تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815258210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بمباران الفلوجه باعث شعله ور شدن خشونت های طائفه ای می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارشناسان نظامی و امنیتی عراق: بمباران الفلوجه باعث شعله ور شدن خشونت های طائفه ای می شود تهران- ایرنا- کارشناسان نظامی و امنیتی عراق معتقدند که حمله نظامی به فلوجه باعث به راه افتادن مجدد خشونت های طائفه ای می شود.


روزنامه ˈالقدس العربیˈ چاپ لندن روز دوشنبه نوشت:کارشناسان نظامی و امنیتی عراق در خصوص توسل به گزینه نظامی در شهر الفلوجه در استان الانبار غرب عراق هشدار دادند.
این کارشناسان معتقدند که حمله نظامی به فلوجه می تواند تبعات منفی به همراه داشته باشد که از جمله این تبعات، به راه افتادن مجدد خشونت های طائفی ای در این کشور است.
ˈعدنان نعمه السلمانˈ یکی از کارشناسان نظامی عراق در این باره گفت: بیش از دو ماه است که نوری المالکی نخست وزیر، درباره متوسل شدن به گزینه نظامی در فلوجه سخن می گوید و راه پیش رویش نیز باز است اما تاکنون نتوانسته قدمی به جلو بردارد.
وی همچنین گفت: توانمندی های نظامی کشور برای مقابله و نابود کردن عناصر مسلح وابسته به داعش و القاعده کاهش چشمگیری یافته است.
السلمان که سرهنگ بازنشسته ارتش عراق است، افزود: گزینه نظامی از ابتدا برای مقابله با تروریست های موجود در الفلوجه مطرح بوده است اما به دلیل ضعف در برنامه ریزی های امنیتی به نحو درستی استفاده نشده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در گیری ها در این مناطق شرایط بسیار خاصی دارد، باید با در نظر گرفتن ویژگی این مناطق، جنگ های خیابانی و شهری صورت گیرد.
السلمان معتقد است که یگان های نظامی ارتش عراق اکنون آمادگی ورود به این درگیری ها را ندارد.
وی خاطرنشان کرد: ورود به فلوجه با وجود عشایر و گروههای مسلح بسیار سخت شده است و این مسئله با راه حل نظامی حل نخواهد شد.
السلمان همچنین گفت: علی رغم اینکه برای حل بحران فلوجه راه حل سیاسی هم وجود دارد، اما نخست وزیر و سایر طرف ها این گزینه را انتخاب نمی کنند.
این در حالی است که نوری المالکی نخست وزیر عراق اخیرا گفت: برای پایان دادن به بحران الفلوجه قصد دارد این منطقه را بمباران کند.
مترجمام**9329**1856
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




25/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن