تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798675255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداري تهران پروژه هاي نيمه تمام سال هاي قبل خود را به اتمام مي رساند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ فروردين ۱۳۹۳ (۱۰:۳۰ق.ظ)
10 پروژه عمراني در صف افتتاح؛ شهرداري تهران پروژه هاي نيمه تمام سال هاي قبل خود را به اتمام مي رساند مسوولان شهرداري تهران در سال 93، قول افتتاح 10 پروژه عمراني را داده اند که برخي از آنها بايد در سال 92 به بهره برداري مي رسد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، شهرداري تهران در سال 93، 10 پروژه آماده افتتاح را دارد که برخي از آنها بايد در سال 92 افتتاح مي شد اما اين اتفاق ميسر نشد تا در سال جاري شاهد بهره برداري از 10 پروژه مختلف عمراني در شهر تهران باشيم.
نخستين پروژه اي که مسوولان شهرداري تهران در روزهاي نخستين سال 93 آن را افتتاح کردند، پل تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن بود. اين پروژه در اسفند ماه به اتمام رسيده بود و سرانجام در تاريخ 20 فروردين ماه افتتاح شد.
پل کندروي جنوبي تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن شامل سازه فلزي به طول 51 متر است که بدون پايه وسط، روي عرض رودخانه کن ساخته شده است.
بعد از پل تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن که عنوان نخسين پروژه به بهره برداري رسيده شهرداري تهران در سال 93 را به خود اختصاص داده است، مقرر شده 9 پروژه عمراني ديگر نيز در طول سال افتتاح شوند.
تونل امير کبير از جمله ديگر پروژه هاي عمراني خواهد بود که به زودي مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت. مسوولان شهرداري تهران زمان دقيق افتتاح اين تونل را اعلام نکرده اند اما گفته مي شود که اين تونل بعد از پل تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن دومين پروژه اي خواهد بود که به همت مسوولان شهرداري تهران در ماه هاي ابتدايي سال 93، افتتاح خواهد شد.
عمليات عمراني ساخت تونل امير کبير در اسفند ماه سال 91 به اتمام رسيده بود و قرار بود در سال 92 افتتاح شود اما به دليل تحريم ها و وارد نشدن برخي تجهيرات به کشور، کار اتمام کامل اين پروژه با کندي همراه شد و مقرر شده اين تونل در سال 93 افتتاح به زير بار ترافيکي رود.
از ديگر پروژه هاي مهم در دست افتتاح شهرداري تهران در سال 93، مي توان به تونل حکيم اشاره کرد.
اين تونل، بزرگراه شهيد حکيم را به ادامه مسيري که به بزرگراه کرج مي رسد، متصل مي کند و طول آن سه کيلومتر است.
محمد باقر قاليباف، شهردار تهران زمان افتتاح اين تونل را بهمن ماه سال 93 اعلام کرده و گفته اگر شرايط مهيا باشد اين تونل در زمان مقرر اعلام شده به بهره برداري خواهد رسيد.
زير گذر جواديه، نيز از ديگر پروژه هاي شهرداري تهران است که در صف افتتاح قرار گرفته است.
عمليات احداث اين زيرگذر که از فرودين ماه سال 92 آغاز شده هم اکنون در مراحل پاياني قرار گرفته است.
پيش از اين شهردار منطقه 16، اعلام کرده بود که زير گذر جواديه که حدفاصل ميدان بهداري تا خيابان نوري قرار دارد اوايل سال 93 افتتاح خواهد شد.
علاوه بر اين پروژه ها، زير گذر تقاطع بزرگراه هاي شهيد باقري و شهيد بابايي نيز از جمله ديگر پروژه هايي خواهد بود که شهرداري تهران قول افتتاح آن را در سال 93 داده است.
مجري طرح هاي پل و ابنيه سازمان مهندسي و عمران شهر تهران در اسفند ماه سال 92، روند پيشرفت اين طرح را 35 درصد اعلام کرده بود و بايد ديد اين زير گذر چه زماني آماده افتتاح مي شود. گفته مي شود احداث اين زير گذر تاثير زيادي بر کاهش حجم ترافيک بزرگراه هاي امام علي (ع) و شهيد صياد شيرازي خواهد داشت.
ديگر پروژه شهرداري تهران که قرار بود اواخر سال 92 افتتاح شود کاروانسراي سنگي 1 و 2 است.
طرح احداث تقاطع غير هم سطح ادامه بزرگراه حکيم با جاده مخصوص و جاده قديم کرج که به پروژه احداث تقاطع غير هم سطح کاروانسراي سنگي 1 موسوم شده است، شامل حدود 5 کيلومتر عمليات راه سازي و بيش از 2 کيلومتر عمليات پل سازي است و با بهره برداري از آن مجموعا بيش از 7 کيلومتر به طول شبکه معابر بزرگراهي شهر تهران افزوده خواهد شد.
مسوولان شهرداري تهران پيش از اين اعلام کرده بودند که تقاطع غير هم سطح کاروانسراي سنگي 1 و 2 واقع در ورودي آزاد راه تهران کرج تا پايان سال 92 به صورت همزمان به بهره‌برداري خواهد رسيد اما اين اتفاق محقق نشد تا شهرداري تهران اين پروژه را نيز در سال 93 به اتمام رساند.
پروژه کاروانسراي سنگي 1 شامل 14.5 کيلومتر راه‌ سازي و بيش از دو کيلومتر پل‌سازي است که عمليات اجرايي آن از سال 88 با شناسايي معارضان ملکي و تاسيساتي آغاز شده است.
کاروانسراي سنگي 2 هم شامل سه دستگاه پل در محل تقاطع آزادراه تهران کرج با بزرگراه شهيد حکيم است که با تکميل اين پروژه، بار ترافيکي آزادراه تهران کرج کاهش خواهد يافت.
تقاطع غير هم سطح بزرگراه شهيد خرازي با محور 45 متري شهيد باقري نيز از ديگر پروژه هايي خواهد بود که در سال جاري افتتاح خواهد شد.
قرار است اين محور حمل و نقلي از طريق احداث 4 پل زيرگذر به محور دسترسي جنوب بزرگراه متصل شود؛ امري که سبب تسهيل رفت و آمد به شهرک شهيد باقري و درياچه شهداي خليج فارس خواهد شد.
يکي ديگر از پروژه هايي که مسوولان شهرداري تهران در ابتداي مرداد ماه سال 92 از پيشرفت 75 درصدي آن خبر مي دادند اما تا پايان سال موفق به اتمام آن نشدند پروژه تقاطع هاي غير همسطح خيابان امام حسين (شور آباد) با جاده قديم قم بود.
پيش از اين از سوي مجري طرح هاي پل و ابنيه سازمان مهندسي و عمران شهر تهران اعلام شده بود که عرشه پل روگذر خيابان امام حسين(ع) بتن ريزي شده است و پيش بيني مي شود تنها دهانه باقي مانده آن متعاقب تکميل عمليات اسکافلدبندي، قالب بندي و آرماتور بندي ظرف هفته هاي آتي آماده بتن ريزي شود.
طول اين پل 244 متر بوده و برآورد حجم عمليات بتن‌ريزي در آن 3200 مترمکعب اعلام شده است.
پروژه تقاطع غيرهمسطح جاده قديم قم با بلوار علامه عسگري هم يکي ديگر از 10 پروژه اي است که قرار است در سال 93 به اتمام رسد.
طرح تقاطع غير همسطح بلوار علامه عسگري با جاده‌ قديم قم شامل يک پل روگذر جنوب به غرب، يک زيرگذر غرب به شرق و 2 دوربرگردان جنوب به جنوب و شمال به شمال است. نکته قابل توجه اينجا است که دور برگردان غير همسطح اين پروژه در تراز منهاي يک احداث ‌مي‌شود و به اين ترتيب مجموع سازه‌هاي ترافيکي پروژه شامل يک پل روگذر و 3 زيرگذر مي‌شود. قرار است عرشه تمام سازه‌هاي مورد‌ اشاره به صورت کامپوزيت(عرشه بتني و تيرهاي فولادي) اجرا شود تا اين پروژه راهگشاي عمراني در زمان بندي محدود تري به سرانجام برسد.
در ميان پروژه هايي که وعده افتتاح آنها در سال 93 داده شده است يک مجتمع نمايشگاهي نيز ديده مي شود.
مدير عامل شرکت يادمان سازه که کار ساخت پروژه مجتمع نمايشگاهي شهر آفتاب را بر عهده دارد 11 اسفند ماه سال 93، از پيشرفت 80 درصدي اين پروژه خبر داده بود. حال بايد ببينيم پروژه مجتمع نمايشگاهي شهر آفتاب چه زماني افتتاح خواهد شد.
بسياري از پروژه هاي کلان شهرداري تهران در سال 92 به اتمام رسيد و بعد از آنکه مسوولان شهرداري پايتخت، اتمام پروژه هاي نيمه تمام را به عنوان يکي از اهداف اساسي شهرداري تهران در دستور کار خود قرار دادند شاهد بوديم که بسياري از پروژه هاي نيمه تمام شهري کار ساختشان به اتمام رسيد.
در سال جاري نيز مقرر شده ساير پروژه هاي نيمه تمام شهرداري که کار ساخت آنها از مدت ها قبل آغاز شده بوده به اتمام رسد و بايد ديد شهرداري پايتخت در اين امر تا چه ميزان موفق خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن