تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798646004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جامعه جهاني اجازه ندهد آمريكا تعهدات بين‌المللي را زيرپا بگذارد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جامعه جهاني اجازه ندهد آمريكا تعهدات بين‌المللي را زيرپا بگذارد
اصغر زارعي گفت:جامعه جهاني بايد آمريكا را وادار كند به تعهداتش پايبند باشد و همينطور سازمان ملل متحد هم بايد متعهد شود كه ...
جوان‌آنلاين: اصغر زارعي، كارشناس مسائل بين‌الملل در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به اقدام آمريكا در صادر نكردن ويزا براي حميد ابوطالبي، سفير و نماينده دائمي جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل اظهار داشت: اين اقدام بر خلاف حقوق و موازين بين‌المللي و تعهدات دولت ايالات متحده آمريكا در معاهده مقر سازمان ملل متحد در سال 1947 است.


زارعي افزود: بر اساس اين پيمان دولت ايالات متحد آمريكا به عنوان دولت ميزبان متعهد شده كه تسهيلات و شرايط لازم را براي حضور نمايندگان موقت و دائم كليه‌ي كشورهاي عضو در سرزمين آمريكا فراهم كند و اين بدون هيچ قيد و شرطي از سال 1947 عملياتي شده است.


وي با اشاره به رفتار قلدرمنشانه آمريكا در سال‌هاي اخير در خصوص صادر نكردن ويزا به برخي از سران كشورها يادآور شد: در سال‌هاي گذشته ما شاهد عدم صدور رواديد براي ياسر عرفات رئيس سازمان آزدي بخش فلسطين نيز بوده‌ايم و بعد از ممانعت دولت ايالت متحده آمريكا بر عدم صدور رواديد براي ياسر عرفات، سازمان ملل متحد براي شنيدن سخنان آقاي ياسر عرفات مجبور شد اجلاسي را در مقر اروپايي سازمان ملل در شهر ژنو منعقد كند.


اين كارشناس مسائل بين‌الملل همچنين به عدم صدور رواديد براي محمد قذافي، رهبر سابق ليبي و ايجاد محدوديت براي سفر آقاي عمر بشير، هوگو چاووز و ديگر شخصيت‌هايي كه با سياست‌هاي آمريكا هم‌سويي نداشتند، اشاره كرد و گفت: اقدام اخير اقدام بي‌سابقه‌اي بوده كه براي اولين بار از سوي چوك‌روز، نماينده مجلس سناي آمريكا در خصوص حميد ابوطالبي در مجلس سناي آمريكا به عنوان يك پيشنهاد قانوني مطرح و متاسفانه مجلس سنا بر خلاف قوانين اساسي آمريكا اقدام به تصويب اين قانون يعني در منع صدور رواديد براي آقاي ابوطالبي كرد.


زارعي ادامه داد: سازمان ملل نيز طي روزهاي اخير شرايط صادر نكردن رواديد براي ابوطالبي را به قانون تبديل كرد و كاخ سفيد هم روي آن صحه گذاشت. اين اقدامي بر خلاف قوانين و مقررات بين‌المللي و تعهداتي است كه دولت آمريكا قانونا بر عهده گرفته است و از طرف ديگر اين اقدام ايالت متحده آمريكا نوعي باج خواهي است كه مي‌تواند محدوديت‌هايي را براي فعاليت‌هاي آزادانه كشورهاي عضو سازمان ملل متحد فراهم كند.


به گفته زارعي اقدامات اخير دولت‌هاي غربي، مثل اقدام غير ديپلماتيك هيات پارلماني اروپا در سفر به تهران و ديدار خانم اشتون با عوامل فتنه، قطعنامه اتحاديه اروپا در خصوص حقوق بشر در ايران، فيلم‌هايي مثل آرگو كه عليه ايران بود و همچنين اقدام اخير ايالات متحده آمريكا، در چرخه اقدامات و توسعه‌هاي رژيم صهيونيستي و سازمان ملل عليه نظام دولت جمهوري اسلامي ايران رخ مي‌دهد.


وي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي بلافاصله پس از عدم صدور رواديد براي ابوطالبي بسيار آشكار از دولت ايالت متحده آمريكا به خاطر اين اقدام تشكر كرد، اظهار داشت: صهيونيست‌ها به شدت نسبت به ارتقا روابط بين دولت جمهوري اسلامي و دولت‌هاي اروپايي و آمريكايي دچار نگراني شدند و اين سراسيمگي در نوع اظهارات و مواضع مقامات صهيونيستي بروز پيدا مي‌كند.


زارعي اضافه كرد: جامعه جهاني بايد آمريكا را وادار كند به تعهداتش پايبند باشد و همينطور سازمان ملل متحد هم بايد متعهد شود كه دفاع قانوني و لازم را از حقوق كشورهاي عضو سازمان به عمل آورد و اجازه ندهد دولت آمريكا جايگاه و مشروعيت اين سازمان را دچار خدشه كند.


اين كارشناس مسائل بين‌الملل تصريح كرد: آمريكا و اروپا بر اثر فشار لابي‌هاي صهيونيست‌ها اقداماتي را انجام مي‌دهند كه برخلاف اعتمادسازي و روندي است كه دولت جمهوري اسلامي ايران در مذاكرات هسته‌اي در دستور كار خود قرار داده و اين نشان مي‌دهد كه ايالات متحده آمريكا و دولت‌هاي آمريكايي توان تعامل سازنده و رفع مشكلات مابين را ندارند.


وي با تاكيد بر اينكه حميد ابوطالبي به عنوان نماينده و سفير دولت جمهوري اسلامي ايران فرايند پذيرش را از طريق وزارت خارجه و دولت در سازمان ملل انجام داده، عنوان كرد: دولت ايالات متحده آمريكا حق اظهارنظر در خصوص نحوه و شرايط حضور آقاي حميد ابوطالبي در سازمان ملل را ندارد و صرفا بايد به تعهد خود كه ايجاد تسهيلات لازم و ورود هيئت نمايندگي و روساي نمايندگان دولت‌‌ها بوده، عمل كند.


زارعي خاطرنشان كرد: اگر آمريكا اقدامي بر خلاف تعهدات خود انجام دهد، مي‌توان موضوع را با وجود كميسيون‌هايي مثل كميسيون 18 آوريل 1063 وين و كميسيون‌هاي متعاقب پيگيري كرد.


وي همچنين با انتقاد نسبت به موضع‌گيري بان‌كي‌مون گفت: بان‌كي‌مون و ديگر مسئولان سازمان ملل پيگيري‌هاي جدي را در اين خصوص انجام ندادند، در حالي كه مسئولان سازمان ملل موظف هستند حمايت و پيگيري لازم را براي صدور رواديد‌هاي كشورهاي عضو در سازمان را فراهم كنند و در اين زمينه دولت آمريكا بايد محدود شود.

زارعي در پايان تاكيد كرد: اين عدم موضع‌گيري محكم و عدم حمايت سازمان ملل از نمايندگان كشورهاي عضو، در راستاي هم‌سويي و تاثيرپذيري شخص آقاي بان‌كي‌مون از لابي‌هاي صهيونيست‌ها براي دولت ايالات متحده آمريكا ارزيابي مي‌شود.  


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 24 فروردين 1393 - 14:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن