تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816420841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اردبیل نیازمند استراتژی تولید با محور صادرات گرایی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > اردبیل عاملی:
اردبیل نیازمند استراتژی تولید با محور صادرات گرایی است
اردبیل – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: استان اردبیل برای توسعه نیازمند استراتژی بهبود تولید با محور صادرات گرایی است.



به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر دو استراتژی عمده صنعتی در کشورهای مختلف اجرا می شود. وی با بیان اینکه یا باید به تولید با جایگزینی واردات تمرکز داشت و یا به تولید با محور صادرات گرایی، ادامه داد: کشورهای آسیای شرقی بیشتر بر روی استراتژی دوم توجه نشان می دهند. به گفته عاملی با وجود محدود شدن صادرات اردبیل به دو محصول سیب زمینی و مصنوعات پلاستیکی یکی از موانع توسعه تجارت خارجی و صادرات است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: علاوه بر این 67 درصد از بازار صادراتی استان به کشور جمهوری آذربایجان محدود شده و عملا تنوع بازار هدف در تجارت خارجی مشاهده نمی شود. وی عمده برنامه های صنعت و معدن استان را تنوع بخشی به بازارهای هدف عنوان کرد و افزود: تاکنون تجارتی بر مبنای مطالعات پایه ای و شناخت بازارهای خارجی در استان حادث نشده است. وی تاکید کرد: مطالعات بازار هدف در 10 کشور آذربایجان، عراق، گرجستان، قطر، ارمنستان، ترکیه، کویت، یمن، عربستان و روسیه در دستور کار قرار گرفته است. به گفته عاملی نتیجه مطالعات بازار روسیه تا پایان اردیبهشت ماه جمع بندی و منتشر خواهد شد. وضعیت سرمایه گذاری معدنی اردبیل مطلوب نیست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سرمایه گذاری در حوزه معدن استان را نیز نامطلوب توصیف کرد و افزود: اردبیل برخوردار از معادن باارزش نیست. وی تاکید کرد: مطالعات نشان می دهد سه زون معدنی از 20 زون کشور از در استان واقع شده و اکتشاف معادن گرانبها در این مناطق امید بخش است. عاملی تصریح کرد: تعیین تکلیف این سه زون حداقل به چهار سال زمان نیازمند بوده و بخش معدن استان نیازمند تدوین برنامه پنج ساله است. وی معتقد است این برنامه می تواند وضعیت معادن استان را مشخص و پتانسیل های احتمالی را شناسایی کند. به گفته  عاملی تاکنون پروانه بهره برداری 173 معدن صادر شده است و علاوه بر صدور 77 پروانه اکتشاف 42 گواهی کشف نیز صادر شده است. 10 هزار فرصت شغلی در اردبیل موجود است رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یکی از پتانسیل های سرمایه گذاری استان را حوزه صنعت عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 10 هزار فرصت شغلی پایدار در استان موجود است. وی از تهیه مطالعات پیش امکان سنجی 50 طرح تولیدی در استان خبر داد و افزود: بعد از جمع بندی طرح ها زمینه اجرا و سرمایه گذاری آن برای ایجاد زمینه های شغلی برنامه ریزی خواهد شد. وی افزود: همچنین مشاوره برای اجرای 11 طرح سرمایه گذاری شاخص نیز در دستور کار قرار گرفته است.  


۱۳۹۳/۱/۲۶ - ۱۵:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن