تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805704468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح اصلاح نژاد دام سنگین روستایی در قزوین اجرا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین
طرح اصلاح نژاد دام سنگین روستایی در قزوین اجرا می شود
قزوین- خبرگزاری مهر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به منظور اصلاح نژاد دام، تغییر عملکرد و افزایش بهره وری اقتصادی تولید، در سال جاری طرح اصلاح نژاد دام روستایی "دام سنگین" در سطح روستاهای استان اجرا می شود.



به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف جلوخانی، اعتبار اجرای این طرح را معادل یک میلیارد و 597 میلیون ریال برآورد کرد و افزود: میزان اعتبار برای چهار هزار و 698 راس دام سنگین زیر پوشش طرح انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هدف از اجرای طرح را توسعه تلقیح مصنوعی به عنوان ابزار مهم اصلاح‌نژادی در سطح روستاها، اعمال روش‌های ثبت مشخصات و رکوردگیری متناسب با شرایط روستایی، افزایش تولید شیر و گوشت، افزایش راندمان تولید از طریق دو رگ‌گیری با دام‌های اصیل و کنترل تلاقی‌ها ذکر کرد. جلوخانی بیان کرد: حرکت در راستای حفظ و توسعه ذخائر ژنتیکی مطلوب با توجه به مقاومت‌های محیطی آن‌ها در شرایط روستایی و جلوگیری از خطر انقراض نژادهای شاخص، ایجاد نژادهای خالص اجرای آزمون نتاج، تولید و توزیع اسپرم و دام‌های نر اصلاح شده، ایجاد اشتغال، بهبود وزن تولد و وزن از شیرگیری و افزایش وزن روزانه دام و افزایش راندمان‌های تولید مثلی در دام‌های سنگین روستایی از دیگر اهداف اجرای طرح اصلاح‌نژاد دام روستایی است. این مسئول با اشاره به این‌که افزایش سرانه تولید شیر و گوشت از اهداف اصلی پرورش در واحدهای دامپروری است، خاطرنشان کرد: اصلاح‌نژاد به عنوان ابزاری در راستای بهبود کمی و کیفی تولیدات و ارتقای بازده اقتصادی فعالیت دامپروری جایگاه ویژه‌‌ای دارد. معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد: افزایش جمعیت کشور، کمبود منابع غذایی و دغدغه‌های آن موجب شده بستر مناسبی برای افزایش راندمان تولید و بازده اقتصادی باشد. به گفته جلوخانی، طرح اصلاح‌نژاد دام روستایی از سال 86 تاکنون در سطح 91 روستا به تعداد 39 هزار و 997 راس و در سطح پنج هزار و 297 دامداری اجرا شده که در این مدت 68 هزار و 112 مورد تلقیح مصنوعی انجام شده است.

هرس باغ‌های انگور در تاکستان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان گفت: همزمان با آغاز فصل بهار، در فروردین‌ماه هرس باغ‌های انگور در این شهرستان آغاز شده است. شهرام رحمانی در این باره اظهارداشت: همزمان با آغاز فصل بهار، در فروردین ماه هرس باغ‌های انگور در این شهرستان آغاز شده است. وی هدف از هرس باغ‌های انگور را؛ افزایش نورگیری بیشتر بوته‌ها، کمک به جذب مواد غذایی، افزایش جوانه‌سازی در گیاه، افزایش عمر مفید بوته‌ها، اصلاح بوته‌ها به روش‌های نوین و در نتیجه افزایش عملکرد و مرغوبیت محصول برشمرد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان سطح زیر کشت باغ‌های انگور در این شهرستان را 27 هزار هکتار برآورد کرد که بیش از 25 هزار هکتار بارور و قریب دو هزار هکتار دیگر نیز تازه تأسیس و غیر بارور است. رحمانی انواع انگور تولیدی را بیدانه سفید و قرمز، ارقام عسگری، فخری، شست عروس، صاحبی، میش پستان، شاهانی، چفته، پیکامی، احمدی، خلیلی ذکر کرد. به گفته این مسئول؛ بخشی از مصارف انگور تولید شده تازه‌خوری و تهیه آبغوره و بخش اعظم آن به عنوان کشمش به بازارهای داخلی و جهانی عرضه می‌شود.


۱۳۹۳/۱/۲۴ - ۱۵:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن