تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820979311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارائه پنج راهکار براي خروج از رکود تورمي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ فروردين ۱۳۹۳ (۱۲:۲۱ب.ظ)
ارائه پنج راهکار براي خروج از رکود تورمي براي خروج کشور از رکود تورمي بايد توسعه ي کارآفريني و تسهيل مشارکت مردم، اصلاح تقويت همه جانبه ي نظام مالي افزايش توليد داخلي و تلاش براي رشد بهره وري در دستور کار قرار بگيرد.
به گزارش خبرنگار موج، ابراهيم بهادراني، دبير کل اتاق تهران، در نشست هيأت نمايندگان با اعلام اين مطلب گفت: همه ي بخش هاي اقتصادي کشور به غير از کشاورزي در دو سال گذشته دچار رکود تورمي شده، ولي؛ نفت ما بيشترين رکود و رشد منفي را تجربه کرده که لازم است براي خروج از اين وضعيت اقدامات لازم صورت بگيرد.
وي افزود: در سال 91 دچار شديدترين رکود در ساليان گذشته بوده ايم که البته با اعمال تحريم و افت شديد فروش نفت اين رکود تشديد شده، اين در حالي است که تورم در فاصله ي سال هاي 89 تا 92 حدود سه برابر شده است.
دبير کل اتاق تهران ادامه داد: موضوع مهم اقتصاد ايران در سال جاري است، اما؛ خروج از رکود با توجه به چالش هايي همچون اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه ها، افزايش نرخ سود بانکي و افزايش هزينه هاي توليد در بودجه ي سال 93 کاري دشوار است، ولي؛ با برنامه ريزي مي تواند به نتيجه برسد.
به گفته ي بهادراني، توليد ناخالص داخلي در شش ماهه ي ابتداي سال 92 معادل 3.1 درصد منفي شده در حالي که اين رقم در شش ماهه ي اول سال 91 منفي 6.3 درصد بوده و همچنين هزينه هاي مصرفي بخش خصوصي در شش ماهه ي اول سال گذشته 3.7 درصد افزايش يافته در حالي که هزينه هاي مصرفي بخش دولتي در همين مدت 7.3 درصد کاهش را تجربه کرده است.
وي اظهار داشت: تشکيل سرمايه ي ثابت ناخالص در شش ماهه ي نخست سال 92 معادل 14.3 درصد کاهش يافته و اين در شرايطي است که صادرات در شش ماهه ي اول سال گذشته 3.5 درصد رشد و واردات 30.3 درصد کاهش رشد را تجربه کرده است.
به گفته ي دبير کل اتاق تهران، رشد بخش صنعت و معدن در سال هاي 81 تا 85 معادل 10.7 درصد بوده که اين رقم در شش ماهه ي نخست سال 91 معادل 12.4 درصد منفي و در مدت مشابه سال 92 نيز 7.7 درصد منفي بوده، اما؛ شاخص رشد سرمايه گذاري در فاصله ي سال هاي 81 تا 85 معادل 9.4 درصد رشد داشته در حالي که همين شاخص در شش ماه نخست سال هاي 91 و 92 نيز به ترتيب منفي 21.9 درصد و منفي 14.3 درصد بوده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن