تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805519044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قيمت سنگ آهن بصورت شفاف براي بازار داخلي تعيين شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ فروردين ۱۳۹۳ (۱۵:۲۲ب.ظ)
تقاضاي رئيس انجمن توليدکنندگان سنگ آهن از دولت تدبير و اميد؛ قيمت سنگ آهن بصورت شفاف براي بازار داخلي تعيين شود اولويت امسال انجمن توليدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن تامين نيازهاي داخلي است اما در مقابل از دولت تقاضا دارد تا قيمت سنگ آهن را نيز به صورت شفاف براي ارايه به بازار داخلي اعلام کند که البته فاصله محسوسي با قيمت صادراتي نداشته باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مهرداد اکبريان رئيس هيات مديره انجمن توليدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ايران، با بيان اين مطلب سياست سال 1393 اين تشکل را تعامل با دولت به منظور تحقق بخشيدن به اهداف پيش بيني شده در بخش سنگ آهن(برنامه پنجم توسعه و سند چشم انداز) دانست و گفت: سال گذشته با حضور دولت تدبير و اميد، اين انجمن نيز تلاش کرد تا تعامل دو طرفه را برقرار کند تا برخي دشواري هاي سال 92 سپري شود.
وي با اشاره به اينکه افت قيمت سنگ آهن در بازار جهاني طي سال 2014 موجب کند شدن سرمايه گذاري و رکود اين حوزه شده است، اظهار کرد: يکي ديگر از برنامه هاي اصلي انجمن توليدکنندگان سنگ آهن و اعضاي آن فعاليت بيشتر در حوزه اکتشاف ذخاير جديد سنگ آهن است.
اکبريان افزود: اعضاي اين انجمن بخش خصوصي گام هاي واقعي و اجرايي براي احداث خطوط کنسانتره و فرآوري سنگ آهن برداشته اند بطوريکه از نيمه دوم سال جاري و به تدريج شاهد آغاز به کار اين خطوط توليدي خواهيم بود.
رئيس هيات مديره انجمن توليدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ايران ادامه داد: پيشنهاد ما به دولت اين است که با حذف يک باره عوارض صادرات کنسانتره ضمن تشويق به فعاليت در اين حوزه، اجراي طرح هاي احداث خطوط کنسانتره در بخش خصوصي را نيز تسريع کند.
به گفته وي، بازار داخلي سنگ آهن زماني براي فعالان اين بخش داراي توجيه اقتصادي است که قيمت فروش سنگ به قيمت صادرات آن نزديک باشد که در چنين شرايطي بخش خصوصي آمادگي تامين کل نياز صنعت فولاد به سنگ آهن را خواهد داشت. در شرايطي که قيمت فروش سنگ آهن در بازار داخل با قيمت صادراتي آن فاصله زيادي دارد، طرح هاي توجيهي که به وزارت صنعت داده مي شود نيز چندان اقتصادي نخواهد بود.
اکبريان با بيان اينکه بيشتر پيش بيني هاي ما ادامه کاهش قيمت سنگ آهن در سال 2014 است، متذکر شد: به همين دليل بايد تلاش کنيم تا قيمت تمام شده توليد خود در سال جاري را کاهش دهيم که اين کار نيز از طريق افزايش بهره وري در معادن و استفاده از فناوري هاي نوين امکان پذير خواهد بود.
اين توليدکننده سنگ آهن در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه بخش خصوصي توان تامين کل نياز سنگ آهن کشور را دارد، گفت: موضوعي که الان وجود دارد اين است که حاشيه سود فولادسازان بسيار پايين است و به همين دليل آنها مي خواهند سنگ آهن را به قيمت بسيار پايين تر از قيمت واقعي آن خريداري کنند.
اکبريان ادامه داد: سنگ آهن بخش کوچکي از قيمت تمام شده فولاد را در بر مي گيرد و پيشنهاد ما اين است که دولت به واحدهاي فولادسازي کمک ويژه کند نه اينکه با فشار زياد به بخش معدن و متوقف کردن توسعه آن به فولادسازان کمک کنيم! رئيس هيات مديره انجمن توليدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ايران درخصوص تاثير اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها بر توليدکنندگان سنگ آهن نيز گفت: بيشترين تاثير اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه در حوزه سنگ آهن مربوط به قيمت گازوييل خواهد بود. هم اکنون بيشتر حمل و نقل سنگ آهن در کشور از طريق حمل و نقل جاده اي است و با افزايش قيمت گازوييل قطعا شاهد افزايش کرايه حمل سنگ آهن خواهيم بود و اين موضوع براي معادن کوچکي که از بنادر جنوبي دور هستند يک تهديد محسوب مي شود.
وي براي اين موضوع هم پيشنهاد داد که دولت با سرمايه گذاري سنگين هرچه سريع تر خطوط ريلي کشور را توسعه دهد تا هزينه جابه جايي مواد معدني در کشور منطقي شود.
اکبريان در پايان با اشاره به اينکه در سال 1392 حدود 30.5 تن سنگ آهن دانه بندي در کشور توليد شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 23.5 ميليون تن سنگ آهن از کشور صادر شده و ارزش صادرات نيز حدود 1.5 ميليارد دلار بوده است. از مجموع صادرات سنگ آهن حدود 12 تا 13 ميليون تن آن مربوط به بخش خصوصي بوده و توليد سنگ آهن بخش خصوصي نيز در سال قبل نيز حدود 15 تا 16 ميليون تن بوده است و حدود سه تا 3.5 ميليون تن از توليد سنگ آهن بخش خصوصي در داخل به مصرف کارخانه هاي فولادي و سيماني رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن