تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813099694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست طرف های مذاکرات سازش بی نتیجه پایان یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نشست طرف های مذاکرات سازش بی نتیجه پایان یافت تهرا ن - ایرنا - نشست سه ساعته دیروز (یکشنبه) نمایندگان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین در بحبوحه بن بست مذاکرات سازش بدون نتیجه ای مشخص پایان یافت.


به گزارش خبرگزاری فلسطینی ˈمعاˈ، در این نشست که بدون حضور ˈمارتین ایندیکˈ فرستاده ویژه آمریکا برگزار شد، ˈتسیپی لیونیˈ مذاکره کننده ارشد رژیم صهیونیستی از طرف فلسطینی خواست تا تقاضاها برای پیوستن به کنوانسیون های بین المللی که این رژیم آن را ˈاقدامی یکجانبهˈ می داند را لغو کند.
این درخواست از سوی ˈصائب عریقاتˈ مذاکره کننده ارشد طرف فلسطینی رد شد. وی حتی بررسی این تقاضا را نیز نپذیرفت.
گروه فلسطینی به رهبری عریقات و ˈماجد فرجˈ نیز بار دیگر بر شرط توقف شهرک سازی ها در بیت المقدس و کرانه باختری به عنوان پیش شرط بررسی مسایل دیگر تاکید کردند.
این گروه همچنین خواستار آزادی بی قید و شرط چهارمین گروه از اسرای فلسطینی شد.
طرف صهیونیست تا کنون پاسخی به این درخواست نداده است.
یک مقام فلسطینی مطلع از مذاکرات اعلام کرد که نشست دیگری روز سه شنبه یا چهارشنبه برگزار خواهد شد که انتظار می رود ایندیک نیز در آن حضور داشته باشد.
ایندیک پس از نشست دیروز به واشنگتن رفته تا درباره مسایل و مشکلات پیش رو با مقامات کاخ سفید مشورت کند، اما روز سه شنبه مجددا به منطقه بازخواهد گشت.
از هفته گذشته و پس از آنکه رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدامات دیپلماتیک تشکیلات خودگردان در عرصه بین المللی اعلام کرد که مانع از انتقال مالیات های متعلق به این تشکیلات خواهد شد، روند مذاکرات سازش با مانعی جدید مواجه شد.
مالیات های ماهیانه متعلق به این تشکیلات که توسط رژیم صهیونیستی جمع آوری می شود، در حدود دو سوم درآمدهای تشکیلات خودگردان را تشکیل می دهد.
رژیم صهیونیستی همچنین در نظر دارد، مشارکت با این تشکیلات در توسعه میدان گازی نزدیک به نوار غزه را به حالت تعلیق درآورده و دارایی های فلسطینیان را در بانک هایش بلوکه کند.
ˈآویگدور لیبرمنˈ وزیر خارجه این رژیم دیروز در نشستی با نمایندگان دیگر کشورها در تل آویو، طرف فلسطینی را عامل بی نتیجه ماندن مذاکرات سازش عنوان کرد.
وی گفت: به توافق نزدیک شده بودیم، اما به دنبال تلاش ما برای بررسی معامله ای پیچیده، طرف فلسطینی وعده هایش را نقض کرد و اقدامات خود در جهت پیوستن به کنوانسیون های بین المللی را از سر گرفت.
لیبرمن افزود: ما هنوز هم آماده مذاکره هستیم، اما اقدامات یکجانبه را نمی پذیریم.
طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی ˈوفاˈ، ˈنبیل شطحˈ از مقامات ارشد فلسطین نیز با تاکید بر این که هنوز گزینه های متعددی پیش روی تشکیلات خودگردان قرار دارد، گفت: تحریم های اسراییل مانع از اقدامات فلسطین برای پیوستن به توافقنامه ها و سازمان های جهانی نخواهد شد.
مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی که تابستان گذشته و پس از سه سال وقفه با میانجیگری آمریکا آغاز شده بود، دو هفته قبل و با خلف وعده طرف صهیونیست در آزاد کردن اسرای فلسطینی ، به بن بست رسید.
طرف فلسطینی این مذاکرات نیز در واکنش به اقدام مذکور تقاضای خود را برای پیوستن به 15 کنوانسیون و سازمان بین المللی تسلیم سازمان ملل متحد کرد.
خاورم**9156**1651
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




25/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن