تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821000260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت نفت از نوسازي ناوگان حمل و نقل حمايت مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ فروردين ۱۳۹۳ (۹:۱۷ق.ظ)
وزير نفت تصريح کرد؛ وزارت نفت از نوسازي ناوگان حمل و نقل حمايت مي كند وزارت نفت از اجراي پروژه هاي نوسازي ناوگان حمل و نقل و به خصوص توسعه ظرفيت مترو حمايت مي كند و بر ضرورت استقرار سامانه هاي CHP در ساختمان ها تاكيد دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، بيژن زنگنه در مراسم امضاي تفاهمنامه همكاري وزارتخانه هاي نفت و كشور با بيان اين مطلب افزود: مصرف انرژي در ايران، خارج از قاعده است و اين معضل، صرفا با اعمال سياست هاي قيمتي حل نخواهد شد.
وي با تاكيد براينكه اعمال سياست هاي قيمتي به تنهايي نمي تواند شدت مصرف انرژي را كاهش دهد، گفت: به اين منظور بايد از مجموعه متعادلي از سياست هاي قيمتي، غيرقيمتي و روش هاي بهينه سازي مصرف انرژي استفاده كرد.
وزير نفت گفت: در سال گذشته با درنظر گرفتن اختلاف قيمت حامل هاي انرژي كشور با قيمت هاي خليج فارس، بالغ بر ٨٠ ميليارد دلار يارانه انرژي پرداخت كرده ايم، در صورتي كه مي توان با كمي صرفه جويي، از اين درآمد به نحو شايسته تري استفاده كرد.
زنگنه اظهار داشت: با هدف اصلاح الگوي مصرف و كاهش شدت مصرف انرژي، تبصره اي براي اخذ مجوز انعقاد قرارداد و سرمايه گذاري به ميزان پنج ميليارد دلار اعتبار در قالب طرح هاي بيع متقابل به مجلس ارائه داديم و مجلس شوراي اسلامي با تلفيق چند مورد ديگر، در مجموع براي سرمايه گذاري و انعقاد قرارداد تا سقف ١٠٠ ميليارد دلار به وزارت نفت مجوز داد.
وزير نفت افزود: بر همين اساس وزارت نفت، از طرح ها و پروژه هاي كاهش شدت مصرف انرژي استقبال مي كند و از آنجا كه قالب كار، بيع متقابل است، هزينه هاي صرف شده پس از حصول نتيجه و به ميزان حصول نتيجه پرداخت خواهد شد.

خودروسازها، خودروها را با قيمت بالا به مردم تحميل مي كنند
وي با اشاره به بعضي از دلايل بالا بودن شدت مصرف انرژي در كشور ادامه داد: خودروهاي ما كم مصرف نيستند و خودروسازها، خودروها را با انحصار و قيمت بالا به مصرف كنندگان تحميل مي كنند.
زنگنه با تاكيد بر ضرورت توليد خودروهاي كم مصرف و عرضه اين خودروها با قيمت مناسب به مصرف كنندگان، تصريح كرد: بايد قدرت انتخاب مصرف كننده را افزايش داد.
وي با اشاره به مصرف زياد سوخت در كاميون هاي حمل بار در كشور، گفت: عقب ماندگي تكنولوژيكي و فرسودگي و پيري ناوگان حمل و نقل، به افزايش مصرف انرژي در اين بخش منجر شده است.

تصميم براي نوسازي ١٧ هزار اتوبوس در متن تفاهمنامه
زنگنه خطاب به شهردار تهران كه در اين مراسم حاضر بود، از آمادگي وزارت نفت براي حمايت از طرح ها و پروژه هاي مرتبط با نوسازي ناوگان اتوبوسراني، برقي كردن اتوبوسها، حركت به سمت خودروهاي هيبريدي و حتي بهبود ناوگان وانت بارها و موتورسيكلت ها خبر داد و گفت: نوسازي ناوگان، جدا از اينكه منجر به كاهش آلودگي هوا و كاهش مصرف انرژي مي شود، چهره شهر را دگرگون مي كند و بي شك، تغيير و تحول هاي مثبت در شهر مي تواند به تقويت روحيه مردم و ايجاد حس شادابي در شهر كمك كند.
زنگنه با اشاره به برنامه ريزي براي نوسازي ١٧ هزار اتوبوس بر مبناي تفاهمنامه وزارت نفت و وزارت كشور، افزود: استفاده از ناوگان مطلوب و تجهيزات خوب، به معناي احترام گذاشتن به مردم است و وزارت نفت از اين اقدامات حمايت مي كند.

٢٠٠ تا ٣٠٠ جايگاه CNG تك پمپي راه اندازي مي شود
زنگنه حضور شهرداران كلانشهرها را در اين مراسم غنيمت دانست و از آنها براي راه اندازي جايگاه هاي CNG تك پمپ به منظور صرفه جويي در زمان، مكان و انرژي مساعدت طلبيد.
وي با بيان اينكه اين گزينه، مي تواند به جاي استفاده از چند هزار هكتار زمين جهت راه اندازي جايگاه هاي بزرگ مطرح باشد، گفت: قرار است ٢٠٠ تا ٣٠٠ نقطه براي استقرار چنين جايگاه هايي بررسي و تعيين شود كه اجرايي شدن اين موضوع مي تواند در كاهش مصرف انرژي و مديريت زمان موثر باشد.
به گفته زنگنه، هدف از امضاي اين تفاهمنامه و اقداماتي از اين دست، تنها كاهش شدت مصرف انرژي نيست بلكه ايجاد اميد، اشتغال، تحرك و جريان زندگي در كشور است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن