تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816857904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبنای حرکتی جوانان هستی شناسی در سایه توحید باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:
مبنای حرکتی جوانان هستی شناسی در سایه توحید باشد خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که امروز جوانان و نوجوانان باید روی مبنا حرکت کنند، ابراز داشت: امروز جوانان و نوجوانان ما نه تنها باید بر اساس اعتقادات حرکت کنند بلکه باید بر روی این مبنا محکم بایستند تا هستی شناسی آنها به اوج برسد و این نیاز امروز جامعه ما است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان معارف شهرکرد، با آرزوی سالی فاطمی برای همه جوانان اظهار داشت: یکی از مهم ترین نکات کلیدی امروز جوانان و نوجوانان آن است که در زندگی برای خود مبنا قرار دهند و بر اساس مبنا حرکت کنند و به یقین توجه به این مهم با خود رستگاری به همراه دارد و غفلت از آن به شقاوت می انجامد.
 
امام جمعه شهرکرد با اشاره به مبنایی که خداوند تبارک و تعالی برای انسان ترسیم کرده است، تصریح کرد: خداوند آن مبنا را به وسیله عقل، فطرت و وحی به خوبی برای ما ترسیم کرده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: خداوند متعال انبیاء الهی را فرستاد تا به وسیله آنها این مبنا را تشریح کند و به انسان عقل و فطرت داد تا آنچه انبیا تشریح می کنند به خوبی تجزیه و تحلیل کند و در جهت شناخت هر چه بهتر آن گام بردارد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که عقل سلیم و فطرت سالم به هیچ وجه چیزهای مضر را جذب نمی کند، ابراز داشت: به یقین ساختار وجودی هر انسانی به این صورت است که به خودی خود، هر چیز بد را دفع و چیزی که مفید باشد را جذب می کند و این در وجود همه انسان ها نهاده شده است.
 
این مقام مسؤول به تشریح ابعاد حرکت مبنایی انسان پرداخت و اذعان داشت: اقتضای حرکت مبنایی هر انسانی آن است که با عقل و فطرت سالم خود، مجموعه بسته های مفیدی که به وسیله انبیاء الهی آورده شده است را جذب کند و به فرمان‌های نفسش که تحت سیطره شیطان است، دست رد بزند و به دفع هواهای نفسانی خود بپردازد.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به این که ولایت فقیه، امام زمان(عج)، انبیای الهی، پیامبر اکرم(ص)، رسالت و قرآن همگی راه هایی هستند که انسان در سایه آن ها به توحید می رسد، گفت: به یقین قرار گرفتن در این راه ها، انسان را به مبنای اصلی هستی که توحید است، متصل می کند و این رمز رستگاری همه انسان ها است.
 
وی، هستی شناسی را یکی از نیازهای امروز بشر بیان کرد و افزود: به یقین همه هستی در سایه خداوند متعال معنا پیدا می کند، چرا که هیچ چیزی در عالم و دنیا وجود ندارد که از خود استقلال داشته باشد؛ بنابراین هستی شناسی و خود شناسی های ما بدون خداشناسی مفهومی ندارد.
 
رییس استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری راز در مبنا قرار گرفتن را در درک واقعی انسان از وجود نازنین خداوند باری تعالی در همه ذرات عالم بیان کرد و ادامه داد: اگر وجود خداوند متعال را در همه عالم درک کردیم، به یقین اطاعت از ولی فقیه شیرین می شود و راز متوسل شدن به انبیاء الهی به خوبی خود را نشان می دهد و بر زندگی ها آرامش واقعی حکم فرما می شود.
 
امام جمعه شهرکرد به جمله معروف حضرت زینب(س) در آن شرایط سخت که فرمودند چیزی به جز زیبایی ندیدم اشاره کرد و گفت: تنها عاملی که باعث می شود حضرت زینب(س) در مقابل آن همه سختی و مصیبت و شهادت برادر و فرزندان چیزی به جز زیبایی نبیند، درک درست ایشان از هستی است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به هستی شناسی امام راحل اشاره کرد و ابراز داشت: اگر امام خمینی(ره) نیز در آن شرایط حیاتی و سخت انقلاب با صراحت می فرمایند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، این از درک صحیح امام از هستی و از توکل ایشان نشأت می گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام همچنین بسیاری از رویکردهای رهبر معظم انقلاب در شرایط کنونی نظام را نیز نشأت گرفته از درک درست ایشان از هستی بیان کرد و افزود: در بحث مذاکرات هسته ای، افرادی به دنبال کوتاه آمدن و ارتباط برقرار کردن به هر قیمتی بودند و هستند؛ اما رهبری با درک درست و با قاطعیت در مقابل زیاده خواهی های دشمنان ایستاده اند و با صراحت عنوان کرده اند که دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند و این توکل به خدا و مبنا است.
 
این مقام مسؤول با تأکید بر این که امروز جوانان، نوجوانان و دانش آموزان معارف باید روی مبنا حرکت کنند، خاطرنشان کرد: امروز جوانان و نوجوانان ما نه تنها باید بر اساس اعتقادات حرکت کنند بلکه باید بر روی این مبنا محکم بایستند تا هستی شناسی آنها به اوج برسد و این نیاز امروز جامعه ما است.
 
وی در ادامه با بیان این که امروز امید نظام و رهبری نیز به جوانان و نوجوانان است، تصریح کرد: اگر امروز رهبر معظم انقلاب در سخنان نوروزیشان بر روی کارهای فرهنگی خودجوش جوانان تأکید می کنند به آن خاطر است که ایشان به جوانان اعتماد دارند.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که جوانان باید بر روی پای خود بایستند و به مسؤولان وابسته نباشند، اضافه کرد: امروز جوانان نباید به کسانی که راه اصیل انقلاب و امام را درک نکرده اند و به فکر منافع و بقای خود هستند متکی باشند؛ جوانان بدانند که اگر هستی شناس واقعی شدند و بر روی پای خود ایستادند و اعتقادی قوی و محکم به خداوند متعال پیدا کردند، به یقین در سایه توحید و ولایت فقیه، هیچ آسیبی به نظام نمی رسد.
 
وی در پایان با بیان این که هستی شناسی و تقویت آن در سایه ترک گناهان شکل می گیرد، افزود: مبنا در سایه خودداری انجام می گیرد، از آن جایی که جوان دشمن درونی قوی دارد، بنابراین باید با ترک گناه و خودداری در مسیر هستی شناسی حرکت کند./9457/پ202/س



۱۳۹۳/۱/۲۵






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن