تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798338969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سه نماینده مجلس لبنان:سازمان ملل باید نشان دهد صاحب اراده و تصمیم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اختصاصی سه نماینده مجلس لبنان:سازمان ملل باید نشان دهد صاحب اراده و تصمیم است بیروت – ایرنا – سه نماینده مجلس لبنان با انتقاد شدید از مخالفت آمریکا با تعیین نماینده جدید جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، تاکید کردند که اکنون نوبت این نهاد بین المللی است تا نشان دهد صاحب اراده و قدرت تصمیم گیری است و طرف دیگری بر آن حاکم نیست.


« عبداللطیف الزین» رییس کمیسیون امور خارجی مجلس لبنان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این اقدام واشنگتن به هیچ عنوان قابل قبول نیست، تعیین نماینده در نهادی بین المللی همچون سازمان ملل متحد حق هر کشوری است و آمریکا که برای خود شان و نقش زیادی قائل است حق دخالتی چنین آشکار را ندارد.
وی اظهارداشت: این تصمیم آمریکا همسوی با سیاست های رژیم صهیونیستی است که تلاش می کند در برقراری روابط کشورهای جهان بویژه اتحادیه اروپا و دولت های غربی با جمهوری اسلامی ایران مانع و اخلال ایجاد کند.
رییس کمیسیون امور خارجی مجلس لبنان با تاکید به اینکه اقدام و رفتار آمریکا غیرقابل قبول است، خاطرنشان کرد که ایران حق اعتراض دارد و می تواند تصمیم بگیرد که چه کسی نماینده آن در سازمان ملل متحد باشد.
الزین تصریح کرد: بهانه تراشی های آمریکا با همه معیارهای عرفی، قوانین و اصول روابط بین الملل و قوانین حاکم بر سازمان ملل و مفاد توافقنامه ها مخالف است.
وی گفت: سازمان ملل متحد برای حمایت از کشورها، انسان ها و گروه ها در مقابل ظلم ، ستم و سلطه ایجاد شده است و اگر به این سلطه و فشار آمریکا تن دهد مشروعیت و مصداقیت خود را از دست می دهد.
رییس کمیسیون امور خارجی مجلس لبنان با بیان اینکه« تلاش هایی وجود دارد که سازمان ملل را تخریب کند و این سازمان از وظایف انسانی ، حقوقی و اجتماعی خود فاصله بگیرد»، افزود: در این شرایط این نهاد بین المللی باید مسئولیت های خود را در قبال حق ایران برعهده گرفته و نشان دهد که صاحب اراده و قدرت تصمیم گیری است و طرف دیگری بر آن حاکم نیست.
الزین اظهارداشت : بهانه تراشی های کنگره آمریکا توجیه ناپذیر و مردود است و آمریکا با ایران که کشوری دارای حاکمیت و قدرت تصمیم گیری است ویک رهبری هوشیار و حکیم و دولتی مقتدر دارد ، نمی تواند چنین رفتاری را انجام دهد.
وی گفت: این رفتار آمریکا می تواند بر روابط بین دولت ها و صلاحیت و مشروعیت سازمان ملل و حتی مذاکرات ایران و گروه 1+5 اثر بگذارد.

** کشورهای آزاد جهان نباید سکوت کنند
« قاسم هاشم» عضو فراکسیون « توسعه و آزادی» در پارلمان لبنان نیز در گفت وگو با ایرنا، این اقدام آمریکا را محکوم کرد و گفت: آمریکا حق ندارد با کشورهای عضو سازمان ملل از جمله جمهوری اسلامی ایران که کشوری مستقل و دارای جایگاهی بزرگ و نقشی موثر در منطقه و جهان است، چنین رفتاری کند.
وی افزود : این اقدام آمریکا بار دیگر ثابت کرد که این کشور از شرایط به نفع خود سوء استفاده می کند و تلاش دارد که سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی تسلیم آن باشند و منافع کاخ سفید و همپیمانان آن در منطقه و جهان را بر جهان ترجیح دهند.
قاسم هاشم تاکید کرد که کشورهای آزاد ، مستقل و صاحب رای جهان نباید در مقابل این اقدام غیرقانونی واشنگتن سکوت کنند.

** فشار لابی صهیونیستی بر کاخ سفید
« کمال الرفاعی » عضو فراکسیون « وفاداری به مقاومت» در مجلس لبنان نیز با انتقاد از سیاست های دوگانه کاخ سفید ، گفت که آمریکا تحت تاثیر لابی صهیونیستی با نماینده جدید ایران در سازمان ملل مخالفت کرده است.
وی در گفت وگو با ایرنا ، این اقدام آمریکا را سئوال برانگیز خواند و افزود: ما در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار داریم و از حق مسلم آن در مقابل تصمیم غیرقانونی واشنگتن در مخالفت با ورود نماینده ایران به آمریکا دفاع می کنیم .
الرفاعی تاکید کرد که آمریکا باید به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد و از شرایط به نفع خود سوء استفاده نکند.
با اتمام دوره نمایندگی محمد خزاعی سفیر ایران در سازمان ملل متحد، حمید ابوطالبی به عنوان سفیر جدید کشورمان در این سازمان معرفی شد.
در پی معرفی ابوطالبی، ابتدا سنای آمریکا در 7 آوریل /18 فروردین ماه و سپس مجلس نمایندگان این کشور در 10 آوریل/21 فروردین با تصویب قانونی با ورود سفیر پیشنهادی ایران در سازمان ملل به خاک این کشور مخالفت کردند.
این در حالی است که «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان که به مدت هشت سال نماینده دائم ایران در سازمان ملل بود، از ابوطالبی به عنوان « یکی از مجرب ترین، منطقی ترین و با سابقه ترین دیپلمات های ایران» و مناسب برای نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل نام برده و گفته است که او سابقه سفارت در ایتالیا ، بلژیک و استرالیا را دارد و پیش از این نیز بارها به عنوان دیپلمات جمهوری اسلامی ایران به نیویورک سفر کرده و در جلسات سازمان ملل حضور داشته است.
خانم ˈمرضیه افخمˈ سخنگوی وزارت خارجه هم در واکنش به رفتارهای آمریکا اظهار داشت: رفتار دولت آمریکا در قبال نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد قابل قبول نیست.
وی افزود: دکتر حمید ابوطالبی گزینه جمهوری اسلامی ایران برای نمایندگی در سازمان ملل متحد است و او در زمره بهترین دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود که در دهه هفتاد (هجری شمسی) بصورت رسمی برای حضور در سازمان ملل متحد، روادید آمریکا را دریافت کرده بود.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




25/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن