈ نخست وزیر این کشور با مقامات آمریکایی در چارجوب منافع ملی مونته نگرو و سیاست های خارجی پودگوریتسا در روند عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو است.
دراین بیانیه ضمن تاکید بر اینکه موضوعات علنی مطرح شده در دیدار نخست وزیر مونته نگرو با مقامات آمریکایی در واشنگتن به معنای مخالفت با روسیه نیست، گفته شده است: روابط و همکاری مونته نگرو با روسیه با توجه به سوابق دراز مدت دو کشور ادامه دارد و هر کشور با احترام به حقوق مالکیت می تواند جهت توسعه مسایل داخلی و اولویت های سیاست خارجی خود اقدام کند.
ˈبرانکو لوکوواتسˈ وزیر امور خارجه سابق مونته نگرو در گفت و گو با خبرنگار روزنامه ˈویستیˈ چاپ پودگوریتسا بیانیه وزارت امور خارجه روسیه را که در آن اظهارات جوکانوویچ در قبال روسیه خصمانه توصیف شده است، خشن و بی اساس دانست و گفت: منافع مونته نگرو ایجاب نمی کند که جواب این پیام را با چنین لحنی پاسخ بدهد.
لوکوواتس افزود: در رابطه با تحولات جاری در اوکراین، سیاست روسیه و اقدامات آمریکا و اتحادیه اروپا در این مورد نباید موضع عجولانه اتخاذ کرد، زیرا بحران اوکراین در حال پیچیدگی و تغییر است.
وی سیاست خصمانه روسیه در قبال مونته نگرو را احتمالا در رابطه با سیاست پودگوریتسا برای پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) توصیف کرد.
مونته نگرو در 19مارس سال جاری میلادی همراه با آلبانی در منطقه بالکان غربی از جمله 6 کشور خارج از اعضای اتحادیه اروپا هستند که در تحریم های بروکسل بر علیه روسیه به خاطر بحران ناشی از اوکراین ملحق شد.
اروپام**2061**1547
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن