تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816192650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

السفیر: ایران پیشنهاد 7 بندی آمریکا را رد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
السفیر: ایران پیشنهاد 7 بندی آمریکا را رد کرد




یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد آمریکا در خصوص مسائل منطقه پیشنهادی هفت ‌بندی به ایران ارائه کرده است اما طرف ایرانی آن را نپذیرفته است.





خبرگزاری فارس: یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد آمریکا در خصوص مسائل منطقه پیشنهادی هفت ‌بندی به ایران ارائه کرده است اما طرف ایرانی آن را نپذیرفته است.

روزنامه السفیر لبنان در گزارشی به نقل از یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که آمریکا پیشنهادی بسیار مهم به ایران ارائه کرده است که یک بند آن درباره فلسطین و آوارگان است.

السفیر نوشت: اصرار جبران باسیل وزیر خارجه لبنان در نشست اخیر وزرای خارجه عرب در قاهره، بر رد کردن بندی درباره نپذیرفتن اسکان آوارگان فلسطینی در مکان‌هایی که اکنون زندگی می‌کنند، سوالات جدیدی را درباره پشت پرده این اصرار مطرح کرد.

این روزنامه لبنانی افزود: اطلاعات رسیده نشان می‌دهد که آمریکا پیشنهادی به ایران و متحدان منطقه‌ای آن داده است که یک بند آن درباره اسکان آوارگان فلسطنیی است. و با این که امتیازات خوبی برای ایران داشته است، ایران آن را رد کرده است.

السفیر نوشت که در پشت پرده ماجرا پیشنهادی است که آمریکا در پی حوادث یازده سپتامبر 2001 به ایران داد. زمانیکه در میان تصمیم‌گیرندگان آمریکایی این جو حاکم شد که عربستان متهم به پوشش فعالیت القاعده و شاخه‌های آن است و باید به آن حمله شود و نظام آن تغییر داده شود و نظام سلطنتی به نظام سلطنتی مشروطه تبدیل شود و در این حالت اماکن مقدس دارای حالت خاص و نوعی استقلال باشد

 بر اساس این گزارش، آمریکا از طریق میانجی‌های مورد اعتماد خود به ایران و متحدانش در منطقه پیشنهاد بهبود روابط را داده است. پاسخ محور مقاومت بدین گونه بود «اسرائیل و کشور مستقل فلسطینی وعده داده شده به پایتختی قدس شریف چه می‌شود؟».

این گزارش حاکی است که آمریکایی‌ها، سخن گفتن درباره اسرائیل و تشکیل کشور فلسطینی را نپذیرفتند و از طریق میانجی این پیام را دادند که «این موضوع در حال حاضر مطرح نیست، زیرا اولویت ما مبارزه با تروریسم و اسلام تکفیری مورد حمایت عربستان سعودی است».اما پاسخ ایران بسیار جالب توجه است.

السفیر افزود که ایران و متحدانش نیز در پاسخ گفتند «ما نمی‌توانیم وارد روند بهبود روابطی بشویم که به ضرر هر کدام از کشورهای منطقه تمام بشود، مگر اینکه قبل از آن از سرنوشت کشور مستقل فلسطین، موافقت روشن آْمریکا با تشکیل این کشور، مجبور ساختن اسرائیل به عقب نشینی از همه سرزمین‌های عربی اشغال شده در جولان، لبنان و فلسطین به مرزهای سال 1967 میلادی شناخت و آگاهی پیدا کنیم. در آن صورت می‌توان بر اساس یک استراتژی فراگیر عربی و منطقه‌ای درباره آینده اوضاع منطقه خاورمیانه بحث و گفت‌وگو شود».

این امر به متوقف شدن تماس‌هایی که به همت دولت سوئیس صورت می‌گرفت، شد. عربستان سعودی بعدها از پیشنهاد آمریکا آگاهی پیدا کرد و از طریق «ترکی الفیصل» سفیرش در لندن، «بندر بن سلطان» سفیر ریاض در واشنگتن و «سعود الفیصل» وزیر خارجه این کشور به آمریکایی ابلاغ کرد که آمادگی کامل دارد که همه خواسته‌های آمریکا در مبارزه با تروریسم را برآورده سازد.






تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن