تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820980628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امید سیستان وبلوچستان به منادی امید و تدبیر/ روحانی ساعاتی دیگر در زاهدان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امید سیستان وبلوچستان به منادی امید و تدبیر/ روحانی ساعاتی دیگر در زاهدان زاهدان - ایرنا - سیستان و بلوچستان دیشب را نخفت ،صبحگاهان روز سه شنبه، زاهدان حال و هوای متفاوتی از روزهای قبل دارد، بیش از هر روز پرچم های سه رنگ ایران بر فراز ساختمان های شهر در اهتزاز است.


بوی آب و جارویی که به مناسبت ورود میهمان ویژه در فضا پیچیده، طراوت خاصی به خیابان ها و محله ها داده است.رییس جمهوری اسلامی ایران ، ساعاتی دیگر در زاهدان، به مردم خونگرم سیستان و بلوچستان سلامی دوباره می کند.
زمزمه سفر دکتر حسن روحانی به استان سیستان و بلوچستان از روزها قبل در کوی و برزن زاهدان شنیده می شد. اقشار مختلف استان، اعم از شیعه و اهل سنت، بلوچ و زابلی، از قطعی شدن این سفر خوشحال و در عین حال امیدوار شدند؛ امید به دولت امید و تدبیر برای گشودن گره های بی شمار.
استان سیستان و بلوچستان را می توان به کوهی از مشکلات تشبیه کرد که محرومیت های آن برغم سه دهه تلاش، سرمایه گذاری و خدمت رسانی دولت های جمهوری اسلامی، همچنان مردم منطقه و مسوولان کشور را آزار می دهد.
مردم مهربان استان نیز مردمی قانع و صبور هستند و با وجود انبوهی از مشکلات و معضلات ریز و درشت همچنان یکی از استان هایی به شمار می آیند که بالاترین نرخ مشارکت در صحنه های حساس کشور ، بویژه در ایام انتخابات دارند و حسن روحانی که امروز میهمان سیستانی ها و بلوچستانی هاست، خرداد 92، بالاترین در صد رای را از مردمان همین دیار گرفت.
استادیوم شهر زاهدان از دو روز پیش شاهد جنب و جوش دست اندرکارانی است که تلاش می کنند دیدار رییس جمهوری با مردم در این محل به خوبی انجام شود. روحانی بنا دارد ، به محض ورود به زاهدان در جمع مردم در ورزشگاه 17 شهریور حضور یافته و سخنرانی کند، با این حال شنیده شده که اهالی زاهدان خواستار آن هستند که مسیری را همراه با رییس جمهوری در داخل شهر زاهدان تا ورزشگاه شهر طی کنند.
برای سفر دکتر روحانی، تبلیغات زیادی در شهر صورت نگرفته است، حتی در خیابان های مرکزی، تا غروب دوشنبه اثری از بنرهای تبلیغاتی نبود. با این حال، اقشار مختلف آماده استقبالی گرم از رییس جمهوری خود شده اند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان و جمعی از مقامات ارشد استان نیز از جمله استاندار و علما و روحانیون اهل سنت منطقه، دراطلاعیه ای از مردم برای استقبال از دکتر روحانی دعوت به عمل آورده اند.
گزارش های خبرنگاران ایرنا از منطقه حاکی است که گروه هایی از مردم نیز از سایر نقاط به زاهدان آمده اند تا در برنامه دیدار رییس جمهور در ورزشگاه این شهر حضور یابند. برخی ها، دراستانی که فاصله شهرهایش از هم و فاصله شهرها و روستاهایش، بعضا تا 200 کیلومتر هم می رسد، مسیرهایی بیش از 500 کیلومتری را برای رسیدن به زاهدان طی کرده اند.
خبرنگاران ایرنا، ساعاتی پیش ازشروع سفر در روز دوشنبه، سراغ جمعی از مقامات و مسوولان استان سیستان و بلوچستان رفتند، سوال کردند و جواب گرفتند. موضوع گفت وگوها نیز معلوم بود؛ سفر روحانی به سیستان و بلوچستان .
امام جمعه زاهدان و نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، از امید گفت و نوید خبرهای خوب را داد که البته با بهبود شرایط اقتصادی کشور، دور از انتظار نیست.
آیت الله عباسعلی سلیمانی گفت: هر سفر نتایج و برکاتی دارد که بسته به شرایط مالی و اقتصادی کشور است. البته نسیم خوبی برای شرایط اقتصادی و مالی سالجاری وزیدن گرفته است و اگر دشمنان شرارت نکنند و چوب لای چرخ نگذارند، شرایط اقتصادی کشور بهتر خواهد شد و قطعا شاهد تحول شگرفی در استان خواهیم بود.
از ˈحمیدرضا پشنگ ریگیˈ رییس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان سوال کردیم و او نیز حضور سبز و پرشور رییس جمهوری در فصل آغازین سال جدید در استان را فرصتی مغتنم برای پیشرفت و توسعه این منطقه دانست.
حجت الاسلام ˈعباس دانشیˈ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت که اعتقاد دارد، این سفر باعث جهش اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و عمرانی در استان خواهد شد و بخشی از امید مردم در آغازین ماههای کار دولت تدبیر و امید تحقق می یابد.
همین سوال را در گفت وگو با دکتر ˈعیسی ابراهیم زادهˈ رییس دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان و رییس منطقه 14 دانشگاه آزاد در میان گذاشتیم و او گفت، حضور هیات دولت و شخص حسن روحانی در استان، اثرات و برکات فراوانی برای این منطقه از کشور دارد.
ˈزهرا اربابیˈ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری سیستان و بلوچستان درباره سفر حسن روحانی به استان و دستاوردها و برکات آن می گوید: عقب ماندگی های استان بسیار است و مردم انتظاراتی از رییس جمهوری دارند، اما این انتظارات نباید یکجانبه باشد. مطمئنا آقای روحانی هم انتظارات متقابل دارد؛ مردم نباید برای حل مشکلات استان ، تنها به سرمایه های صرف دولتی متکی باشند.
وی گفت: اشتغال، بهداشت و سلامت و درعین حال، سه حوزه زیرساختی یعنی آب، راه و گاز از اولویت های استان است که باید ویژه دیده شود.
ˈعلی رضا نخعیˈ مدیر کل آموزش و پرورش استان هم به دستاوردها و نتایج سفر دکتر روحانی به این منطقه خیلی امیدوار است و می گوید: با توجه به فاصله های استان در شاخص های توسعه با استان های برخوردار و حتی با میانگین های کشوری، قطعا سفر رییس جمهوری می تواند منشاء خیر و برکت در بخش های مختلف باشد.
ˈمهدی گرگیچˈ از ریش سفیدان طوایف سیستان و بلوچستان است که ضمن ابراز خرسندی از سفر دکتر روحانی به استان، امیدوار است، منطقه از عقب ماندگی های تاریخی و خشک سالی های 15 ساله ای که در رنج است، رهایی یابد.
ˈغلامعلی گنجعلیˈ معاون سازمان صنعت معدن و تجارت استان گفت: از آنجا که دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید حرکت خود را آغاز کرده، انتظار می رود امید را در دل های مردم زنده کند. البته تدابیر اقتصادی اندیشیده شده نوید دهنده آینده روشنی در منطقه است.
مردم خبرهای خوبی این روزها خواهند شنید، جمله ای است که استاندار سیستان و بلوچستان به خبرنگار ما گفت.
علی اوسط هاشمی، در گفت وگو با خبرنگاران ایرنا، تاکید کرد، دولت نگاه خاص به استان دارد. او امیدوارانه گفت که سرمایه گذاری دولت دربخش های اشتغال زا ، از جمله درحوزه صنعت، بهره برداری از قابلیت های مرزی، ایجاد دستکم دو منطقه آزاد دیگر در استان و تلاش برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، در دستور کار قرار دارد.
1770/2729 ** 1917
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن