تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809957633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاک ایین، سفر ریس جمهوری اذربایجان به تهران را سراغاز تحول روابط دو کشور خواند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گفت وگوی رسانه های باکو با سفیر تهران درباره سفر علی اف به ایران/ پاک ایین، سفر ریس جمهوری اذربایجان به تهران را سراغاز تحول روابط دو کشور خواند باکو- ایرنا- ˈمحسن پاک آیین ˈسفیر ایران در باکو روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی که با حضور نمایندگان اغلب رسانه های باکو برگزار شد،سفر الهام علی اف رییس جمهوری اذربایجان به تهران را سر آغاز تحولی بزرگ در روابط دوکشور دانست.


به گزارش ایرنا از باکو ، سفیر ایران به سطح عالی دیدارها و مذاکرات و دستاوردهای سفر رییس جمهوری آذربایجان به تهران، به امضا سه یادداشت تفاهم و یک موافقنامه در زمینه ساخت نیروگاه برق آبی اشاره کرد و گفت : طرح مشترک نیروگاه برق آبی ˈمارازاد(ایران)- اردوباد(آذربایجان) ˈ که بیش از دو سال کار کارشناسی برده بود ، در جریان این سفر نهایی شد و به امضاء طرفین رسید.
وی درباره به اهمیت این طرح مشترک گفت که انتقال برق این نیروگاه به دیگر کشورها و همچنین استفاده بهینه از آب رود ارس به عنوان اهداف اولیه این طرح است.
پاک آیین همچنین، امضا یادداشت تفاهم همکاری در زمینه حوادث غیر مترقبه بین دو کشور را یادآور شد و افزود: با توجه به اینکه هر دو کشور در مناطق زلزله خیز و در مسیر سیلابها قرار گرفته اند و در عین حال احتمال بروز حوادث غیرمترقبه در دریای خزر و رودخانه ارس و جنگل های اطراف آنها وجود دارد ، بنابراین طرفین تصمیم گرفتند با امضا این یادداشت تفاهم به همکاری های خود در این زمینه توسعه بخشند.
وی از امضا دو یادداشت تفاهم دیگر در زمینه ورزش و جوانان و همچنین هواشناسی و حفاظت از منابع طبیعی به عنوان زمینه های جدید همکاری دو کشور در دوره جدید همکاری ها یاد کرد.
پاک آیین ، تعیین روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان را نیز از دیگر دستاوردهای این سفر بیان کرد و افزود: با مشخص شدن روسای ایرانی و آذری کمیسیون ، مقامات دو کشور تاکید نمودند این کمیسیون فعالیت جهشی خود را برای توسعه همکاریها در حوزه های مختلف صنعت ، تجارت ، نفت ، گاز ، انرژی ، حمل و نقل و گردشگری آغاز کند.
وی از ˈمحمود واعظیˈ وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ایران و ˈضیا محمد افˈ وزیر حمل و نقل جمهوری آذربایجان به عنوان روسای جدید کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور یاد کرد.
سفیر تهران با اشاره به مواضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مناقشه قره باغ تاکید کرد: در جریان مذاکراتی که در جوی بسیار صمیمی و گرم انجام شد، حمایت ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان یک بار دیگر تکرار شد و رییس جمهوری آذربایجان نیز از موضع عادلانه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تقدیر کرد و گفت که حمایت جمهوری اسلامی ایران از مساله قره باغ برای ما بسیار اهمیت دارد.
وی همچنین به دیدگاههای نزدیک مقامات دو کشور در خصوص ضرورت مبارزه با افراط گرایی و مقابله با عناصر ثالث که قصد تخریب روابط دو کشور را دارند ، اشاره کرد و افزود: در این سفر بر نقش تاثیر گذار رسانه ها برای تحکیم مناسبات و تامین منافع هر دو ملت تاکید و مقرر شد کمیته رسانه ای دو کشور برای برقراری همکاری بین رسانه ها و گردش صحیح اطلاعات فعال گردد.
الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان چهارشنبه 20 فروردین به دعوت حجت الاسلام و المسلمین ˈحسن روحانیˈ رییس جمهور اسلامی ایران به کشورمان سفر کرده بود.
خاورم*1206* 1917
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




25/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن