تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821002751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده ولی فقیه در خراسان: رهبری بهترین ملاک برای تشخیص درستی راه هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده ولی فقیه در خراسان: رهبری بهترین ملاک برای تشخیص درستی راه هستند مشهد - ایرنا - تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در خراسان گفت: بهترین ملاک برای تشخیص درستی راه، رهبری هستند لذا باید در همین چارچوب جلو رفت.


آیت الله عباس واعظ طبسی روز دوشنبه در مراسم تودیع قائم مقام سابق و معارفه قائم مقام جدید تولیت آستان قدس رضوی در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) با حضور ˈعلیرضا رشیدیانˈ استاندار خراسان رضوی و آیت الله ˈسیداحمد علم الهدیˈ امام جمعه مشهد در جمع مدیران این آستان افزود: از هرگونه تندروی و فشارهای معمول جریانهایی که خود آنها دچار این مشکل هستند بپرهیزید که اگر امروز قبول کردید مطمئن باشید که عین مساله رابطه با آمریکا، فشار بعدی هم در راه است.
وی گفت: مشکل آمریکا با ما نظام اسلامی است لذا این که گفته شود آنها در مقام براندازی نیستند دروغ است و مساله شان هم هسته ای نیست لذا باید در برابر زورگویی آنها، با منطق ایستاد.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: در دیدار اخیر خود با وزیر امور خارجه به آقای ظریف گفتم مذاکرات باید قرص و محکم ادامه یابد و یک عده که سخن بیهوده می گویند نباید تاثیرگذار باشد.
وی تاکید کرد: آقای ظریف و تیم مذاکره کننده را می شناسم، آنها سالمند و تلاش هم می کنند لذا باید روی اصول ایستاد و حق خود را هم گرفت اما مشکل فقط این نیست، امروز این مشکل حل می شود فردا حقوق بشر مطرح می شود و بعد هم گفته می شود باید اسرائیل را به رسمیت بشناسید و از حزب الله لبنان حمایت نکنید.
آیت الله طبسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مدیران مسایل را جامع ببینند و کل شرایط جهان و داخل را مورد مطالعه قرار دهند و بر اساس آن در مسائل اصولی مشورت کنند و تصمیم گیری فردی نکنند.
وی تاکید کرد: نگاه مدیران باید به دورها باشد و فقط مسائل نزدیک را نبینند.
نماینده ولی فقیه در خراسان افزود: مدیران توجه داشته باشند که دیدگاهها متفاوت است و تصمیم گیریها باید اصولی باشد تا در برابر فشارها انعطافی رخ ندهد زیرا گاه جو و فضا سنگین است که مدیر از تصمیم خود بر می گردد و این به درد نمی خورد.
وی گفت: توقع ما از مدیران آستان قدس رضوی این است که در مسائل مالی بسیار حساس باشند و اگر مدیری با همه قدرت و اختیاری که دارد تصریح نشده که این یک ریال را می تواند در حوزه مسوولیتش استفاده کند در این شرایط استفاده از این مبلغ حرام شرعی است و در صورت استفاده باید پاسخگو باشد.
آیت الله طبسی افزود: دست ما باز نیست که از هر وسیله ای که خواستیم استفاده کنیم و جلوی فعالیتهای مفید بعضی را بگیریم لذا باید در امور مالی خیلی دقت و مراقبت کرد.
وی گفت: در معامله با خارج و قدرتها خیلی باید حواسمان جمع باشد چون امروز ممکن است حسابرسی دقیقی نباشد اما سرانجام مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.
او افزود: مدیران از قدرتی که دارند برای خدمت به مردم و نه تظاهرات مردمی استفاده کنند زیرا ما از این مردمیها خیلی داشتیم که بعد کار دست ما دادند.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ گفت: فرهنگ بسیار مهم و فرهنگ و تفکر اسلامی قدرت نخست جهان اسلام است و اگر نظام اسلامی این قدر مورد حسادت است بخاطر همین فرهنگ تاثیرگذار است.
وی افزود: فرهنگ آنگونه که در ذهن بعضی است به مسائلی مثل حجاب و نظیر آن خلاصه نمی شود بلکه در نظام اسلامی فرهنگ مجموعه ای از اخلاقیات، مسائل فکری، سیاسی، فضائل معنوی، قدرت تصمیم گیری و نگاه دور و تدبیر و برخورداری از تجربه، هنر و مجموعه ارزشهای انسانی است.
آیت الله طبسی گفت: این نگاهی کلی به فرهنگ است و اگر کسی در تفسیر و تبیین آن دچار تبعیض شد و برخی را گفت و برخی را نگفت، فرهنگ را تحریف کرده است.
وی در ادامه اظهارداشت: مدیرانی که در مشهد هستند اگر هر روز نمی توانند لااقل یک روز در میان خدمت حضرت امام رضا(ع) مشرف شوند و بدانند که ایشان کمک می کنند و در این توسلات و ارتباطات معنوی اراده های بد و سوء را به دشمنانشان بر می گردانند.
نماینده ولی فقیه در خراسان افزود: معنای اقتصاد مقاومتی نیز کوپنی شدن و تحمل فقر نیست بلکه اقتصاد مقاومتی یعنی پایه ریزی اقتصادی که نظام اسلامی بتواند با شرایط گوناگون خودش را انطباق دهد، چه این شرایط شرایط فشار و دشواری باشد و چه غیر آن.
وی در ادامه با قدردانی از خدمات ˈعلویˈ در دوران تصدی مسوولیت قائم مقامی تولیت آستان قدس رضوی گفت: از ایشان راضی هستم و هر سخنی که خلاف این گفته شود خلاف واقع است البته من و ایشان اشکالاتی داریم و اشکالات ایشان تذکر داده شده اما در مجموع دکتر علوی هرچه داشتند در خدمت آستان قدس قرار دادند.
ایت الله طبسی افزود: دکتر ˈعبدالحسینیˈ قائم مقام کنونی نیز به پاکی و طهارت دل، پایبندی به ولایت و تعهد به نظام و انقلاب شهره است و در دوران تصدی مدیریت بیمارستان رضوی این مجموعه را بگونه ای اداره کرد که امروز خارجیها آن را یکی از برجسته ترین بیمارستانهای دنیا می دانند و در عین حال مسایل دینی از جمله حجاب در آنجا به شکل کامل رعایت می شود.
وی گفت: ایشان انضباط مالی خوبی دارند و من به ایشان در مسائل مالی اعتماد و اطمینان دارم و ایشان را امین می دانم.
قائم مقام سابق تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: در دوران پس از انقلاب فعالیتهای گسترده، وسیع و شگرفی به خصوص در زمینه انتشار فرهنگ ائمه (ع)، حفاظت از موقوفات و ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت در مجموعه آستان قدس رضوی صورت گرفته است.
ˈسیداحمد علویˈ افزود: امروز این مجموعه الگویی از مدیریت موفق اسلامی و مدیریت روحانیت را به جهانیان عرضه کرده هر چند تا رسیدن به چشم انداز فاصله دارد.
قائم مقام جدید تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم با اشاره به آغاز امسال که با دهه فاطمیه شروع شد گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) با جایگاه رفیعی که داشتند در ولایت خلاصه می شدند و این، راهکار همیشگی برای ما شیعیان آن حضرت است.
دکتر ˈسعید عبدالحسینیˈ با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبری افزود: همه آنچه برای پیشرفت لازم است در این چهار عبارت شعار سال نهفته است.
وی گفت: فرهنگ شیعه که زیربنای همه چیز است در اختیار ما است و اقتصاد مقاومتی نیز از این فرهنگ نشات گرفته، مردم نیز با عزم خود همیشه جلوتر از مسوولان بوده اند و مدیریت اسلامی نیز در این 30 سال همواره موفق عمل کرده است که ساده ترین آن را می توان در اداره بیمارستان رضوی دید./2
1922/
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




25/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن