تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805119026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدابير و اقدامات امنيتي جديد در مرزهاي ايران/ قطعا دانايي فر در پاکستان نگهداري مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ فروردين ۱۳۹۳ (۱۷:۲۳ب.ظ)
معاون امنيتي انتظامي وزير کشور خبر داد: تدابير و اقدامات امنيتي جديد در مرزهاي ايران/ قطعا دانايي فر در پاکستان نگهداري مي‌شود علي عبداللهي معاون امنيتي انتظامي وزير کشور ظهر امروز در نشست خبري پاسخگوي سوالات متعدد خبرنگاران بود.
به گزارش خبرگزاري موج، علي عبداللهي معاون امنيتي انتظامي وزير کشور ظهر امروز در نشست خبري با خبرنگاران که در محل وزارت کشور برگزار شد اظهار داشت: فردا سفري به قطر را خواهيم داشت که اين سفر پيرو تشکيل کارگروه امنيتي مشترک ايران و قطر است.

تقويت همکاري امنيتي ايران و قطر
معاون امنيتي انتظامي وزير کشور بر همين اساس به موافقتنامه امنيتي ايران و قطر در سال 88 اشاره و تصريح کرد: اين موافقتنامه در سال 89 به تصويب مجلس رسيد و جنبه اجرايي يافت که در آن پيش‌بيني شده کارگروه امنيتي تشکيل شود.
وي با بيان اينکه تا کنون 12 جلسه مرزي بين مرزباني ايران و قطر برگزار شده است، افزود: بحث مقابله با تروريسم، مقابله با ترددهاي غيرمجاز در آب‌هاي ساحلي و مرزي دو کشور، مبارزه با پولشويي، برخورد با قاچاقچيان و همچنين قاچاق مواد مخدر، بحث تبادل اطلاعات زيست‌محيطي، تقويت ارتباط بين اينترپل دو کشور و آموزش نيروهاي پليس در اين موافقتنامه امنيتي ايران و قطر وجود دارد.
وي با بيان اينکه از لحاظ پروتکل بين‌‌المللي تسلط نداشتن مقامات پاکستاني بر مرز قابل قبول نيست، بيان داشت: طبيعي است که دولت تعهداتي دارد که بايد آن را انجام دهد، مرزهاي مشترک ما يک سويه از سوي ايران کنترل مي شود البته در نقاط ديگر خلا مرزي داريم که در اولويت‌هاي وزارت کشور است که عمليات امتداد و کنترل بيشتر بر مرز را بايستي در آن اعمال کنيم.

ساخت برجک هاي بتني در مرز‌ها
عبداللهي با اشاره به حادثه اخير در مرز مشترک ايران و پاکستان و ربوده شدن پنج مرزبان ايراني تصريح کرد: در آن زمان پاکستاني‌ها اظهار کردند که اين مرزبانان در پاکستان نبوده‌اند اما پس از تشکيل کميته مشترک، صورتجلسه اي مبني بر اينکه اين افراد وارد پاکستان شده‌اند امضا شد که يک سند است و مطابق آن درخواست خود را به دولت پاکستان براي برخورد ارائه کرديم.
وي گفت: در اين مسير تلاش شد از همه ظرفيت‌هاي درون نظام براي رهايي و سالم ماندن مرزبانان ايراني استفاده شود که در نهايت مرزبانان ما پس از دو ماه اسارت به کشور بازگشتند البته ما همچنان پيگير موضوع هستيم تا روش هاي بهتري را براي کنترل مرز اتخاذ کنيم.
وي با بيان اينکه موافقتنامه امنيتي ايران با پاکستان به صورت جامع بسيار موثر خواهد بود، افزود: جلسات منظم و مشخص ما با مقامات پاکستاني حتما پيگيري مي‌شود، در جلسه اخيري که وزير کشور در سيستان و بلوچستان داشت، دستور داد که خلاء مرزي پر شود، دولت در پايان سال نيز منابع خوبي را تصويب کرده است.
عبداللهي با اشاره به اقدامات نيروي انتظامي و وزارت کشور در تامين امنيت در مرز مشترک ايران و پاکستان، بيان داشت: قرار است چادر‌ها جمع شده و برجک بتني در مرز‌ها براي مرزباني ساخته شود، در اين زمينه فرمانده نيروي انتظامي نيز اعتباري براي ساخت اين برجک‌ها تعيين کرده است، بنده اصرار دارم که مرز‌ها بسته شده و جانپناه خوب با اشراف کامل ساخته شود.

قطعا دانايي فر در پاکستان نگهداري مي‌شود
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه شنيده شده که مجازاتي براي چهار مرزبان ربوده شده تعيين شده است که از سوي يکي از نمايندگان اعلام شد، گفت: شرايط نگهباني و خدمت سربازي آئين نامه خاص خود را دارد که بايستي مطابق با آئين نامه‌ها دنبال شود. در سازمان‌ها و نيروي انتظامي اگر کسي کوتاهي کرده و وظيفه خود را به نحو احسن انجام نداده باشد، پيگيري مي‌شود، بنابراين اين قضيه نيز بايستي در مسير خود دنبال شود.
عبداللهي افزود: نکته‌اي که مهم است اينکه قطعا دانايي فر در پاکستان نگهداري مي‌شود، مسئوليت اين موضوع را دولت پاکستان بايستي به هرشکل برعهده بگيرد، در آينده‌اي نزديک نيز سفري در سطح عالي به پاکستان خواهيم داشت و سرنوشت گروهبان دانايي فر به شدت پيگيري مي‌شود.

همه دستگاه ها در آزادي چهارمرزبان نقش داشتند
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه قرار است ۳۰۰ کيلومتر از مرز شرقي به سپاه واگذار شود، روند اين کار چگونه است، گفت: اين تغيير و تحول انجام شده، قرارگاه قدس سپاه اين منطقه را تحويل گرفته است، اما اين به مفهوم آن نيست که نيروهاي مرزباني آن محل را تخليه کرده باشند، نيروهاي مرزباني حضور دارند و در حال حاضر نيز نيروهاي قرارگاه قدس سپاه هم ۳۰۰ کيلومتر را کنترل مي‌کنند.
معاون امنيتي و انتظامي وزير کشور در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني براينکه سهم دستگاه هاي ديپلماتيک، امنيتي، انتظامي و نظامي و شخصيت هايي از جمله مولوي عبدالحميد در آزادسازي مرزبانان چه بود؟ گفت: نبايد اينگونه گفت که سهم دستگاه ها چقدر بوده، بالاخره کشور يک نظام اجزايي دارد. طبق اطلاعيه اي که وزارت کشور داد همه دستگاه ها نقش برجسته اي داشتند و نقش هر کدام از آن ها مهم است.
عبداللهي افزود: در بحث آزادي مرزبانان ربوده شده ما از معتمدين و ريش سفيدان محلي نيز استفاده کرديم و آنان نيز براي آزاداي مرزبانان کمک کردند.
معاون امنيتي انتظامي وزير کشور در پايان در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه سپاه اخيرا گروهک تروريستي در خوزستان را شناسايي کرده است، اطلاع دقيقي در مورد آن ارائه دهيد، تصريح کرد: گروهک تروريستي در خوزستان از سوي سپاه دستگير شده، تجهيزات آن‌ها از جمله مواد منفجره کشف شده است که با قصد خرابکاري داشته‌اند که خبر آن منعکس شد، در مورد اينکه اين گروه از خارج حمايت مي‌شوند ترديدي نيست، حمايت مالي و پشتيباني از اين قبيل درگيري‌هاي تروريستي وجود دارد، چرا که همه سابقه داشته و هم اعتراف آن‌ها اين موضوع را بيانگر است، مهم اين است که توطئه و حرکت کشف شده آن‌ها ميدان عملي در خوزستان به دست نخواهد آورد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن