تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820406154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پدر سیامند رحمان: قهرمانان ورزشی باید بیشتر از این حمایت شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پدر سیامند رحمان: قهرمانان ورزشی باید بیشتر از این حمایت شوند ارومیه - ایرنا - پدر قویترین وزنه بردار فوق سنگین جهان گفت: قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور باید بیشتر از این مورد حمایت مسئولان قرار گیرند.


عثمان رحمان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزی که پسرم برای رقابت با حریفان جهانی به میدان آمد اعضای خانواده ام به همراه بیش از 40 نفر از آشنایان، همسایه ها و افراد فامیل در منزل ما حضور داشتند و همگی با هم از طریق تلویزیون مسابقه سیامند و سایر همی تیمی هایش را تماشا می کردیم.
وی اظهار کرد: من با وجود اینکه می دانستم حریفی برای پسرم وجود ندارد ولی همچنان استرس و نگرانی شدیدی در وجودم داشتم و در این میان همسرم نیز به هیچ وجه نمی توانست مسابقات را نگاه کند و مرتبا دعا کرده و اشک می ریخت و نتیجه را از ما سوال می کرد.
رحمان خواستار حمایتهای معنوی و مادی مسوولان استان شد و افزود: همه مسوولان می دانند که پسرم برای انجام تمرینات خود باید هر روز از اشنویه به ارومیه بیاید و تامین هزینه های وی و تهیه وسایل تمرینی استاندارد باید مورد توجه مسوولان امر قرار گیرد.
رحمان گفت: ورزش قهرمانی عمر محدودی دارد و تامین آینده یک ورزشکار باید مد نظر مسوولان باشد چرا که ورزش حرفه ای نیازمند سختی ها و ریاضت های فراوانی است و ضررهای جانی زیادی برای یک قهرمان ایجاد می کند.
وی ادامه داد: من کارمند بازنشسته سازمان تعاون روستایی هستم ولی تا آنجایی که در توان داشتم فرزندم را حمایت کرده و از این به بعد نیز حمایت می کنم.
رحمان ادامه داد: از اینکه پسرم توانسته طی هفت سالی که در معیت تیم ملی است با کسب مدال های متعدد دل میلیونها ایرانی را شاد کند به خود می بالم و آرزو می کنم که تمامی جوانان کشورمان در تمامی مراحل زندگی شخصی و اجتماعی خود موفق و سربلند بوده و باعث سرفرازی میهن عزیزمان باشند.
وی گفت: من سه دختر و دو پسر دارم و سیامند سومین فرزندم می باشد و از همان دوران کودکی بسیار فعال و باهوش بود و قبل از آغاز وزنه برداری در رشته بدنسازی فعالیت داشته است.
سیامند رحمان در دسته فوق سنگین مسابقات وزنه برداری قهرمانی معلولان جهان با بلند کردن وزنه 5/ 285 کیلوگرم ضمن کسب مدال طلا در این وزن برای سومین بار رکورد جهان را در یک روز بهبود بخشید و تنها مدال طلای دسته بزرگسالان تیم ملی را در این مسابقات برای کشورمان به ارمغان آورد.
رحمان با مهار وزنه های 275، 281 و 285 کیلوگرم ضمن کسب نشان طلا، رکورد جهان را شکست و از عنوان قوی ترین مرد معلول جهان دفاع کند.
مسابقات وزنه برداری جهان با شرکت 330 ورزشکار در سطح بسیار بالایی و با حضور قهرمانان مطرح این رشته از 59 کشور جهان برگزار شد و کاروان 13 نفره تیم ملی کشورمان نیز با شرایط خوبی توانست مقام قهرمانی جهان را به دست آورد.
سیامند رحمان وزنه بردار معلول اشنویه ای که در سال 1387 برای نخستین بار به اردوی تیم ملی وزنه برداری معلولان ایران دعوت شد، پنج مدال طلا شامل مدال طلای بازی های پاراالمپیک 2012 لندن، 2008، 2010 و 2011 قهرمانی جهان و 2010 پاراآسیایی گوانگژو را نیز در پرونده کاری خود دارد.
7126/581
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن